Nämä kaksi tapaa autoilussa ärsyttävät
1. Kun kiihdytetään vauhtia juuri kun olen ohittamassa häntä, ja joudun siis lisäämään vauhtiani entisestään etten jää siihen ohituskaistalle/vasemmalle kaistalle hänen viereensä notkumaan.
2. Kun ängetään hirveällä kiirellä joltain sivutieltä eteeni (kun ei maltettu odottaa sitä viittä sekuntia että porhaltaisin ohi) ja sitte kun on eteeni päästy niin sen jälkeen ei olekaan enää kiire, vaan sitte körötellään oikein hitaasti eteenpäin.
Jos tunnistat itsesi näistä kuvauksista niin häpeä.
Terveisin "rattiraivoaja".
Kommentit (6)
Mä olen sun kanssa samaa mieltä!
Enkä tajua mikseivät ne kiihdyttelijät tajua vaarantavansa myös oman henkensä?!? Tai no, kertoohan heidän tapansa jo siitä, että ovat tyhmiä. Eivät vain tajua sitä, että jos ohittaja ei pääsekään ohi heidän kiusanteon takia, myös he joutuvat siihen samaan kolariin.
Syyllinen on se joka lähtee ylinopeudella ohittamaan. Ja se vaan tuntuu siltä että ohitettava muka kiihdyttää kun siirryt pois sen imusta (olet ajanut aivan liian lähellä) ja oma vauhtisi hidastuu ja autossasi ei olekaan suorituskykyä.
Turvallisinta olisi kun pysyisit takana pitkän turvallisuusvälin päässä.
Toi pieneen väliin eteentulijat on ärsyttäviä todellakin, kun sitten ei perk.. päästä alta pois. Ohi olen kyllä aina päässyt vaikka kuinka joku kiihdyttelis.
Kakkosen pakko lisätä, että ainakaan täälläpäin ei tarvitse ohittaa ylinopeudella kuin ne, jotka alkavat kiihdyttelemään.
Porukka ajaa kesät talvet talvirajoitusten mukaan, mielellään vielä hieman alle.
Ja kyllä sen todellakin huomaa, kun viereinen alkaa kiihdyttämään alle 80 sataseen.
Eikä mulle ole koskaan tullut tilannetta missä en olisi päässyt ohitse, kiitos autojeni isojen moottoreiden, mutta kaikista naurettavinta on se, kun pääsen ohitettavan kiihdyttelystä huolimatta ohi, niin aina välillä he vittuuntuvat niin paljon, että ajavat mun perseessä n. kilometrin, kunnes tajuavat, että bensaa kuluu liikaa ja hidastavat vauhtinsa siihen alle 80 ja häviävät mun näköpiiristä. 😂
Niin, niillä sivutieltä eteen änkeävillä kyse taitaa olla jostain periaatteesta vaan, että he eivät ketään odottele.
Minäkin ojennan ylinopeudella ohi törttääviä kuiskaamalla 300-heppaiselleni että mentäiskö vähän lujempaa.
Tämä toimii aina, törttääjän kuva pieneneekin äkisti taustaprilissäni.