Tuntuu että kaikilla on vanhemmat ja sisarukset tukenaan elämässä.t.ammattivalittaja
Jos sattuu jotakin niin suurimmalla osalla aikuisista tuntuu olevan vanhemmat/sisarukset tukenaan. Harmittaa ettei minulla ole koskaan ollut.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan ihmetyttää/suututtaa kun sisarukseni haukkuvat miten olen elämäni elänyt vaikka eivät ole koskaan tukea tarjonneet.ap
Ei se sun sisarusten vika ole, että olet kussut koko elämäsi. Sisarusten tehtävä ei ole kannatella sua vaan sun pitää itse luoda se hyvä elämäsi. Parasta mitä ne voi sulle tehdä nyt on potkia persuksille, että sun elämä on surkea ja tee asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan ihmetyttää/suututtaa kun sisarukseni haukkuvat miten olen elämäni elänyt vaikka eivät ole koskaan tukea tarjonneet.ap
Ei se sun sisarusten vika ole, että olet kussut koko elämäsi. Sisarusten tehtävä ei ole kannatella sua vaan sun pitää itse luoda se hyvä elämäsi. Parasta mitä ne voi sulle tehdä nyt on potkia persuksille, että sun elämä on surkea ja tee asialle jotain.
En mä koe millään lailla kusseeni elämääni. Se ettei se ole mennyt ihan samalla lailla kuin muilla niin sen ei luulisi haittavan yhtään ketään.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne haukkuu? Adoptioasiako se hiertää kengässä?
Väittävät ettei se vaivaa. Totuutta en sitten tiedä. Syyttävät siitä kun olin entisen mieheni kanssa yms.ap
Ei tuo suvun tuki ole niin yksiselitteinen asia. Mulla on hyvät tukiverkostot, juuri sellaiset kuin sinä varmaan kaipaisit. Mutta jos olisin aikoinaan valinnut rikollismiehen, tehnyt hänen kanssaan lapsen, parin vuoden päästä ollut kykenemätön pitämään sekä miehen että lapsen ja päättänyt, että lapsi saa lähteä (eikä mies), niin ei mullakaan olisi tätä tukiverkostoani enää. Vanhempani eivät olisi varmaan puhuneet mulle sen jälkeen enää sanaakaan eikä todennäköisesti sisaruksenikaan. Olisin itse tehnyt valintani ja kärsinyt sen seuraukset. Jos taas olisin pitänyt lapsen ja heivannut miehen elämästäni, niin en olisi menettänyt tukiverkostoani.
No minä aikanaan pyysin päästä kuukaudeksi asumaan joko vanhemmilleni/sisaruksilleni jollekkin että olisin voinut erota ja muuttaa omilleni. Vuokra-asuntoja ei ollut työttömälle niin vaan saatavilla, eivät kukaan halunneet auttaa. Ja vaikka olisin jäänyt yh.ksi niin mitään tukea ei takuuvarmasti olisi tullut.ap
Minä en nyt ymmärrä? Annoit lapsesi adoptioon koska et olisi saanut asuntoa, mutta jos eroat nyt niin saat oman asunnon ja omaa rahaa. Ei ole ihme että sinun siskot eivät halua sinua auttaa. Sinä haluat olla marttyyri ja valittaa, sen sijan että oikeasti tekisit jotain. Hae apua masennukseen ja lopeta muitten syyttely sinun ongelmista. Jos et itse ole valmis tekemään mitään, niin sitten mikään ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät ettei se vaivaa. Totuutta en sitten tiedä. Syyttävät siitä kun olin entisen mieheni kanssa yms.ap
Olis jo aika heidänkin mennä eteenpäin.
Kyllä se haittaa. Päivittäin oksennat pahaa oloa ja ongelmias tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä koe millään lailla kusseeni elämääni. Se ettei se ole mennyt ihan samalla lailla kuin muilla niin sen ei luulisi haittavan yhtään ketään.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä koet, että sulla on hyvä elämä niin miksi v*tussa sinä avaat tänne joka päivä näitä huomiohuoraus itku ja valitusketjuja ja ikinä ei ole yhtään mikään hyvin, mies on paska, elämä on paskaa, lapsi vaatii liikaa, ei pysty sitä ja tätä, ei ole rahaa ja kaikki on vaan aina huonosti ja ikinähän mikään ei ole oma vika ja asioita ei vou muuttaa, koska herran jestas voisi joutua _tekemään_ jotain oman elämänsä eteen. Kasva aikuiseksi ja ota se herne pois sieltä patjan alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo suvun tuki ole niin yksiselitteinen asia. Mulla on hyvät tukiverkostot, juuri sellaiset kuin sinä varmaan kaipaisit. Mutta jos olisin aikoinaan valinnut rikollismiehen, tehnyt hänen kanssaan lapsen, parin vuoden päästä ollut kykenemätön pitämään sekä miehen että lapsen ja päättänyt, että lapsi saa lähteä (eikä mies), niin ei mullakaan olisi tätä tukiverkostoani enää. Vanhempani eivät olisi varmaan puhuneet mulle sen jälkeen enää sanaakaan eikä todennäköisesti sisaruksenikaan. Olisin itse tehnyt valintani ja kärsinyt sen seuraukset. Jos taas olisin pitänyt lapsen ja heivannut miehen elämästäni, niin en olisi menettänyt tukiverkostoani.
No minä aikanaan pyysin päästä kuukaudeksi asumaan joko vanhemmilleni/sisaruksilleni jollekkin että olisin voinut erota ja muuttaa omilleni. Vuokra-asuntoja ei ollut työttömälle niin vaan saatavilla, eivät kukaan halunneet auttaa. Ja vaikka olisin jäänyt yh.ksi niin mitään tukea ei takuuvarmasti olisi tullut.ap
Minä en nyt ymmärrä? Annoit lapsesi adoptioon koska et olisi saanut asuntoa, mutta jos eroat nyt niin saat oman asunnon ja omaa rahaa. Ei ole ihme että sinun siskot eivät halua sinua auttaa. Sinä haluat olla marttyyri ja valittaa, sen sijan että oikeasti tekisit jotain. Hae apua masennukseen ja lopeta muitten syyttely sinun ongelmista. Jos et itse ole valmis tekemään mitään, niin sitten mikään ei onnistu.
Ei se adoptio tuli ihan muista syistä. Olisin eronnut silloin entisestä miehestäni jos olisin vähän aikaa saanut asua jossakin mutta turhahan niitä enää on murehtia. Ja siskoni mukaan adoptio oli hyvä juttu ja on todella hyvä kaveri adoptioäidin kanssa joten sen asian takia eivät hyljeksi vaan siihen on muut syyt ilmeisesti.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis jo aika heidänkin mennä eteenpäin.
Niin minustakin.ap
Joko on ero paskanuohoojasta selvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetko ja autatko itse sukulaisiasi?
Kyllä.ap
Voitko vähän täsmentää, ketä sukulaistasi tuet ja autat? Millälailla tämä tukeminen ja auttaminen tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetko ja autatko itse sukulaisiasi?
Kyllä.ap
Voitko vähän täsmentää, ketä sukulaistasi tuet ja autat? Millälailla tämä tukeminen ja auttaminen tapahtuu?
Aikoinaan tuin hyvinkin paljon vanhempiani. Käytin kaupassa, autoin kaikessa mitä tarvitsi, jopa lähetin rahaa yms ja aina olen ollut valmis tukemaan myös sisariani jos ovat jotain tarvinneet.ap
No, onpa hyvä ettet eroakaan ja sulla on tukea ainakin siitä rakkaasta miehestäsi!
Kyllä.ap