Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen kristitty, kuinka usein lankeat syntiin?

Vierailija
12.04.2016 |

Suunnilleen? Ja kauan olet ollut uskossa? Lankeatko nykyään harvemmin kuin uskosi alkutaipaleella?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta, miten määritätte ylensyönnin ja sovellatteko sitä nykyaikaan? Onko se sitä että syö liikaa epäterveellisiä herkkuja, itsensä lihottaminen ylipainoiseksi vai enemmän nykyaikasesti ruokahävikin aiheuttamista vai mitä? Raamatun aikoihin tuo varmaan käsitettiin eri tavalla.

Viittaatko johonkin tiettyyn raamatunkohtaan? Vai siihen yhteen kuolemansyntiin nimeltään mässäily? Itse ajattelisin sen tarkoittavan kohtuuttomuutta kaikessa kulutuksessa. Syntihän on asia, joka erottaa ihmisen Jumalasta ja jos ihmisen mieli pyörii jatkuvasti siinä, miten saisi kaikkea maallista lisää ja enemmän, niin pikkuhiljaa ihminen erkaantuu Jumalan yhteydestä. Tämä on toki vain minun tulkintani asiasta. Olisi kiva kuulla muitakin mielipiteitä..

Ihmiset kiusaavat toisiaan kaikella.  Kuolemansynti ei voi millään olla ylensyöntiä.

Vaan jos elää yltäkylläisyydessä eikä avusta köyhää, silloin se on syntiä.

Paavali sanoi älköön kukaan tuomitko syömisestä tai juomisesta.

Itse ole tienannut kapean leipäni, joskus syön hienosti, laitan myös rahaa avustuksiin.

Jos joku näkee vaivaa syömisestäni, vaikka itse ollut paljon siivellä,  saan toki loukkaantua.

Vierailija
22/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta, miten määritätte ylensyönnin ja sovellatteko sitä nykyaikaan? Onko se sitä että syö liikaa epäterveellisiä herkkuja, itsensä lihottaminen ylipainoiseksi vai enemmän nykyaikasesti ruokahävikin aiheuttamista vai mitä? Raamatun aikoihin tuo varmaan käsitettiin eri tavalla.

Katolisen kirkon kuolemansynnit pitää ottaa varauksella...

Synti on jotain sellaista, mikä erottaa ihmisen Jumalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen, mutta koko ajan tulee mieleen inhottavuuksia. Ajatuksin, sanoin ja teoin olen rikkonut ja tehnyt syntiä. Jumala rakastaa syntisiä ihmisiä. Olen armokeskeinen, en syntikeskeinen.

Vierailija
24/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin.jokusen vuoden työssä ulkomailla ja minulla oli kollegoja nuoria irlantilaisia. He olivat kaikki katolisesta perheistä ja usko syvässä heissä ja kulttuurissaan. Se ei estänyt reipasta menoa maanantaista lauantaihin: ryypiskeltiin ja harrastettiin ehkä esiaviolllista seksiäkin. Kun sunnuntaiaamu koitti pistettiin pyhävaatteet päälle mentiin messuun, lausuttiin kolme hail maryä ja käytiin ripillä ja naps, taas oli puhdas olo ja voi rillutella seuraavan viikon. Kätevä uskonto se.

Vierailija
25/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ajatella, että Jumala on hyvä. Hän on henki, joka on kaikkialla. Ihmisten sydämessä, kasveissa eläimissä. Ihmistä ja eläintä minä armahdan. Ihmisellä on tärkeä rooli. Meidän pitää viljellä ja varjella luomakuntaa. Hoitaa lapsia, heikompia, pitää huolta eläimistä ja kasveista.

Vierailija
26/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se että kaiken saa anteeksi myös altistaa rikoksiin. Jos mietitään vaikka persuja jotka oksentelee eduskunnan käytäville ja ahdistelee naisia mutta on silti uskiksien kultapojuja.

Vierailija
27/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on ajatella, että Jumala on hyvä. Hän on henki, joka on kaikkialla. Ihmisten sydämessä, kasveissa eläimissä. Ihmistä ja eläintä minä armahdan. Ihmisellä on tärkeä rooli. Meidän pitää viljellä ja varjella luomakuntaa. Hoitaa lapsia, heikompia, pitää huolta eläimistä ja kasveista.

Todella huono suunnittelija jumala on, jos ihmisen on tarkoittanut eläimistä ja kasveista huolehtimaan. Kasvit ja eläimet pärjäisivät oikein hyvin, jos ihmistä ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän