Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen kristitty, kuinka usein lankeat syntiin?

Vierailija
12.04.2016 |

Suunnilleen? Ja kauan olet ollut uskossa? Lankeatko nykyään harvemmin kuin uskosi alkutaipaleella?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan. Uskossa 8 v. Onneksi on Jeesus.

Vierailija
2/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että usko ei ole lupa tehdä syntiä? Uskovaisen ei tule tehdä kauppaa pahan kanssa. Jeesus itse sanoi: "Mene äläkä enää tee syntiä!".

Arkkipiispa ja muut ns. liberaalit kirkossa vakuuttelevat, että parannusta ei tarvitse tehdä, mutta parannus merkki uudestisyntymästä, ja vain uudesti syntynyt pelastuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä voi vastaan tulla haasteita. Haluan toki olla hyvä ihminen mutta vaikka kuinka haluaisi olla hyvä uskova niin ei naps vain muutu pyhimykseksi.

Useinkin mielessäni haaveilen tilanteesta jossa pääsen haukkumaan ja näpäyttämään yhtä ihmistä, unelmoin kostosta! Aika kristittyä? Lisäksi mietin että voinkohan tulevaisuudessa, jos löydän jonkun, odottaa avioliittoon? Jossittelen ja mietin että olisiko se nyt niin paha jos menemme kuitenkin naimisiin joskus. Jaa-a, tätä ajatusta käyn läpi yhäkin! En tiedä.

Koitan heittää huoleni kuten pitäisi mutta silti vaan itsesäälissä murehdin! Missä on kunnon kristityn täysi luottamus Jumalaan?

Armoa Luoja tänne päin, kiitos! Voisitko ohjata minua kun en itse osaa!

Vierailija
4/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä voi vastaan tulla haasteita. Haluan toki olla hyvä ihminen mutta vaikka kuinka haluaisi olla hyvä uskova niin ei naps vain muutu pyhimykseksi.

Useinkin mielessäni haaveilen tilanteesta jossa pääsen haukkumaan ja näpäyttämään yhtä ihmistä, unelmoin kostosta! Aika kristittyä? Lisäksi mietin että voinkohan tulevaisuudessa, jos löydän jonkun, odottaa avioliittoon? Jossittelen ja mietin että olisiko se nyt niin paha jos menemme kuitenkin naimisiin joskus. Jaa-a, tätä ajatusta käyn läpi yhäkin! En tiedä.

Koitan heittää huoleni kuten pitäisi mutta silti vaan itsesäälissä murehdin! Missä on kunnon kristityn täysi luottamus Jumalaan?

Armoa Luoja tänne päin, kiitos! Voisitko ohjata minua kun en itse osaa!

Mitä et "osaa"?

Anyways, itse lankean syntiin enää n. kerran vuorokaudessa. Lähes aina kyse on ajatussynnistä. Viime kuukausina on ollut vuorokausia jolloin en ole langennut yhtään kertaa. Se oli mahtavaa. Olen ollut uskossa n. 5 ja puoli vuotta. Lankean nykyään paljon harvemmin kuin alkutaipaleella.

Vierailija
5/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan sitä lankeaa... mä ajattelen pahaa ihmisistä ja sitten tulee arvosteltua muita :(

Vierailija
6/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen päivä monta kertaa. Ei ole ketään synnitön eikä kenestäkään tule vaikka kuinka uskoisin. Ainoa synnitön on JEESUS. Ei syntisten ole mikään alkoholi josta voi vieroittautua

Vierailija
7/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis synnistä ei voi vieroittautua

Vierailija
8/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joka päivä; n.20 vuotta. Itselläni on vihastumisen ja seksuaalisen halun kanssa ongelmia: joskus tekee mieli vetää jotain ääliötä kunnolla turpaan ja naisia tulee katsottua sillä silmällä, vaikka yrittää olla katsomatta. Sanotaanko näin, että kristityt yrittävät elää kuin Jeesus, mutta epäonnistuvat surkeasti.

Apostoli Paavali kärsi myös tästä, kun hän kirjoitti: Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. (Room. 7:15)  Ja: Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, jota minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. (Room. 7:18-19)

Vierailija
9/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkästään tee syntiä, vaan olen läpikotaisin syntinen ihminen (kuten me kaikki), mutta Jeesuksen veren ansiosta ja armosta olen armahdettu syntinen.

Vierailija
10/27 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran päivässä. Toivon totisesti, että saan syntini anteeksi. Synniltä ei kukaan ole turvassa. Ei edes papit, jotka tosin taistelevatkin piruntorjunnan eturintamassa, joten suuretkin tappiot sillä suunnalla ovat enemmän kuin odotettavissa. Toivon anteeksiantoa heillekkin.

Vierailija
11/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kaikki uskovaiselta näyttävät eivät ole uskovaisia. Teot eivät kaikkea ratkaise vaan suunta ja henki... kannattaa kuunnella asiasta opetuksia, esimerkiksi;

Asia on kuitenkin yksinkertainen sille joka uskoo.

Vierailija
12/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo uskovainen, mutta en kyllä tee syntiä kuin max kerran vuodessa. Jotenkin outoja nää uskovaiset jotka elää synnissä.

Vierailija
13/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että usko ei ole lupa tehdä syntiä? Uskovaisen ei tule tehdä kauppaa pahan kanssa. Jeesus itse sanoi: "Mene äläkä enää tee syntiä!".

Arkkipiispa ja muut ns. liberaalit kirkossa vakuuttelevat, että parannusta ei tarvitse tehdä, mutta parannus merkki uudestisyntymästä, ja vain uudesti syntynyt pelastuu!

Kyllä silti jokainen tekee syntiä - ajatuksin, sanoin ja teoin.  Siksi myös parannusta on tehtävä joka päivä.

Tahallaan ei saa tehdä syntiä, mutta kyllä siihenkin osa sortuu, koska ihminen on niin vajavainen.

Mutta kyllä Jumala antaa voimaa vastustaa kiusauksia, jos rukoilee ja on oikea mielenlaatu, mutta usein ihminen ei vaan käänny Jumalan puoleen ajoissa.

Vierailija
14/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo uskovainen, mutta en kyllä tee syntiä kuin max kerran vuodessa. Jotenkin outoja nää uskovaiset jotka elää synnissä.

Omantunnon herkkyys ja syntikäsityskin vaikuttaa siihen, miten ihminen omaa toimintaansa hahmottaa.

Vierailija
15/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskis79 kirjoitti:

Jokaikinen päivä monta kertaa. Ei ole ketään synnitön eikä kenestäkään tule vaikka kuinka uskoisin. Ainoa synnitön on JEESUS. Ei syntisten ole mikään alkoholi josta voi vieroittautua

Eli elinkeinon tuhoaminen, laillisen liiketoiminnan estäminen, toisten kiinteän omaisuuden hajottaminen ja väkivalta, tai ainakin sillä uhkailu, eivät ole syntiä?

Vierailija
16/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, mitä synnillä tarkoitetaan, mutta koetan käyttäytyä kuten toisten toivoisin käyttäytyvän. Mihinkään lahkojen määritlmiin synneistä tyyliin television katselu en kyllä sotoudu.

Toki olen tehnyt runsaasti typeryyksiä ja virheitä elämässäni, mutta ajattelen niiden olevan jo anteeksi annettuja.

Ehkä syntisyyden tarkoituksena on se, että uskaltaisi myöntää virheensä, jolloin virheitä pääsee korjaamaan.

Vierailija
17/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta, miten määritätte ylensyönnin ja sovellatteko sitä nykyaikaan? Onko se sitä että syö liikaa epäterveellisiä herkkuja, itsensä lihottaminen ylipainoiseksi vai enemmän nykyaikasesti ruokahävikin aiheuttamista vai mitä? Raamatun aikoihin tuo varmaan käsitettiin eri tavalla.

Vierailija
18/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti perseilen mutta onneksi on tuo anteeksiantoautomaatti 👏😊

Vierailija
19/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä! Lähinnä ajatuksia (kadehdin ihmisiä, joilla on helpompaa), pelkään (turhaan) tulevaisuutta ja murehdin eri asioista eli epäluottamusta Jumalaa kohtaan, ylimielistä ajattelua muista ihmisistä, räyhään turhaan lapsilleni, en anna omastani vaikka voisin. Tiedän, että unohdan liian usein rukoilla ja lukea Raamattua, vaikka toisaalta tiedän, miten hyvää se minulle tekee.

Vaikea keksiä sellaista päivää, jolloin en tekisi syntiä. Onneksi saan uskoa ne sovitetuiksi ja anteeksiannetuiksi!

Vierailija
20/27 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta, miten määritätte ylensyönnin ja sovellatteko sitä nykyaikaan? Onko se sitä että syö liikaa epäterveellisiä herkkuja, itsensä lihottaminen ylipainoiseksi vai enemmän nykyaikasesti ruokahävikin aiheuttamista vai mitä? Raamatun aikoihin tuo varmaan käsitettiin eri tavalla.

Viittaatko johonkin tiettyyn raamatunkohtaan? Vai siihen yhteen kuolemansyntiin nimeltään mässäily? Itse ajattelisin sen tarkoittavan kohtuuttomuutta kaikessa kulutuksessa. Syntihän on asia, joka erottaa ihmisen Jumalasta ja jos ihmisen mieli pyörii jatkuvasti siinä, miten saisi kaikkea maallista lisää ja enemmän, niin pikkuhiljaa ihminen erkaantuu Jumalan yhteydestä. Tämä on toki vain minun tulkintani asiasta. Olisi kiva kuulla muitakin mielipiteitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi