Te, joilla ei ole ystäviä/kavereita oikein muutenkaan. Kysymyksiä!
Miten vietätte kaikkia juhlia?
Tässä esimerkkejä:
Synttärit
Polttarit
Häät
Babyshowerit
Ristiäiset (oliko kummeja?)
Lasten synttärit
Tai mikä vain muu juhla!
Mulla ei esim ole ketään ystävää, jota voisin pyytää lapselle kummiksi, ei edes sukulaista. Voiko lapselle pitää ihan normaalit ristiäiset ilman kummeja?
Olen aina myös miettinyt, kun joskus menen naimisiin, niin eihän mulla ole ketään esim kaasoksi..
Mulla on lähinnä hyvän päivän tuttuja, mutta en mä puoliks tuntematonta halua lapselle kummiksi tai miksi he edes suostuisivat.
Onpa ankea teksti nyt, mutta tahtoisin kuulla eri kokemuksia :)
Kommentit (9)
mun babyshowereihin osallistuivat äiti, anoppi, miehen sisko, työkaveri ja kaksi tuttavaa (toinen näistä oli naapurin rouva, joka on minua paljon vanhempi). Tosi sekalainen porukka oli eikä ketään oikeaa ystävää paikalla, ja itse vielä kutsuin porukan koolle :D tosi hauskaa meillä kuitenkin oli, ja tämän myötä rohkaistuin pyytämään miehen siskoa ja työkaveria myös kummeiksi.
En vietä mitään juhlia. Osa anoista nyt vain ei ole ollut, kun ei ole kuka järkkäisi. Kummit löytyi suvusta ja meillä on mummokin kummien puutteessa toisen kummina; ihan hyvin käy sekin. Lapsia ei ole enää pieniä. Heillä oli synttäreitä sitten kouluiässä, mutta toisella ei saatu oikein silloinkaan, kun hän on syntynyt juuri silloin, kun lakkiaisia vietetään eli 31.5 ja monelle ei käynyt oikein mikään päivä, kun oli jotain päättäjäisiä koko ajan. Eikä lapsi itse halunnut monen viikon päähän. Mummolassa oltiinkin monet synttärit ja joskus itsekin lakkiaisissa sinä päivänä tai vastaavana viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
En vietä synttäreitä, menimme naimisiin maistraatissa (todistajat virkansa puolesta paikan päältä), polttareita ei todellakaan siis ollut. Ei babyshowereita. Lapset eivät kuulu kirkkoon, ei siis kastettu, nimiäisissä oli pakolliset sukulaiset kutsuttuna. Emme ole puolison kanssa mitään juhlaihmisiä muutenkaan. Lasten synttäreille tule tietysti ukit ja mummit ja isompien lasten kaverit. Ei kai siellä edes äidin tai isän kavereita tarvita?
Niin mietin jälkeenpäin, että tuo lasten synttärit oli ehkä vähän tyhmä esimerkki..
Ap:)
Synttärit
En vietä synttäreitä.
Polttarit
Ei polttareita.
Häät
Minun ja miehen sukulaisia (plus muutama miehen kaveri), ei niitäkään montaa ollut.
Babyshowerit
Ei vietetty.
Ristiäiset (oliko kummeja?)
Emme kuulu kirkkoon joten ei ristiäisiä.
Lasten synttärit
Kun lapset olivat pieniä, synttäreille tuli isovanhemmat ja tädit, myöhemmin lasten omat kaverit.
Tai mikä vain muu juhla!
Noh, en järjestä mitään juhlia.
Yksikseni tietenkin. Joskus kirjoitinkin täällä kuinka ajattelin viettää häät ja vuosittaista hääpäivää itsekseni, kun en naimisiin koskaan päässyt.
Viettäiskö polttaritkin, mitäs niissä yleensä tehdään kun en ole sellaisissa ollut?
En vietä synttäreitä.En saanut yhtään onnitteluja edes tasavuosista.Ei ole perhettä,joten nämä muut jutut ei koske mua.Vapaa-aikana olen aina yksin.Siihen tottuu.Urheilun ja käyn leffassa ihan niin kuin muutkin.Ei ahdista edes käydä yksin ulkona syömässä.Käyn välillä myös matkoilla yksin.Töissä olen ihan hyvissä väleissä työkavereiden kanssa.Vanhemmat on elossa,mutta asuvat toisella puolella maata.Jos joku soittaa,se on äitini.
Aika on vienyt nekin kaverit, joita minulla nuorempana oli. Koulussa oli aina yksi tai kaksi kaveria, opiskeluaikoina yksi, mutta heille tuli lopulta parempaa tekemistä (puoliso, lapset, paremmin lapsiperhe-elämään sopivat kaverit) kuin yhteydenpito minun kanssani, eikä uusia kavereita ole ilmaantunut. Olen ollut muutamassa työpaikassa, mutta aina sellaisissa tehtävissä, että olen jäänyt ulos työkaverien yhteisistä hetkistä. Minulla on pari tuttavaa, joiden kanssa kahvittelen pari kertaa vuodessa, mutta en kutsuisi heitä ystäviksi.
- En ole koskaan ollut kenenkään synttäreillä, en edes kouluaikoina. Olen täyttänyt 30, 40 ja 50 vuotta niin, ettei omia vanhempiani lukuunottamatta kukaan ole edes maininnut asiasta.
- Yksiin polttareihin minut kutsuttiin tulevan sukulaisuussuhteen vuoksi, mutta koska en tuntenut morsianta enkä ollut koskaan edes nähnyt muuta polttariväkeä, päätin olla menemättä häiritsemään tiiviin naisporukan juhlintaa.
- Olen ollut yllä mainitsemani lähisukulaisen häissä. Ei ole kutsuttukaan muihin.
- Babyshowerit ovat jääneet näkemättä.
- Olen ollut yllä mainitun pariskunnan kahden lapsen ristiäisissä. Olen jopa toisen kummi, vaikken kuulu kirkkoon.
- Lasten synttäreille ei ole kutsuttu. Yksillä kollegan lapsen synttäreillä olin, mutta huomasin, että minut oli kutsuttu sinne töihin. Oli kauheat kilpavarustelujuhlat. Yllätyin.
- En muista olleeni muissakaan yksityisjuhlissa. Työn puolesta olen ollut pikkujouluista frakkigaaloihin, mutta ammatillisesta erinomaisuudestani huolimatta en osaa jutella luontevasti tuntemattomille ihmisille, ei noista tilaisuuksista ole tullut tuttavuuksia. Niin, eikä ole puolisoakaan löytynyt, kun olen puuhastellut ja matkustellut aina yksinäni, eikä kukaan viitsi jutella kanssani muutamaa lausetta enempää. Mutta mikäpä tässä ollessa, ei ainakaan ole ongelmallisia ihmissuhteita eikä aviokriisejä. :)
Hyvä kysymys. Mulla on hyvänpäivän tuttuja ja työkavereita, saan joskus kutsujakin joihinkin juhliin mutta en ole ollut kuin kaksissa häissä. Omia juhlia en ole ikinä järjestänyt tai juhlinut. Lasten takia vähän joulua ja semmoisia koittanut kotona laittaa. En vaan tykkää yhtään juhlista ja rahat tuntuu menevän muuhun. Kun lapset muuttaa kotoa en aio viettää mitään mitenkään. Paitsi tietysti jos tulevat käymään jouluna, menevät naimisiin jne. niin sitten on juhlistettava. Tällaisella tylsimyksellä ei tietenkään ole edes puolisoa eli ei sieltäkään puolelta velvoitteita sitten ole.
En vietä synttäreitä, menimme naimisiin maistraatissa (todistajat virkansa puolesta paikan päältä), polttareita ei todellakaan siis ollut. Ei babyshowereita. Lapset eivät kuulu kirkkoon, ei siis kastettu, nimiäisissä oli pakolliset sukulaiset kutsuttuna. Emme ole puolison kanssa mitään juhlaihmisiä muutenkaan. Lasten synttäreille tule tietysti ukit ja mummit ja isompien lasten kaverit. Ei kai siellä edes äidin tai isän kavereita tarvita?