Mikähän sairaus minulla voisi olla? Itku ei tule.
Olen ollut pitkään uupunut, mutta siitähän ei saa sairaslomaa, vaan unilääkettä. Olen ihan vetämätön, varmaan kaikki uupumuksen oireet, mutta uutuutena itku loppui. Olin lähiomaisen hautajaisissa, enkä ole kuolemaakaan kyennyt itkemään sielläkään. Olenko jo ihan menetetty tapaus ja joku vakava masennus jo päällä?
Kommentit (12)
Masennus. Voi oireilla juuri tuollaisena turtumisena että itkeminen ei enää onnistu vaikka olisi kuinka paha olla.
Komppaan kolmosta.
Katsopa masennuskyselyä (bdi) kysymys nro 10 https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx
Sitä suuremmat pisteet tulee aina alimmasta vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Masennus. Voi oireilla juuri tuollaisena turtumisena että itkeminen ei enää onnistu vaikka olisi kuinka paha olla.
Voi ei, tätä en haluaisi :( Pitäisi jaksaa kamalassa työssä... siellä saa heti leiman ja syrjitään, jos tuo paljastuu...
Energiahoito ei tunnu mun jutulta, sori.
ap
No kyllähän masennuksesta saa saikkua. Lääkäriin mars.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kolmosta.
Katsopa masennuskyselyä (bdi) kysymys nro 10 https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx
Sitä suuremmat pisteet tulee aina alimmasta vastauksesta.
10p eli juuri ja juuri lievä masennus. Voisiko tämä olla jotain fyysistä?
ap
Lääkäriin varmasti viisasta mennä. Voidaan aloittaa niin fyysisen kuin psyykkisen terveydentilan selvitykset. Jos ohjataan mielenterveyspuolelle, niin oman kokemukseni mukaan ainakin pääkaupunkiseudun mielenterveydenyksiköissä on arvioinnin yhteydessä teetetty aina suht kattavat verikokeet fyysisten sairauksien poissulkemiseksi.
4
Seuraava veikkaukseni olisi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka usein sekoitetaan masennukseen. Verikokeella selviää se asia.
T 3
Vierailija kirjoitti:
Seuraava veikkaukseni olisi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka usein sekoitetaan masennukseen. Verikokeella selviää se asia.
T 3
Hormoonitoimintaan voi itse vaikuttaa jonkin verran ruokavaliolla.
D- vitamiinia rutkasti suosituksia enemmän
Omega-öljyt
Paljon vihreää, punaista, oranssia raakaa ruokaa
Ja sokeri ja vehnä pois
Ruokavalio ei vakavassa masennuksessa tee aituaaksi, mutta liikunnan kanssa on voi lievässä auttaa.
Kiitos kaikille tähän asti. Kilpparit (jopa se harvinaisempi kolmas arvo) testattiin syksyllä ja ne oli ok.
ap
Eikös uupumuksessa ja masennuksessa ole itkuherkkyyttä eikä itkuttomuutta..?