Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunta pakottaa menemään "ilmaiseksi kouluavustajaksi". Ihan hullua! Olen pätevä ope

Vierailija
12.04.2016 |

Sijaisuuksia ei ole ollut, työttömyyttä tuli täyteen ne maagiset 300, jonka jälkeen kunta joutuu maksamaan puolet työmarkkinatuesta.
Järjetöntä tässä on se että sijaisuuksia ei ole juuri sen vuoksi koska kouluavustajat on laitettu paikkaamaan opettajien poissaolot, päteviä opettajia ei saa palkata. Nyt minun pitäisi siis mennä työkokeiluun kouluavustajaksi 9 eurolla per päivä, yhdestä sijaisTUNNISTA saisin lukiossa n. 40 euroa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun

Vierailija
2/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö vaihtaa paikkakuntaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta.

Vierailija
4/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hei cmon, ei se väärin oo kun saat arvokasta työkokemusta ja 2% mahdollisuudella pääset sinne oikeisiin töihin. T: te-keskus

Vierailija
5/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletön säästö kunnalle, työttömät opettajat opettamaan ilmaiseksi!

Vierailija
6/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et sitten olekaan pätevä, kun kutsuja ei ole tullut...

Vierailija
7/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut hei cmon, ei se väärin oo kun saat arvokasta työkokemusta ja 2% mahdollisuudella pääset sinne oikeisiin töihin. T: te-keskus

No tällä ne juuri perusteli että kun annan hyvän vaikutelman siellä koulussa niin voin päästä sinne töihin. Mutta siellä koulussa on vain yksi saman aineen ope, joka ei ole lähellä eläkeikää, eikä kyllä jäämässä äitiyslomallekaan (on mies)!

ap

Vierailija
8/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koulunkäyntiavustaja ja mielestäni teen tärkeää työtä. Olipa sulta hölmö kirjoitus... Kirjoituksestasi tuli kyllä todellakin olo, että et arvosta tippaakaan koulunkäyntiavustajn työtä. Miksisi et ole saanut töitä? Itse teen välillä muutaman tunnin sijaisuuksia, mutta päivän sijaisuuksia en halua edes ottaa. Niihin otetaan meidän kunnassa sijainen. Yleensä sekin on epäpätevä, koska päteviä sijaisia ei ole tarjolla. Koulunkäyntuavustaja monesti tuntee niin hyvin oppilaat, että siksi käytetään myös epäpätevänä sijaisena.

Vierailija
9/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä yritetään. Lisää on tulossa. Ilmaista työvoimaa. Seuraavaksi voit saada opettajaharjoittelupaikan. Samalla työttömyyskorvauksella ja lupauksella vakityöstä. Se lupaus on vain huijaus ja asian kaunistelua. sitten kun tarpeeksi monta opettajaa jää eläkkeelle eikä sinua voida enää "kouluttaa", "harjotuttaa", "tukityöllistää" niin voit saada sen työpaikan.

Vierailija
10/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et sitten olekaan pätevä, kun kutsuja ei ole tullut...

Njaa, en ole minäkään eikä vastavalmistuneet tuttuni saaneet yhtään sijaisuutta tänä lukuvuonna. On näet sijaiskielto miltei joka kunnassa. Ainoastaan pitkiin sijaisuuksiin saa ottaa sijaisia mutta niitä on todella harvoin.

Vierailija
11/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, kyllä tuosta työstä pitää palkka maksaa. Kukaan ei voi sua sinne pakottaa, huolehdi, ettet allekirjoita te-toimistossa suunnitelmaa, johon tuo työkokeilu sisältyy.

Neloselle: mikä ihmeen TE-keskus? Onko sellainen tulossa 31.12.18, jolloin te-toimistot lakkautetaan?

Vierailija
12/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kuulu liitoon? Silloin olet ensin 500 päivää ansiosidonnaisella ja vasta sitten nuo maagiset 300 päivää työmarkkinatuella.

Vierailija
13/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia kirjoitti:

Olen itse koulunkäyntiavustaja ja mielestäni teen tärkeää työtä. Olipa sulta hölmö kirjoitus... Kirjoituksestasi tuli kyllä todellakin olo, että et arvosta tippaakaan koulunkäyntiavustajn työtä. Miksisi et ole saanut töitä? Itse teen välillä muutaman tunnin sijaisuuksia, mutta päivän sijaisuuksia en halua edes ottaa. Niihin otetaan meidän kunnassa sijainen. Yleensä sekin on epäpätevä, koska päteviä sijaisia ei ole tarjolla. Koulunkäyntuavustaja monesti tuntee niin hyvin oppilaat, että siksi käytetään myös epäpätevänä sijaisena.

Miksi en arvostaisi työtäsi, eihän siitä ole kyse! En vaan ole kouluttautunut kouluavustajaksi vaan opettajaksi. Haluatko itse että kaikki työttömät opettajat otetaan koulunkäyntiavustajien yms. tilalle? Eihän siinäkään mitään järkeä olisi että esim. hammaslääkäri laitettaisiin tekemään hammashoitajan tai suuhygienistin työtä, vaikka kaikki ovat tärkeitä ammatteja.

ap

Vierailija
14/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Olet saanut tuta, mitä on olla viranomaistoiminnan kohteena Suomessa.

Vierailija
15/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kuulu liitoon? Silloin olet ensin 500 päivää ansiosidonnaisella ja vasta sitten nuo maagiset 300 päivää työmarkkinatuella.

No kun ei ole ehtinyt tulla riittävää työkokemusta, vain lyhyitä sijaisuuksia valmistumisen jälkeen. 

Vierailija
16/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on yritetty laittaa omaan ammattiini ilmaistyöntekijäksi. Samalla kun yritän samoja töitä hiki hatussa saada palkallisena. No ei kai ne palkkaa kun ammattilaisen työkokemuksella saa ilmaiseksikin "harjoittelemaan"...

Vierailija
17/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin isompaan kuntaan jos omassasi ei ole töitä. Palkatkoot kuntasi jotain oikeasti epäpäteviä avustajiksi.

Vierailija
18/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun opettajan paikkoja näyttäisi olevan haussa maassa yli 300 erilaista, kaikkiin olet sopimaton? lisäksi noita omia taitoja voisi käyttää monissa muissakin paikoissa. Kummallista ettei mitään töitä löydy.

Vierailija
19/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettanut 70-luvulta lähtien, enkä koskaan ole oikein ymmärtänyt noiden koulunkäyntiavustajien merkitystä normaaleissa luokissa. 90-luvulla niitä alkoi tulla ja kollegat vaativat nykyään että sellaisia pitäisi saada luokkaan ehdottomasti. Olen sitä mieltä, että koulunkäyntiavustajaa ei luokassa tarvita mihinkään, ellei siellä ole sokeaa, kuuroa, täysin kielitaidotonta tai vammaista.

Vierailija
20/22 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun muutat isompaan kaupunkiin. Täällä pk-seudulla on keväisin satoja määräaikaisia paikkoja haussa ensi lukuvuodeksi, luokanopettajille tosin enemmän. Aineenopettajillekin kyllä kymmeniä.