Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vela-miehen haastattelu turkulaisessa lehdessä...

Vierailija
12.04.2016 |

Aamuset 9.4.2016 s. 1 "Ei ikinä lapsia - turkulaismies antoi itselleen vasektomian 30-vuotislahjaksi"

"Syyni ovat pelkästään turhamaisia ja itsekkäitä. Haluan laittaa itseni etusijalle. En halua herätä lauantaiaamuna siihen että mukulat pomppivat sängyssä"

"Kaikki perheellisten kavereiden mökkireissut jätän suosiolla väliin. Kaverit ovat kuin vaatteita: ne kuluvat pois ja tulee uusia tilalle. Voin aina hankkia lisää kavereita joilla ei ole akuuttia lapsentekotarvetta"

"Miehiä kiristetään. Naiset haluavat asuntolainan, rivarinpätkän ja lapsen eikä miehellä ole siihen mitään sanottavaa. Kun ihminen rakastuu, sitä tulee sokeaksi sille mitä itse haluaa. Ajattelen järjellä enkä tunteella. Jos tuollaisilla asioilla minua aletaan uhkailla, mennään eri suuntiin. "

"Joku kysyi kuka minusta pitää huolen kun olen vanha. En ajattele niin pitkälle, elän tässä ja nyt. Olen itse itseni paras kaveri, Joonas kertoo".

Mä sain tästä Joonaksesta sellaisen kuvan että varmaan aika harva nainen haluaakaan häntä uhkailla yhteisen asunnon ostolla ja vakiintumisella. Suhtautuminen ystäviin on myös ihan käsittämätöntä. Sentään myöntää itsekkäät ja turhamaiset syyt toisin kuin jotkut velat.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata laittaa linkkiä.

Vierailija
2/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tekevät ovat lähes aina niitä jotka ovat itsekkäitä ja vastuuttomia.

Hankitaan lapsi vain koska halutaan lapsi. Mitään merkitystä ei ole että pystytäänkö oikeasti tarjoamaan lapselle hyvä elämä.

Mitään vastuuta lapsesta ei oikeasti oteta vaan yhteiskuntaa vaaditaan koko ajan apuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonaksen vela-päätös on hieno ja hatunnoston arvoinen, mutta hänen asenteellisuutensa ja stereotypiansa niin naisia kuin perheellisiä kohtaan on hieman surullista ja lapsekasta.

vela-nainen

Vierailija
4/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata laittaa linkkiä.

Mulla oli tuossa paperiversio :) Saattaa google löytää nettiversionkin noilla spekseillä. Ap

Vierailija
5/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, harva lisääntyjäkään mainitsee itsekkäitä ja turhamaisia syitään lapsen hankkimiselle.

Vierailija
6/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankitaan lapsi vain koska halutaan lapsi. Mitään merkitystä ei ole että pystytäänkö oikeasti tarjoamaan lapselle hyvä elämä.

Mitään vastuuta lapsesta ei oikeasti oteta vaan yhteiskuntaa vaaditaan koko ajan apuun.

Onneksi tuolla velalla on epäitsekäs suhtautuminen ystäviin, parisuhteeseen jne xD

Vierailija
7/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. En haluaisi Joonaksen ikinä hankkivan edes koiraa, niin ei tod lapsiakaan.

Vierailija
8/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joonaksen vela-päätös on hieno ja hatunnoston arvoinen, mutta hänen asenteellisuutensa ja stereotypiansa niin naisia kuin perheellisiä kohtaan on hieman surullista ja lapsekasta.

vela-nainen

Mikä asenteellisuus ja stereotypia?

Vierailija
9/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni lapsia hankkinut ajattelee kavereistaan samoin. Kun omasta mielestä on menty "elämässä eteenpäin", kiinnostaa enää samassa elämänvaiheessa olevien seura. Toisaalta en jää tällaisia kavereita ikävöimään, parempi vain, että tiet erkanevat, eikä kaveerata vaikka ystävyys vaikuttaisi elämänlaatuun jo miinusmerkkisesti.

Vierailija
10/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on 30 vuotiaana vielä aika lapsellinen ajatuksineen ja perhe saattaa alkaa kiinnostaa vasta myöhemmällä iällä.

Vierailija
11/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuolla velalla on epäitsekäs suhtautuminen ystäviin, parisuhteeseen jne xD

Oikeassa hän on monessa suhteessa.

Miten lapselliset ajattelee kaverisuhteita? Hylätään kaverit heti kun saadaan sontakone.

Ei ehdi, ei jaksa jne.........

Jopa parisuhteet pistetään jäihin yhden sinappikoneen takia

Vierailija
12/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En haluaisi Joonaksen ikinä hankkivan edes koiraa, niin ei tod lapsiakaan.

Komppaan! Se olisi liian suuri sitoutuminen vaikkei asuntolainalla uhkaisikaan...

Vierailija
13/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela-nainen

Se, että naiset halauavat rivarinpätkän ja lapsen eikä miehellä ole näihin mitään sanottavaa. Itse luulen, että naisten keskuudessa vapaaehtoinen lapsettomuus on yleisempää kuin miehillä.

Toinen velanainen

Vierailija
14/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapselliset ajattelee kaverisuhteita? Hylätään kaverit heti kun saadaan sontakone.

Nyt tästä opin että kaverithan on kuin vaatteet, enpä ennen ole ajatellut noin. Toisaalta en myöskään ymmärtänyt jättää ukkoa kun uhkaili asuntolainalla ja rivarinpätkällä :D Nähtävästi en ajattele järjellä... ;)

Vierailija
15/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela-nainen

Se, että naiset halauavat rivarinpätkän ja lapsen eikä miehellä ole näihin mitään sanottavaa. Itse luulen, että naisten keskuudessa vapaaehtoinen lapsettomuus on yleisempää kuin miehillä.

Toinen velanainen

Tuohan on täysin sitoutumiskammoinen. Asuntolaina ja rivarinpätkä ei liity mitenkään lastentekoon, kyllähän nuo ovat ihan normaalia parisuhdetta asua yhdessä ja jossain sopivassa vaiheessa omistaa ne seinät. En pidä tuon asenteesta ystäviä ja naisia kohtaan ylipäätään. Ymmärrän, että hänon itsensä paras kaveri... - kahden äiti

Vierailija
16/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela-nainen

Toinen velanainen

Tuohan on täysin sitoutumiskammoinen. Asuntolaina ja rivarinpätkä ei liity mitenkään lastentekoon, kyllähän nuo ovat ihan normaalia parisuhdetta asua yhdessä ja jossain sopivassa vaiheessa omistaa ne seinät. En pidä tuon asenteesta ystäviä ja naisia kohtaan ylipäätään. Ymmärrän, että hänon itsensä paras kaveri... - kahden äiti

En minäkään halua asua rivitalossa, ottaa asuntolainaa tai asua yhdessä kumppanini kanssa. Silti olen suhteessa ja nainen.

17/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että nykyään lapsettomuus ja parisuhteettomuuskin on ihan ok elämäntapavalinta. Miettikääpä, miten vielä joskus 60- ja 70-luvuilla nämä Vela-Petterit vaan joutuivat avioon kun ei ollut edes kunnon ehkäisyä. Ja se nyt vaan kuului asiaan, että avioon mentiin viimeistään kolmekymppisenä, huvitti tai ei.

Rouva yritti siinä parhaansa ja Vela-Petterit vaan hummailivat baareissa illat ja lapsia kävivät vähän morjestamassa kotona paidan vaihdon yhteydessä. Mitä tuollaisesta oli seurauksena muuta, kuin katkeria ihmisiä, hylättyjä lapsia ja tuhlattuja elämiä.

On paras, että lapsia hankivat vain ne, jotka niitä ihan tosissaan haluavat. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole turhamainen tai itsekäs, vaan ihan normaalin kiva viisikymppinen nainen. En ole koskaan ollut kiinnostunut lapsista eikä minulla ole ollut vähääkään halua elää perhe-elämää. Joonas ei ole ollenkaan väärässä siinä, että kaverit kuluvat pois ja uusia tulee tilalle - kyllä ne minultakin katosivat pikkuhiljaa ryhdyttyään seurustelemaan ja viimeistään hankittuaan lapsia. Joonaksen tavoin olen itseni paras kaveri kuten aina ennenkin enkä ole löytänyt omasta seurastani vielä valittamista.

Minun kohdallani miehet ovat olleet niitä, jotka ovat halunneet minusta vaimon ja lapsentekijän ja jotka ovat ryhtyneet painostamaan, syyllistämään ja kinuamaan, kun olen ilmoittanut selvästi seurustelun alussa, että se rooli ei minulle sovi. Jotkut ovat ohittaneet kantani olankohautuksella, koska eivät ole ottaneet minua todesta. Heille on ollut aivan käsittämätön ajatus, että nainen ei halua perheenäidiksi. Minulle käsittämätön asia on se, että he ovat halunneet perheensä äidiksi juuri minut, sen kaikkein vastahankaisimman valinnan kohteen. Miksi roikkua minussa kuin takiainen ja jopa uhkailla, kun kerran mikään tulevaisuudentoive ei osu yksiin omieni kanssa?

Lasten tekeminen siinä toivossa, että he pitävät vanhemmistaan myöhemmin huolta, on pelkkää lottoamista ja äärimmäistä itsekkyyttä. Laitokset ovat täynnä vanhuksia, joiden lapset eivät välitä tai "asuvat liian kaukana" eli eivät välitä tarpeeksi, ja vapaaehtoisen vanhustyön tekijöistä on kiljuva pula.

Vierailija
19/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut lapsesta "sontakoneena"? 

En osaa muuta sanoa kuin että tällä palstalla saa veloista todella vastenmielisen käsityksen. Uskon, että heissä on oikeassa elämässä myös fiksuja ihmisiä. En siis anna näiden alatyylisten juttujen vaikuttaa käsitykseeni. 

Vierailija
20/39 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut lapsesta "sontakoneena"? 

En osaa muuta sanoa kuin että tällä palstalla saa veloista todella vastenmielisen käsityksen. Uskon, että heissä on oikeassa elämässä myös fiksuja ihmisiä. En siis anna näiden alatyylisten juttujen vaikuttaa käsitykseeni. 

Onhan ne sontakoneita. Paskoo ja kusee koko ajan. Osaa ne myös huutaa aamusta iltaan.