Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syövät ja allergiat lisääntyvät - syynä järjestelmällinen kuluttajien huijaaminen!

Vierailija
12.04.2016 |

Saatko outoja ihottumia? Hilsettä? Tuleeko suuhusi haavaumia? Oletko muuttunut herkemmäksi kuin aiemmin? Epäiletkö allergisoituneesi?

En enää jaksa ihmetellä, miksi niin moni sairastuu, kun joka tuotteeseen lisätään teollisuudessa ylimääräisiä täyteaineita, että niistä saadaan mahdollisimman hyvä kate suhteessa määrään. Varsinkin kosmetiikka on täynnä erilaisia myrkkyjä: lyijy, boron nitride, titaanioksidi, bismuth oxychloride, kromi, karmiini, talkki, kiille, alumiini, nanoparitikkelit, sodium laureth sulfate, natrium laureth sulfate.... Näitä löydät ihan tavallisesta hammastahnasta, shampoosta, meikkivoiteesta, huulipunasta, aurinkovoiteesta, silmämeikinpoistoaineesta, käsisaippuasta, lääkekapseleista, pyykinpesujauheesta, deodorantista, ihovoiteesta ja vaikka mistä.

Kuluttajat elävät siinä uskossa, että jossain tuotannossa joku virkamies tarkkailee, että tuote on turvallinen ja sitä voi käyttää, mutta pah! Tärkeintä on kassavirta sekä se, että joku ostaa. Eikä mikään takaa, että tuote on turvallinen, vaikka kuinka väittää olevansa allergia- tai lapsiystävällinen.

Minä ostin apteekista muka allergisen ja herkän ihon aurinkovoiteen ja olen nyt elänyt naama tulipunaisena ja turvonneena kohta viikon, koska apteekkari suositteli sen minulle sopivaksi. Paha arvioida, mikä siinä aurinkovoiteessa ärsytti, koska lista aineista on pitkä. Ja nyt googlailtuani olen tullut tulokseen, että aurinkovoidehan on pelkkää myrkkyä, sitä ei tod. kannata käyttää. Mutta joka tuuttiin työnnetään nykyään esim. suojakertoimia, kun kosmetiikkaa katsoo.

Kiitos, että sain purkautua. Onko muilla kokemuksia allergisoivista tuotteista tai siitä, että esim. ennen normaali iho on muuttunut herkäksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa. Ja ruoassa aineet tekevät samoin, saamme tietämättämme kamalia määriä myrkkyjä kehoomme joka päivä. Hyi!

Vierailija
2/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että eläimet pelastuvat. Ennen vanhaan aineet testattiin koe-eläimillä, nykyään ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika roisisti laitat yhteen toisaalta erilaisten aineiden aiheuttamat yliherkkyydet ja allergiset reaktiot ja toisaalta syövät ja suoranaisen myrkyllisyyden...

Itselläni ei onneksi ole mitenkään herkkä iho, joten mikään ei aiheuta mitään reaktioita. Allerginenhan voi olla mille tahansa, ja on luonnollista että jos on jollekin allerginen, sitä ainetta välttää. Mutta ei mitään syytä ole ryhtyä silti kaikkia "keinoaineita" pelkäämään ja välttämään. Varsinkin kun luonnolliselle voi yhtä lailla olla yliherkkä. 

Listallasi myrkyiksi listatuista aineista monet on muuten varsin viattomia. Kromiahan moni syö lisäravinteenakin. Karmiini, talkki ja kiille eivät useimmille aiheuta mitään haittaa. Sodium ja natrium laureth sulfate ovat lähes joka shampoosta tai pesuaineesta löytyviä aineita, joista ei ole haittaa muille kuin ehkä erittäin kuivaihoisille, joille hellävaraisemmin pesevät vaihtoehdot voi olla parempia. Sitten taas esim. jos tukassa käyttää muotoilutuotteita, niin ei niitä oikein pois kunnolla saa muuta kuin tuota SLS:ää sisältävällä shampoolla.

Vierailija
4/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi vielä amalgaami, sähköallergia, sisäilmaongelmat, radon kaasu, aurinko, maasäteily.. Missään ei voi olla turvassa.

Kannattaa rakentaa atomisuojattu kellari maahan ja mennä sinne jos kaikki pelottaa.

Vierailija
5/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että eläimet pelastuvat. Ennen vanhaan aineet testattiin koe-eläimillä, nykyään ihmisillä.

Testataan niitä vieläkin paljon eläimillä. Ainoastaan kosmetiikkaa ei Euroopassa saa, mutta siinäkin erittäin suurelta osin käytetään jo aiemmin eläimillä testattuja ainesosia, tai teetetään eläinkokeet Euroopan ulkopuolella.

Ja eläinkokeinhan ei käytännössä saada testattua kuin välitön toksisuus. Niillä saadaan selville kuinka isolla annoksella jotain testattavaa ainetta tietty prosentti koe-eläimistä kuolee myrkytykseen ja muuta sellaista. Mutta eläinkokeet ei mitenkään pysty kertomaan sitä, onko jostain aineesta, vaikka sitä käytettäisiin akuutisti toksisiin määriin nähden hyvin pieniä määriä, päivittäin käytettynä pitkäaikaiskäytössä haittoja. Tyyliin aspartaami ja asesulfaami k: tiedetään että turvallinen käyttömäärä siinä mielessä ettei saa myrkytysoireita on varsin suuri, mutta vahvoja epäilyksiä on että aineista silti on pitkäaikaiskäytössä monenlaista haittaa.

Vierailija
6/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensteks,elä ikinä enää osta mitään aurinkorasvaa koska on on kukkua ja saat niillä vaan ihosyövän itelles.

Sit toiseks laita iholles vaan sitä mitä voisit syyäkkin eli kasviöljyä EI ikinä MINERAALIÖLJYÄ.Se on teollisuuven jäteaine jota ei saa hävitettyä millään muulla keinolla kun lykkäämällä se nättiin puteliin vauvojen ja naisten rasvaks.Yäk.

Syökää ruokanne perusmuotosena eikä eineksenä niinkö mad cook(kato youtubesta) kuvaa ravinnoksikelpaamattoman elintarvikkeen.

Ja kyllä.Tää ihmisten sairastuttaminen kaikilla rasvattomilla yms lisäainehumpuukilla on lääketeollisuuven kikka saaha lisättyä lääkkeitten menoa ihmisille.

Ruoka olkoon lääkkeemme!

Vierailija
7/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalovoiteet. Onko mitään turhempaa keksitty? Normaali iho ei kaipaa rasvoja mutta kun sitä purkkirasvaa lutrataan kaikkialle niin tokihan normaali tasapaino järkkyy. Ja joo, suihkun jälkeen iho ehkä tuntuu kuivalta mutta tuliko käytettyä liian voimakkaita pesuaineita? Toisaalta se ihon kiristys kyllä helpottaa kohta kun iho tuottaa itse rasvaa.

Vierailija
8/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin tuotteet eivät todellakaan ole niin puhtaita mitä monesti luullaan. Olen tämän kuullut ihan eri tuotteiden koulutuksissakin. Olin kosmetologi muutaman vuoden ennenkuin aloin todellakin allergisoitumaan eri aineille.

Komppaan kutosta.

Vierailija
9/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkki kuivattaa ihoa ja tukkii helposti huokoset, kiillepartikkelit taas voivat meikeissä hangata ja ärsyttää ihoa. Niin terveellisinä ja hoitavina hehkutetut mineraalimeikit voivat aiheuttaa ikuisen allergian esim. titaanioksidia tai vismuttia kohtaan. Titaanioksidia on halpana aineena sujautettu mm. hammastahnoihin tuomaan tahnaan valkoisuutta, aurinkovoiteisiin, kaikkiin meikkeihin, pyykinpesujauheeseen (taas se valkoisuus=puhtautta), lääkekapseleihin ja vaikka mihin, mitä emme voi edes ajatella. Ja kaikki päätyy tavalla tai toisella ihmiseen. Ruumiinavauksessa löytyy maksasta.

Ei ap:lläkään ennen ollut herkkä iho, mutta viimeisen 10 vuoden kuluessa se on sellaiseksi muuttunut. Kenties lisäaineiden määrä (ja tuottajien ahneus) on kasvanut? En ole mikään "viherpiipertäjä" mutta olen alkanut näitäkin asioita miettiä, kun ympärillä yksi jos toinenkin tuttu sairastuu tai saa ihmeellisiä oireita.

ap, 40 v.

Vierailija
10/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineitten määrä on lisääntyny varmasti ja se että jos yhessä pitsassa voi olla 14sta eri lisäainetta niin mimmonen yhteisvaikutus niillä on vaikka ne ei yksikseen ookkaan ehkä hirveen vaarallisia.

Vierailija
11/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis tuhoaa syöpäsolujen ja on laiton. Pistää miettimään

Vierailija
12/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalovoiteet. Onko mitään turhempaa keksitty? Normaali iho ei kaipaa rasvoja mutta kun sitä purkkirasvaa lutrataan kaikkialle niin tokihan normaali tasapaino järkkyy. Ja joo, suihkun jälkeen iho ehkä tuntuu kuivalta mutta tuliko käytettyä liian voimakkaita pesuaineita? Toisaalta se ihon kiristys kyllä helpottaa kohta kun iho tuottaa itse rasvaa.

Tosi helppo sanoa jos itsellä ei ole kuiva iho. Kummasti mulla nahka "tottuu" rasvaan heti kun tulee pakkasta - olin rasvannut sitä ennen tai en. Ja kesällä "tottuu" pois rasvauksesta vaikka sitä ennen olen rasvannut sitä joka ilta (ja pahimmillaan aamuisinkin) koko talven. Miten selität tämän, jos rasvauksen tarve olisi vain mielikuvitusta? Saippualla en itseäni pese, koska sen jälkeen todennäköisesti repeäisin kahtia, ei siis johdu pesuaineista.

Vierailija
13/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensteks,elä ikinä enää osta mitään aurinkorasvaa koska on on kukkua ja saat niillä vaan ihosyövän itelles.

Mulla on niin valkea iho, että palan noin vartissa jos olen ulkona ilman suojaa. Onko mielestäsi siis terveellisempää olla iso osa vuodesta palaneena, kuin käyttää suojarasvoja? Vai pitäisikö pukeutua burkhaan, jotta naamankin saa suojattua?

Vierailija
14/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi helppo sanoa jos itsellä ei ole kuiva iho. Kummasti mulla nahka "tottuu" rasvaan heti kun tulee pakkasta - olin rasvannut sitä ennen tai en. Ja kesällä "tottuu" pois rasvauksesta vaikka sitä ennen olen rasvannut sitä joka ilta (ja pahimmillaan aamuisinkin) koko talven. Miten selität tämän, jos rasvauksen tarve olisi vain mielikuvitusta? Saippualla en itseäni pese, koska sen jälkeen todennäköisesti repeäisin kahtia, ei siis johdu pesuaineista.

Iho saa ravintonsa ja kosteutensa syödystä ruuasta ihan niinkuin kehossa kaikki muukin. Jos joudut käyttämään voiteita, ei ruokavaliosi ole kunnossa.

Vierailija
15/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin valkea iho, että palan noin vartissa jos olen ulkona ilman suojaa. Onko mielestäsi siis terveellisempää olla iso osa vuodesta palaneena, kuin käyttää suojarasvoja? Vai pitäisikö pukeutua burkhaan, jotta naamankin saa suojattua?

D-vitamiini on paras aurinkosuoja. Tosin sen runsas käyttö on aloitettava jo talvella seuraavaa kesää varten.

Vierailija
16/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho saa ravintonsa ja kosteutensa syödystä ruuasta ihan niinkuin kehossa kaikki muukin. Jos joudut käyttämään voiteita, ei ruokavaliosi ole kunnossa.

Syömästäni ruoasta rasvaa on keskimäärin 30-40% (kookosöljyä, pähkinöitä paljon, leivän päällä oivariinia, satunnaisesti rasvaista lihaa). Paljonko sen mielestäsi pitäisi olla, jotta riittäisi? En suoraan sanottuna usko että voin rasvan määrää enää kasvattaa, koska vastaavasti muuta ruokaa pitää silloin vähentää ja jo nyt joudun katsomaan tarkkaan mitä syön.

Vierailija
17/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on paras aurinkosuoja. Tosin sen runsas käyttö on aloitettava jo talvella seuraavaa kesää varten.

Syön d-vitamiinia ympäri vuoden 125 mikroa päivässä, juuri siksi että en voi oleskella auringossa. Tämä taitaa olla noin 10-kertaisesti suositukseen nähden. Kävin äskettäin etelänlomalla, ja vaikka minulla oli suojakerrointa 50 ja sukkahousut, alkoivat jalkani punertaa tunnin ulkona oleskelun jälkeen. Mitä luulet että olisi tapahtunut jos olisin ollut ILMAN sitä aurinkosuojaa? D-vitamiiniannosta en uskalla enää tuosta kovin paljoa nostaa.

Vierailija
18/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuiva iho kanssa, jalkapohjatkin hajoilee niin että verikin valuu aina joskus. Epäilemättä ruokavaliolla voisi tähänkin vaikuttaa, mutta en osaa sanoa, että mitä tarkalleen ottaen pitäisi syödä. Voihan se olla, että ne iholla rasvaa puskevat huokoset on tukossa, koska ovat liian ahtaita, koska joku hormoni tekee niistä sellaisia, koska syön liian korkean GI:n ruokaa. Tai sitten ihon puskemien rasvahappojen koostumus on väärä ja rasva on liian tönkköä tehokkaasti toimiakseen, ja tähän auttaisi joku ruokavaliomuutos.

Mut siihen en oikeastaan usko, että puuttuisi joku rasva ruokavaliosta, kun en mäkään rasvoja välttele. Toki niiden suhteelliset pitoisuudet saattavat olla pielessä. Kalaöljykapseleilla tuntuu olevan jonkinlaista vaikutusta juurikin kantapohjiin, mutta varmaksi en osaa sanoa.

Vierailija
19/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Derp kirjoitti:

Mulla on kuiva iho kanssa, jalkapohjatkin hajoilee niin että verikin valuu aina joskus. Epäilemättä ruokavaliolla voisi tähänkin vaikuttaa, mutta en osaa sanoa, että mitä tarkalleen ottaen pitäisi syödä. Voihan se olla, että ne iholla rasvaa puskevat huokoset on tukossa, koska ovat liian ahtaita, koska joku hormoni tekee niistä sellaisia, koska syön liian korkean GI:n ruokaa. Tai sitten ihon puskemien rasvahappojen koostumus on väärä ja rasva on liian tönkköä tehokkaasti toimiakseen, ja tähän auttaisi joku ruokavaliomuutos.

Mut siihen en oikeastaan usko, että puuttuisi joku rasva ruokavaliosta, kun en mäkään rasvoja välttele. Toki niiden suhteelliset pitoisuudet saattavat olla pielessä. Kalaöljykapseleilla tuntuu olevan jonkinlaista vaikutusta juurikin kantapohjiin, mutta varmaksi en osaa sanoa.

Mulla ei auttanut jalkapohjiin minkään lisääminen vaan poisjättö. Maito kaikissa muodoissaan pois ja kahden viikon kuluttua jalat olivat uudelleensyntyneet ja käsien haavat historiaa.

Vierailija
20/31 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömästäni ruoasta rasvaa on keskimäärin 30-40% (kookosöljyä, pähkinöitä paljon, leivän päällä oivariinia, satunnaisesti rasvaista lihaa). Paljonko sen mielestäsi pitäisi olla, jotta riittäisi? En suoraan sanottuna usko että voin rasvan määrää enää kasvattaa, koska vastaavasti muuta ruokaa pitää silloin vähentää ja jo nyt joudun katsomaan tarkkaan mitä syön.

Mainitsiko joku rasvasta?