Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päästä suoraan juttelemaan psykologille?

Vierailija
12.04.2016 |

Vai pitääkö aina mennä ensin sairaanhoitajalle, joka päättää pääsenkö psykologille? Asiani ei ole akuutti. Asian käsittely vaatisi useita tapaamisia. Maksaisiko psykologilla käynti minulle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella pääset kyllä suoraan, mutta silloin maksat itse käyntisi. Julkisella puolella et pääse suoraan psykologille kyllä. 

Vierailija
2/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta ja selviää soittamalla neuvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko julkisella jonoon?

Vierailija
4/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko julkisella jonoon?

Riippuu onko paikkakunnallasi kuinka jonoa. Itse kerran isommassa kaupungissa olin ohitellut jonon akuutin tilanteen vuoksi, ja eräässä odotushuoneessa istuskellessani kuuntelin kun joku tyttö jutteli ilmeisesti mukana olevalle äidilleen jotain sentyylistä että ei hänellä nyt enää tänne mitään asiaa ole kun masennus jonka takia sinne haki yli vuosi sitten on jo mennyt ohitse mutta nyt vasta sai ajan...

Sitten taas vähän pienemmässä kaupungissa tunnutaan tyrkyttävän välittömästi osastojaksoja ja terapiaa vaikka ei mitään tarvetta omasta mielestä olisi.

Vierailija
5/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mietin vielä että viitsinkö edes mennä, en ole ennen käynyt ja asia minkä vuoksi olisin nyt menossa on minulle häpeällinen. En myöskään tiedä osaisinko puhua vieraalle asioistani, mutta voisihan sitä kokeilla. Mielelläni en haluaisi joutua selittämään sitä ainakaan monelle ihmiselle, jos jo sairaanhoitaja kyselee.

Ap

Vierailija
6/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Mietin vielä että viitsinkö edes mennä, en ole ennen käynyt ja asia minkä vuoksi olisin nyt menossa on minulle häpeällinen. En myöskään tiedä osaisinko puhua vieraalle asioistani, mutta voisihan sitä kokeilla. Mielelläni en haluaisi joutua selittämään sitä ainakaan monelle ihmiselle, jos jo sairaanhoitaja kyselee.

Ap

Minulla homma meni niin, että soitin teekooseen ja sanoin vain että olisi mielenterveysasiaa. Sain ajan lääkärille jolle suurpiirteisesti selitin mikä on hätänä, ja tämän päätöksen kautta sain uuden ajan teekoossa psykiatriaan erikoistuneelle lääkärille. Tämän kanssa sitten vielä käytiin vähän tarkemmin läpi mikä oli hätänä ja pohdittiin vaihtoehtoja. Lääkkeitä joita hän olisi pystynyt määräämään siinä samantein, sairaanhoitajan kanssa käytäviä säännöllisiä juttutuokioita siellä, psykiatrista apua ammattilaisen kanssa jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän