Miten päästä yli pettymyksistä elämässä?
Olen 26v, ja joutunut pettynyt elämääni. Jouduin helmikuussa muuttamaan mieheni työn perässä 4 tunnin päähän kotipaikkakunnaltani täysin uuteen kaupunkiin, josta en tunne ketään. Mies halusi ehdottomasti muuttaa saatuaan vakityöpaikkoja. Olin jo vuosikaudet haaveillut, että 25-vuotiaana olisin jo naimisissa, ja voisin suunnitella lasten hankintaa(vähän naiivia ajattelua, tiedän). Muutto uuteen kaupunkiin vesitti kuitenkin kaikki haaveeni, enkä meinaa päästä siitä yli. Jäin muuton yhteydessä työttömäksi, ja nyt teen keikkatyötä. Ikävä takaisin kotiseudulle on kova, mutta erotakaan en haluaisi hyvästä miehestä.
Tuntuu, että nämä pettymykset ovat ajaneet oloni masentuneeksi, enkä pysty enää haaveilemaan mistään. Kaipaisin vertaistukea tai kokemuksia muilta, että kuinka olette selvinneet vastaavanlaisista tilanteista?
Kommentit (6)
Hmm, onko muuten elämäsi hyvää? Ts pärjäiletkö muuten elämässä hyvin?
Itse jouduin pettymään elämässäni, kun tuli avioero. Lapsen hankinta oli juuri suunnitteilla, joten ero tuli täysin puskista. Olen 36v, joten pettymys on suuri kun olen eron jälkeen lamaantunut täysin ja joutunut käymään terapiassa. Joten muista, että ehdit vielä vaikka mitä, ja aina on niitä joilla menee vielä huonommin :D
Mikä estää hankkimasta lapsia nyt? Miehellä vakipaikka, kyllähän te pärjäätte, vai mistä kenkä puristaa?
Joo, on näitä pettymyksiä tullut parisuhteitten ja terveyden menetysten osalta itseni ja lasten suhteen. Parantumattomia, vakavia sairauksia. Suunnitellusti ei asiat ole edenneet. En ole luovuttanut, vaikka minua on käytetty henkisesti hyväksi, olen ollut se tuki monelle, mutta sitten jätetty, kun hyöty saatu. Olen noussut aina, en katkeroitunut. Ja voimavarani olen saanut uskosta, ystävistä, vanhemmista, sisaruksista.
Ajattelemalla, että kaikella on tarkoitus. Keskittymällä positiiviseen, vaikka se vaikeaa joskus onkin.
Kiitos kommenteista. Toivoisinkin, etten vain katkeroituisi tästä tilanteesta, kun asiat ei olekaan menneet suunnitelmien mukaisesti. Kun ajatuksissaan ui oikein syvissä vesissä, on sitä tarkoitusta ja positiivista ajattelua vain hankalaa löytää.
Sinä olet siis pettynyt, koska olet muuttanut uudelle paikkakunnalle. Etkä ole vielä naimisissa ja saanut lasta, vaikka olet JO 26-v
Voimia!