jos teidän 10v lapsi kovassa kuumeessa tai vatsataudissa, jäättekö pois töistä?
Meillä poika täyttää loppuvuodesta tuon 10v ja tuli mieleen, että miten pärjäisi yksikseen esim oksennustaudissa tai kovassa kuumeessa.
Pari viikkoa sitten pojalla oli aamulla kova kurkkukipu ja yskä, mutta ei kuumetta. Lähdin töihin ja pyysin poikaa soittamaan heti, jos olo huononee. Ehdin työpaikan ulko-ovelle, jolloin poika soittaa ja itkee minua kotiin.
Lähdin saman tien takaisin, kuume oli noussut liki 39....mietin vaan, että ei kyllä 10vuotiaskaan yksikseen voi olla jos oikein kipeä.
Oletteko siinä tapauksessa ottaneet palkatonta? Etätyö mahdollisuutta ei työssäni ole.
Kommentit (24)
Kova kuume ja oksennustauti on sellainen yhdistelmä ettei varmasti pärjäisi ilman hoitajaa, eli olisin pois.
Meillä on se mahdollisuus, että voi olla pois isommankin lapsen takia. Siis silloin lapsen on syytä olla todella kipeä. Eli influenssan takia olin 15 vuotiaankin takia pois töistä. Ei mitään nuhia huomioida.
Esikoiselta leikattiin selkä ja mies oli hänen kanssaan viikon kotona. Hänellä on etätyö mahdollisuus.
Minä olen ottanut palkatonta. 10-vuotias on kyllä liian pieni olemaan yksin kotona korkeassa kuumeessa tai oksennustaudissa.
Miksi ei? Mitä sille tapahtuu yksin kotona mitä ei tapahtuisi vanhemman ollessa vahdissa?
Kipeenä on kurjaa ja olo on kamala, mutta kyllä se lapsi osaa sängyssä maata ilman apuakin, juoda jos janottaa ja paskoa jos paskattaa.
Mihin jo omatoiminen lapsi tarttee vanhempaansa työpäivän aikana? Istutko vieressä ja pidät lasta kädestä?
Sen vuoden loppuun saa olla kun lapsi täyttää 10
Onhan se vähän. Voisin olla palkatta pois, jos olisi pakko. Sitä ei kyllä saa aamulla ilmoittamalla tehdä, koska palkaton on harkinnanvarainen
kummityttö oli 13v ollessa noroviruksessa ja kovassa kuumeessa yksin kotona. Pyörtyi vessaan kun oli niin huonossa kunnossa:(
Vierailija kirjoitti:
Kova kuume ja oksennustauti on sellainen yhdistelmä ettei varmasti pärjäisi ilman hoitajaa, eli olisin pois.
Eikö pärjäisi? Kuolisiko se sinne kotiin? Mutta maagisesti äidin kotona olo estää tämän?
Kyllä se pärjäisi.
Meillä ainakaan 10 vuotias ei muista huolehtia omasta syömisestään ja juomisestaan ollessaan sairaana, saati muistaisi välillä mitata kuumetta ja ottaa lisää lääkettä tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
kummityttö oli 13v ollessa noroviruksessa ja kovassa kuumeessa yksin kotona. Pyörtyi vessaan kun oli niin huonossa kunnossa:(
Eikö olisi pyörtynyt jos äiti olisi ollut kotona?
Kova kuume tai vatsatauti, jompi kumpi vanhemmista on tehnyt etäpäivän.
Flunssa pienellä lämmöllä, lapsi on pärjännyt itsekseen, tarvittaessa osa päivää etänä.
Olen kuulostellut millä mielialalla lapsi on, pärjääkö omasta mielestä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pärjäisi? Kuolisiko se sinne kotiin? Mutta maagisesti äidin kotona olo estää tämän?
Kyllä se pärjäisi.
vi..tu mikä urpo olet. Joo, tuskin lapsi kuolisi, mutta jos tosiaan kovassa yrjötaudissa ja kuumeessa niin eiköhän lapselle kuitenkin ole tärkeää, että hänellä aikuinen tukena. Sulla tuskin taitaa olla lapsia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakaan 10 vuotias ei muista huolehtia omasta syömisestään ja juomisestaan ollessaan sairaana, saati muistaisi välillä mitata kuumetta ja ottaa lisää lääkettä tarpeen mukaan.
Ethän sä koko vuorokautta töissä ole? Buranat naamaan ja mehukannu sängyn viereen oksennusämpärin kera ennen kun lähdet töihin. Töistä kun tulet, niin annat ruokaa. Kipeä lapsi kuitenkin nukkuu sen ajan kun olet poissa. Ei sitä kuumetta tartte tunnin välein olla mittaamassa.
Meillä asui lähistöllä ystävä, joka saattoi käydä välillä katsomassa ja jolle lapsi saattoi soittaa. Ystävä teki töitä kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletkohan ihan tosissasi? pyörtyessään vaikka vessassa voi lyödä vaikka miten pahasti päänsä eikä kukaan sitä tiedä jos lapsi on yksin. lisäksi siinä on jo aika heikossa kunnossa muutenkin jos pyörtyilee, aikuisenakin olen ollut pahassa noroviruksessa ihan autettavana, että saisin edes juomista.
Kyllä se vanhempi voi pelastaa kuolemalta lapsensa helpostikin läsnäollessaan. Kele tuo imbesilliä.
Jos lapsi meinaa tukehtua limaan. Pyörtyessään lyö päänsä, katkasee kätensä... Vanhempi ei voi estää mitään, mutta on ensiapuna.
Sille lapselle voi töistä soittaa ja pyytää mittaamaan kuumeen ja ohjeistaa tuloksen mukaan ottamaan lääkettä. Voi soittaa ja muistuttaa juomisesta ja syömisestä.
Toki voit myös aamulla soittaa esimiehellesi ja pyytää vapaapäivää koska " lapsi tarvitsee henkistä tukea" koska hänellä on kuumetta ja nokka vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vanhempi voi pelastaa kuolemalta lapsensa helpostikin läsnäollessaan. Kele tuo imbesilliä.
Jos lapsi meinaa tukehtua limaan. Pyörtyessään lyö päänsä, katkasee kätensä... Vanhempi ei voi estää mitään, mutta on ensiapuna.
Kaikkea voi sattua milloin tahansa. Itse et varmaan käy töissä sitten ollenkaan, ettei lapsi jää koskaan yksin, ettei kukaan auta jos pyörtyy, kompastuu, liukastuu, tukehtuu ruokaan, tukehtuu limaan etc...
Mulla on aina tunteja sisässä, otan tarvittaessa miinustunteja. Joten saan pitää palkan.
No kyllä 10v osaa jo olla. Menisin ainakin töihin osaksi aikaa. Hyvät ohjeistukset vaan, ja laittaa juomaan ja lepäämään ja soittaa välillä mikä on tilanne.