Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tyhmillä on huono musiikkimaku?

Vierailija
11.04.2016 |

En tunne yhtäkään iskelmästä pitävää joka ei olisi tavalla tai toisella hitaanpuoleinen. Oopperaa kehuvat on yleensä tekaitaiteellisia teeskenteiljöitä. Soulia kuuntelee lähinnä pissikset. Heviharrastajat on karseita amiksia.

Ei vai? MIten niin ei voi muka yleistää, juuri yleistin. No vakavasti ottaen: tuntuuko teistä että ne joilla on erilainen musiikkimaku on jollain tavalla tolloja tai muuten vaan jossain mielessä syvältä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse kuuntelet huonoa musiikkia?

Vierailija
2/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään iskelmästä, mutta myös klassisesta, jazzista ja muusta taiteellisemmasta musiikista. Olenko sitten tyhmä vai viisas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerimmät tuntemani ihmiset pitävät siitä musiikista, mikä kulloinkin on pinnalla.

Punk never dies! -ÄO 140

Vierailija
4/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on sun mielestä sitten hyvää musiikkia, jota sun kaltaiset fiksut ihmiset kuuntelee, arvon ap?

Vierailija
5/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minun musiikkimakuni, muilla muiden. En pidä toisenlaisen musiikin ystäviä yhtään itseäni huonompina. Sitä mieltä kuitenkin olen, että vain hyvin simppelistä iskelmästä tai ränttätänttärockista pitävät ihmiset  eivät ole yhtä musikaalisia kuin vaativamman musiikin ystävät.

Vierailija
6/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on sun mielestä sitten hyvää musiikkia, jota sun kaltaiset fiksut ihmiset kuuntelee, arvon ap?

No ei ainakaan iskelmä. Eikä muuten tangokaan, hyi helevetti!

7/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerimmät tuntemani ihmiset pitävät siitä musiikista, mikä kulloinkin on pinnalla.

Punk never dies! -ÄO 140

Eli seuraavat aikaansa. Jäbä jäi vähän 80-luvulle, lol. No ei, itsekin kuuntelen jotain vanhaa elektronista ja vuosisatoja vanhaa klassista. ÄO:ni ei ole kyllä edes 120.

Vierailija
8/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse kuuntelet huonoa musiikkia?

Lähikaupassa soi joskus iskelmä, joudun ehkä alkaa käydä kauempana.

Vierailija
9/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin biisit pieremällä esitettynä on parempia kuin ap:n diggailema skeida.

Vierailija
10/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Myönnetään, että kerran hätkähdin, kun eräs oikeasti melko fiksu ihminen kertoi lempibändinsä olevan Backstreet Boys.

Vierailija
11/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheekin biisit pieremällä esitettynä on parempia kuin ap:n diggailema skeida.[/

Kerroinko jossain vaiheessa mitä itse diggailen, hmm?

ap

Vierailija
12/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko Cheekillä piisejäkin. Hahhaa, ei ole. Samaa komppiluupin päälle molotettua konekivääripuhetta kuin kaikki muukin räppi. Cheekillä se puheäänikin on onnetonta käninää.

Vierailija
13/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään iskelmästä, mutta myös klassisesta, jazzista ja muusta taiteellisemmasta musiikista. Olenko sitten tyhmä vai viisas?

Olet wannabe hipsteri.

Vierailija
14/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen aika monenlaista musiikkia (tosin en iskelmä ja räppi on kamalaa), ja pifän itseäni tyhmänä. Älykkyysosamäärääni en tiedä, mutta enpä ole ikinä ajatellut että musiikki vaikuttaa asiaan. Osaan muuten soittaa pianoa, mutta tuskin sekään mitään merkitsee.

Vierailija
15/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten osittain ihan totta!

Vierailija
16/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan pidän vähän yksinkertaisena ihmistä, joka kuuntelee suomiräppiä tosissaan. Mutta mistä minä tiedän, vaikka kyseiset ihmiset olisivatkin todella älykkäitä.

Vierailija
17/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen aika monenlaista musiikkia (tosin en iskelmä ja räppi on kamalaa), ja pifän itseäni tyhmänä. Älykkyysosamäärääni en tiedä, mutta enpä ole ikinä ajatellut että musiikki vaikuttaa asiaan. Osaan muuten soittaa pianoa, mutta tuskin sekään mitään merkitsee.

Oho, ihme kirjoitusvirheitä tässäkin viestissä. Taidan tosiaan olla aika tyhmä...

Vierailija
18/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan pidän vähän yksinkertaisena ihmistä, joka kuuntelee suomiräppiä tosissaan. Mutta mistä minä tiedän, vaikka kyseiset ihmiset olisivatkin todella älykkäitä.

Ja minä pidän yksinkertaisena ihmistä, joka ajattelee stereotyyppisesti esimerkiksi suomiräpistä ja sen kuuntelijoista.

19/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rap on lähinnä rytmiä ja sanomaa. Rapin diggailu on oma genrensä, ei se ole oikein musiikkia. Vähän samoin kuin punk.

Vierailija
20/24 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai musikaalisuudella ole älykkyyden kanssa välttämättä mitään tekemistä. Ero on kai käsittääkseni siinä, miten aivot käsittelevät musiikin ominaisuuksia eli tempoa, melodiaa ja rytmiä. Musikaalisemmat ihmiset yleensä arvostavat monimutkaisempaa musiikkia ja pitävät radiosoitossa olevaa peruspoppia liian yksinkertaisena ollakseen kiinnostavaa musiikkia. Musiikki vaikuttaa tutkitusti aivoihin (esimerkiksi: https://www.jyu.fi/hum/laitokset/musiikki/en/research/coe/Media/Soittaminen_Jumppaa_Aivojamme.pdf), joten sen seurauksena voi toki olla ihan perusteltu hypoteesi, että enemmän ja monimutkaisempaa musiikkia kuuntelevilla aivot ovat "joustavammat" ja siksi musikaaliset ihmiset usein voivat vaikuttaa fiksummilta ja heillä voikin olla hieman keskivertoa nopeammat hoksottimet.

En kuitenkaan usko väitettä, että tyhmillä ihmisillä olisi huono musiikkimaku tai älykkäillä ihmisillä hyvä.