Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä anoppi tarinoita! :)

Vierailija
11.04.2016 |

Nyt pakko jakaa tänne kun täällä näistä anopeista puhutaan aina enemmän ja vähemmän kivoja juttuja :D
Olen ollut nyt kauheessa räkäflunssassa kohta viikon verran (onneksi kuume jo pois kuvioista) ja hoitanut tota pikku jääräpää 1v poikaamme pitkät päivät kauheessa olossa, kun mies on töissä aamusta iltaan.
Äsken ihan lähellämme asuva anoppi soitti yllättäen ovikelloa ja toi mulle lounasta, kukkakimpun ja vähän herkkuja! Olin jotenkin niin liikuttuneessa tilassa tän väsymyksen takia, että aloin melkeen itkeä :D eihän miehenikään tuo minulle koskaan muuten vaan kukkia. Tai hyvin hyvin harvoin. Anoppi vielä varovasti kysyi, että jos mulle vaan sopii, niin ottaisiko hän pojan päiväksi hoitoon, niin saisin kunnolla levätä vaikka koko päivän. En pistänyt vastaan :)
Tuli niin hyvä mieli! Laitoin vielä miehelle viestin töihin, miten ihana äiti hänellä onkaan!
Nyt aion vain maata ja ehkä tehdä rästikotityöt pois!
Kertokaa teidän positiiviset anoppikokemukset!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana juttu :)<3 oma anoppi jo kuollut, mutta ihana oli hänkin :')

Vierailija
2/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi varmaan karttas vaan kaukaa, jos minä tai lapset olisivat kipeitä ja aattelis että lapset hoidetaan vaikka toinen jalka haudassa.. Ihana anoppi sulla!

Anteeksi ei ollut mitään positiivistä tarinaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella ihana anoppi. Tuo aina reissuiltaan tuliaisia, tällä hetkellä tuo jokaisesta vierailemastaan maasta Starbucksin ison kahvimukin. Muutenkin on oikein sydämellinen ja mukava ihminen eikä puutu minun ja mieheni välisiin asioihin tai minun tapoihini toimia, niinkuin useammalla anopilla tuntuu olevan tapana. Esimerkkinä tästä isäni äiti, joka kerran mm. oli vaihtamassa lapsuuden kodissani verhoja ihan tosta noin vaan mitään kenellekkään ilmoittamatta, äitini oli pikkuisen vihainen, kun tuli kotiin ja anoppi keikkui tuolilla katon rajassa ja pyysi vielä apua niiden verhojen asentamisessa :D

Vierailija
4/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi ollut töistä poissa jos olet niin kipeä? Ei mummien vastuulla lastenhoito ole.

Vierailija
5/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehesi ollut töistä poissa jos olet niin kipeä? Ei mummien vastuulla lastenhoito ole.

Hän on yrittäjä, joten olisi voinut olla vaikka viikon poissa halutessaan, mutta eihän se olis kannattavaa..

Sanoin hänelle että menee töihin, kyllä mä pärjään. Eikä tosiaan kuulukaan mummeille. Meidän mummit vaan oikein pyytää lasta hoitoon, enkä mä avusta kieltäydy sori vaan :) ihan kiva aina vaikka kerran viikkoon käydä jossain yksikseni pyörimässä. Kaupungilla tai muuten vaan ulkona

Ap

Vierailija
6/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on maailman paras anoppi :) Hän on niin ihana, kultainen ja pyyteetön. Kasvattanut YH:na kaksi hienoa lasta, tehnyt montaa työtä yhtäaikaa jotta lapsilta ei puuttuisi mitään. Hän asuu toisella puolella Suomea, mutta lomillaan tulee meille vaikka viikoksi ja ne päivät on aivan parhaita! Hän on niin ihana lastemme kanssa, auttaa ruoanlaitossa ja siivoamisessa (vaikka olen sanonut, että voisi ottaa vaan rennosti ja nauttia lapsenlapsien seurasta). Hän jaksaa koluta alennusmyyntejä ja kirppareita ja tuo aina kasan vaatteita mukanaan, en edes muista milloin olisi viimeeksi ostettu vaatteita itse kun hän ehtii aina täyttää vaatekaapit. Kertaakaan ei ole antanut mitään kasvatusvinkkejä tai sanonut "minä tapasin tehdä asiat näin" vaan antaa minun olla juuri sellainen äiti kuin olen.

Yleensä saa tosiaan vain lukea marmatusta kamalista anopeista, mutta mun anoppi sais vaikka muuttaa meille :P

Vierailija
7/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anoppi! En mäkään kieltäytyisi avusta! Tyhmää tosiaan kun jotkut kuvittelee, että äidin pitää pärjätä oli tilanne mikä vaan kun on kerta ite lapsensa hankkinut. Pöh! Ihanaa, että sulla on apua tarjolla. Tiedän kokemuksesta miten rankkaa on puolikuolleena hoitaa kahta pientä. Onneksi se on aina väliaikaista :D Eikä sillä, etteikö siihen pystyisi, tottakai sen kestää, muttei se kovin kivaa ole. meillä asuu anoppi kaukana, mutta ihana on hänkin. Ottas lapset varmaan aina hoitoon! Ja parasta tietty se, että lapset viihtyy mummolassa :)

Vierailija
8/8 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on maailman paras anoppi :) Hän on niin ihana, kultainen ja pyyteetön. Kasvattanut YH:na kaksi hienoa lasta, tehnyt montaa työtä yhtäaikaa jotta lapsilta ei puuttuisi mitään. Hän asuu toisella puolella Suomea, mutta lomillaan tulee meille vaikka viikoksi ja ne päivät on aivan parhaita! Hän on niin ihana lastemme kanssa, auttaa ruoanlaitossa ja siivoamisessa (vaikka olen sanonut, että voisi ottaa vaan rennosti ja nauttia lapsenlapsien seurasta). Hän jaksaa koluta alennusmyyntejä ja kirppareita ja tuo aina kasan vaatteita mukanaan, en edes muista milloin olisi viimeeksi ostettu vaatteita itse kun hän ehtii aina täyttää vaatekaapit. Kertaakaan ei ole antanut mitään kasvatusvinkkejä tai sanonut "minä tapasin tehdä asiat näin" vaan antaa minun olla juuri sellainen äiti kuin olen.

Yleensä saa tosiaan vain lukea marmatusta kamalista anopeista, mutta mun anoppi sais vaikka muuttaa meille :P

Ihania anoppitarinoita. Uskon, että tässäkin tapauksessa anopin ihana pyyteetön ja kunnioittava asenne ratkaisee sen, että se tuntuu ihanalta hänen nähdessä vaivaa ja tuodessa vaatteet kaappiin. Jos hänellä olisi sellinen asenne, ettei kunnioita ja arvosta sinua ja teidän omia arvoja ja makuja tai yrittää päsmäröidä, saada valtaa ja kilpailla ja hankkii mielestään parempia vaatteitakin, silloinhan tuo vaatteiden osto ei olisikaan enää miellyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän