Hesari testasi Postin: Kymmenettuhannet saavat postinsa myöhässä. HS:n testissä vain puolet kirjeistä tuli luvatussa ajassa.
Osa postista tuli myöhässä, joku ei tullut perille ollenkaan, osasta puuttui leima jne jne. Lähes joka toisessa lähetyksessä oli jotain em. vikaa.
Entä jos Posti olisi yksityinen firma..? Kuinka kauan tuollanen firma kestäisi ennenkuin se olisi konkurssissa?
Kommentit (9)
Joo, äitini hyvissä ajoin (punaisessa kuoressa) lähettämät joulukortit olivat perillä vasta monta päivää joulun jälkeen. Leimattu oli tosin jo runsas viikko ennen aattoa.
Posti ei kulkisi ollenkaan ilman maahanmuuttajia, maahanmuuttajien avulla sentään huonosti
Posti on aivan perseestä nykyään. Välttelen sitä kaikin keinoin, en lähetä kortteja tai kirjeitä ja paketit vien perille itse.
Postin tietojen mukaan koko viime vuonna katosi yhteensä vain 178 kirjettä
Miten posti voi tietää montako kirjettä jää jakamatta? Mistä sen tietää reklamoida että kirje on hävinnyt jollei sitä varta vasten odota... Ja tuskin lähettäjätkään kovin usein perään kyselee.
..Postista on tullut herkkä kone, jonka yskimistä on tänä vuonna perusteltu muun muassa flunssalla, kelillä ja laitteiden vioilla...
Minä voin jo nyt kertoa pari pientä salaisuutta Postille:
- Ensi talvenakin sataa lunta!
- Ensi vuoden vuodenvaihteessa on tulossa flunssakausi, kuten aina!
- Koneet eivät ole ikuisia, niin tarttee aika ajoin huoltaa.
No niin, nyt on nämä kerrottu, ei voi vedota enää niihin tekosyihin että ei oltu näihin varauduttu.
Mikä järki on erotella 1 lk ja 2 lk? Omien kokemusten perusteella molemmat kulkevat 2-3 päivässä. Erotellaanko siellä lajittelukeskuksessa nämä oikeasti? Jos kaikki olisi vaan tavallista postia, niin ei menisi aikaa työhön, joka ei kuitenkaan mihinkään vaikuta. Tosi kiireisiin postituksiin on joka tapauksessa käytettävä pikakirjettä.
Hääkutsu tuli perille 3 kk postituksen jälkeen. Häät oli jo pidetty siinä välissä.
Pisin kirjeen odotus mulla on ollut 10 päivää (ykkösluokassa laitettu). Eihän se nyt onneksi mikään elämän ja kuoleman kirje ollut, mutta oli mielenkiintoista huomata kuinka "nopeasti" posti tosiaan nykyisin toimii.
Kahdesti olen jopa soittanut postiin ja valittanut asiasta, kun laskut eivät tule ajallaan ym. Ainoa selitys on, että "aina on mahdollista tapahtua virheitä kun on ihmisiä ne jakajatkin", jaa jaa, virheitä koko ajan? Varsinkin kun niitä virheitä ei sattunut vielä pari vuotta sitten?
Kiitokseksi tästä otan nykyään kaikki laskut sähköisenä ja lähetän itse kaiken mahdollisen aina sähköisenä, ettei ainakaan mikään tärkeä viivästyisi.
Kun lähetin viime jouluna joulukortteja, niin osa korteista ei ole tullut perille vieläkään. Posti on syvältä!