Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estä pankkitilisi tyhjennys.

Vierailija
11.04.2016 |

http://www.talouselama.fi/uutiset/rikolliset-taas-askeleen-edella-hu-ko…

Nykyaikaisissa maksukorteissa magneettiraita on vain rikollisia varten. Poistan sen aina korteistani voimakkaalla magneetilla, Veitsitelineen magneetti riittää, jääkaappimagneetti ei.

Poistaminen ei vaikuta sirukortin toimintaan mitenkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos lähden esimerkiksi kauppaan tai viihteelle, niin jätän suosiolla koko kortin kotiin ja otan vain sen verran rahaa mukaan mitä luulen tarvitsevani. Eipä taatusti kukaan skimmaa minun korttiani ja samalla välttyy impulsiivisilta heräteostoksilta.

Vierailija
2/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jos lähden esimerkiksi kauppaan tai viihteelle, niin jätän suosiolla koko kortin kotiin ja otan vain sen verran rahaa mukaan mitä luulen tarvitsevani. Eipä taatusti kukaan skimmaa minun korttiani ja samalla välttyy impulsiivisilta heräteostoksilta.

Minulla on myös kortti laatikossa ja käytän käteistä. Ihan älytöntä, että käteisen käyttöä yritetään vähentää loputtomiin. Se on käyttäjille kaikkein turvallisin rahavälinemuoto!

Jatkossa pitää avata kortti pikkutilille, jossa on vain muutama satku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki siitä vastaa jos tili tyhjennetään, eli ihan turhaa touhua.

Vierailija
4/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttörajat ja toinen kortiton tili, minne siirrän aina tilipäivänä valtaosan rahoista. Siltä tililtä maksan myös isoimmat laskut. 

Vierailija
5/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että vastaakin, mutta kuinka monta puhelinsoittoa ja selvitystä siihen mahdetaan tarvita? Ja kuinkahan kauan tuossa selvittelyssä kestää? Itselläni on käyttötilillä noin 3000 euroa yleensä ja kyllä olisin aika helisemässä jos joku kiinalainen vandaali ostelisi sen tyhjäksi yhtäkkiä ja joutuisin kuukaudenkin odottelemaan rahojani.

Vierailija
6/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että vastaakin, mutta kuinka monta puhelinsoittoa ja selvitystä siihen mahdetaan tarvita? Ja kuinkahan kauan tuossa selvittelyssä kestää? Itselläni on käyttötilillä noin 3000 euroa yleensä ja kyllä olisin aika helisemässä jos joku kiinalainen vandaali ostelisi sen tyhjäksi yhtäkkiä ja joutuisin kuukaudenkin odottelemaan rahojani.

Minulla on useampi tili. Käyttötilillä voi olla joskus satoja tuhansia, yleensä alle 5000 eur. Samoin 2 MasterCardia. Mikäli toinen tili tai kortti suljetaan, on aina toinen joka toimii. Mutta jos tili tyhjenee väärinkäytöksen vuoksi, pankki vastaa siitä aina.

Vierailija
7/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampi tili. Käyttötilillä voi olla joskus satoja tuhansia, yleensä alle 5000 eur. Samoin 2 MasterCardia. Mikäli toinen tili tai kortti suljetaan, on aina toinen joka toimii. Mutta jos tili tyhjenee väärinkäytöksen vuoksi, pankki vastaa siitä aina.

Juu kyllä vastaa, se tuli jo selväksi. Samoin se, että sinulla on satojatuhansia rahaa. Hyvä että kerroit sen meille kaikille, sillä siitä olimmekin kiinnostuneita.  Kysymys kuuluu vaan että koska nämä rikollisten höyläämät rahat palautuvat. Siihen sinä et osannut vastata.

Vierailija
8/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkien on myös deaktivoitava raita asiakkaan niin vaatiessa. Jostain syystä tätä ei asiakkaille kerrota ja asiaa ei voi hoitaa netissä. Esim. S-pankissa sinne pitää soittaa, ja ilmeisesti sitten alkaa joku prosessi?

Tuo magneettikonsti on kätevin.

Vierailija
9/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin.. En halua sitä sotkua käydä läpi. Ulkomailla kortti kulkee mukana, ja käyttörajat on ehdoton edellytys sille, ja sulkunumerot mukana  parissakin paikassa.

Vierailija
10/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi tuohon pankin vastaamiseen. Tyhjentelyhän ei virallisesti ole mahdollista, joten milläs todistat että olet käyttänyt korttia "riittävän" huolellisesti.

Vierailija
11/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä vastaa, se tuli jo selväksi. Samoin se, että sinulla on satojatuhansia rahaa. Hyvä että kerroit sen meille kaikille, sillä siitä olimmekin kiinnostuneita.  Kysymys kuuluu vaan että koska nämä rikollisten höyläämät rahat palautuvat. Siihen sinä et osannut vastata.

Pankki palauttaa ne seuraavana työpäivänä ja uusi kortti tulee viikossa. Käytännössä pankista on tullut 2 kertaa ilmoitus, että korttini on suljettu siksi, että se on skimmattu. Viimeisin oli se kun Hotellimaailman kautta varasin hotellin luottokortillani ja ilmeisesti heidän systeeminsä oli hakkeroitu. Rahaa siirtelen sijoitustilieni välillä ulkomaille, jolloin vastatilinä pitää olla jokin kotimainen pankki. Siksi rahaa on välillä käyttötilillä hieman enemmän rahaa. Summan kertomalla halusin tuoda esiin sen, että jos joku oikeasti haluaisi tehdä rötöksen, olisin hyvä kohde ja minun pitäisi pelätä helvetisti. En kuitenkaan pelkää, koska tiedän miten pankki vastaa asioista.

Vierailija
12/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki palauttaa ne seuraavana työpäivänä ja uusi kortti tulee viikossa. Käytännössä pankista on tullut 2 kertaa ilmoitus, että korttini on suljettu siksi, että se on skimmattu. Viimeisin oli se kun Hotellimaailman kautta varasin hotellin luottokortillani ja ilmeisesti heidän systeeminsä oli hakkeroitu. Rahaa siirtelen sijoitustilieni välillä ulkomaille, jolloin vastatilinä pitää olla jokin kotimainen pankki. Siksi rahaa on välillä käyttötilillä hieman enemmän rahaa. Summan kertomalla halusin tuoda esiin sen, että jos joku oikeasti haluaisi tehdä rötöksen, olisin hyvä kohde ja minun pitäisi pelätä helvetisti. En kuitenkaan pelkää, koska tiedän miten pankki vastaa asioista.

"Pankki palauttaa ne seuraavana työpäivänä". Nyt sie valehtelet aikas rumasti. Selvittely kestää tyypillisesti viikkoja". Siis sen aloittaminen kestää. Luuletko että siellä on virkailijaparvi valmiudessa. Mie oon ollu pankissa töissä.

Vierailija
13/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa pohditaan, että kortin tiedot olisi kopioitu lähilukua (NFC) käyttäen. Sitä vastaan magneettiraidan tuhoaminen ei auta. Ja sitäpaitsi, kortti on sen myöntäjän omaisuutta ja sen maagneettiraidan tärveleminen on kortin käyttöehtojen vastaista kortin muokkaamista.

Fiksumpaa olisi jos pankit tai Nets Suomessa myöntäisivät myös kortteja, joista vanhat turvattomat kohokirjoitus ja magneettiraita puuttuvat. Ottaisin sellaisen kortin kotimaan käyttöä varten. Niissä korteissa, joita sitten käytän matkustaessa ulkomailla voisi olla nuo vanhatkin maksutavat, noin toimivat sitten tarvittaessa mustimmassa Afrikassakin ilman sähköjä.

Siitähän tässä on perimmiltään kyse, että halutaan kortin toimivan kaikkialla. Se on ihan kaunis ajatus, mutta kun suuri(n) osa kortin käyttäjistä ei tarvitse täällä niitä vanhoja maksutapoja ja ne jotka tarvitsevat matkustelun ym. vuoksi voivat hankkia sellaisen kortin, joko kakkos tai ainoaksi kortiksi.

Vierailija
14/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä selvässä tapauksessa, mutta eiväthän kaikki tapaukset ole selviä, ja kortteja myös katoaa ja varastetaan. Niissä asioissa ei toimita tietenkään heti, vaan sitä pitää selvittää (kortti voi jopa olla omistajallaan, mutta tama ei löydä sitä, vaan luulee sitä varastetuksi). Siksi nuo varotoimenpiteet esim. kortin pitäminen tietyssä paikassa kotona ja käteisen kantaminen mukana, ovat perusteltuja.

Lisäksi taidat olla aika kullanarvoinen asiakas pankillesi, ja pankit kyllä kohtelevat asiakkaitaan eri lailla. Sinun säilyttäminen asiakkaana sijoitustileinesi on pankin oma etu.

Vierailija
15/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että tämä seuraavana päivänä palauttaminen koskee lähinnä luottokortteja, joista raha ei samalla tavoin konkreettisesti ole siirtynyt mihinkään pois ennen laskun tuloa ja luottoyhtiö hoitaa nuo selvittelyt. Se, että jonkun pankkitili höylätään tyhjäksi ja rahat siirtyvät johonkin Kiinaan on ihan erilainen tapaus, enkä jaksa uskoa että on päivässä hoidettu. 

Vierailija
16/16 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites useiden bensa-asemien maksupäätteet, jotka vetävät sisäänsä koko kortin.

Taitavat lukea nauhaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi