Kassanaiset puhuivat pahaa minusta?!
Olin pari päivää sitten kierrätyskeskuksessa kiertelemässä ja muuten vain katselemassa vaatteita, kirjoja yms. ystäväni kanssa.
En edes aluksi kiinnittänyt huomiota kahteen ynseään kassalla palvelevaan naiseen. Heidän kehonkielensä oli muutenkin aika tunkkainen - he istuskelivat kassan takana kädet puuskassa vierekkäin naama norsunvitulla.
No, toisella kerralla kun kävelin heidän, eli kassan, ohitse (kassa sijaitsee siis melko keskellä koko puljua, mistä näkee melkein joka suuntaan paitsi taaksepäin, sillä siinä on seinä) kuulin kuinka jompi kumpi näistä naisista (ikää ehkä 25-38, toinen oli nuorempi kuin toinen) toteaa toiselle "katso nyt totakin". Minulla kesti hetki reagoida, että kommentti oli minulle tarkoitettu, mutta kääntäessäni päätä heidän suuntaan katsoivat naiset arvostelevan näköisesti minua. He tosin käänsivät heti katseensa kun huomasivat minun vilkaisevan heihin päin takaisin. Jotain muutakin naiset siinä sitten keskenään supattelivat, mutta en kuullut aiheita.
Löysin reissulta yhden kauluspaidan. Oletin, että paita edes viikattaisiin sen jälkeen, kun kassaneiti on ottanut laput siitä pois? Muutenkin energia oli sellainen ynseä siinä kassalla ja nappasin sitten sen ryppyisen paidan siitä hetken päästä pois tajuttuani, ettei kassa ole sitä minulle viikkaamassa. En tosin tiedä onko tämä yleinenkin käytäntö kierrätyskeskuksissa, että vaate vaan ladotaan ryttyyn hintalappujen poiston jälkeen.
Onko kukaan vastannut samaa kierrätyskeskuksessa?! Olen hyvin hämmentynyt. Saako tästä valittaa jonnekin??? Mitä pitäisi tehdä? :(
Olen itse 20v, katumuotia seuraava nainen, ja sulaudun massaan aika hyvin, eli ihmetyttää suuresti tuo "kato nyt totakin"-kommentti.
Kommentit (18)
1 nainen = osaa käyttäytyä
2 naista = eivät osaa käyttäytyä
+3 naista = kanalauma jota kukaan ulkopuolinen ei kestä
Naiset on kuin lapsia. Riehaantuvat kun niitä on useampi.
No mieti nyt milaiset ihmiset päätyvät jonkin haisevan kierrätyskeskuksen kassalle - jotain tempputyöllistettäviä vanhoja alkoholisteja varmaan kaikki, joilta nyt voi odottaa ihan mitä tahansa.
Totta kai, jos koet, että oikeasti sinua kohdeltiin väärin ja palveltiin huonosti, JA toivot kierrätyseskuksille menestystä yrityksenä, niin otat yhteyttä virallisia teitä ja teet valituksen mainiten päivän ja kellonajan. Muussa tapauksessa vittuuntuneena asiakkaana et astu puljuun ikinä etkä varsinkaan tee asiasta minkäänlaista huomautusta.
Vierailija kirjoitti:
No valita vaikka paikan pomolle.
Mistä sellaisen löytää?!
Kannattaa ihan vaan näyttää kesoa.
Kerran kun olin lenkillä, ohi ajavasta autosta akka kyyläsi niin että hyvä kun ei silmät muljahtaneet ulos kuopistaan.. nostin reteesti keskarin pystyyn :D Ajattelin että kyllä se varmaan pysähtyy ja tulee kertomaan murheensa jos niitä riittävästi sydämellä on.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun olin lenkillä, ohi ajavasta autosta akka kyyläsi niin että hyvä kun ei silmät muljahtaneet ulos kuopistaan.. nostin reteesti keskarin pystyyn :D Ajattelin että kyllä se varmaan pysähtyy ja tulee kertomaan murheensa jos niitä riittävästi sydämellä on.
Aika noloa.
Ilkeä sika. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa.
Nolompaa on kyylätä muita suu ammollaan, mutta olla sitten kuitenkin peukalo perseessä ja toinen suussa.
Luuserimies kirjoitti:
Ilkeä sika. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa.
Nolompaa on kyylätä muita suu ammollaan, mutta olla sitten kuitenkin peukalo perseessä ja toinen suussa.
No itse en kehtaisi näyttää keskaria tuon takia.
Ilkeä sika. kirjoitti:
Luuserimies kirjoitti:
Ilkeä sika. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa.
No itse en kehtaisi näyttää keskaria tuon takia.
Se on ainoa keino viestiä jos toinen on autossa ja toinen liikkeellä jalkaisin. Jos tulisi kävellen vastaan, voisi kysäistäkin, että olenko mä sun evääsi syönyt. Mutta nämä samat kyylät kyllä kulkevat tiiviisti katse kengänkärjissä jos joutuvat jalkaisin liikkumaan. Se auto taitaa olla näille joku suojakuori..
Kilttimies kirjoitti:
Eihä kirppareillakaan mitään viikata
Kyllä on viikattu ainakin niillä kirppareilla joissa minä olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
1 nainen = osaa käyttäytyä
2 naista = eivät osaa käyttäytyä
+3 naista = kanalauma jota kukaan ulkopuolinen ei kestä
Naiset on kuin lapsia. Riehaantuvat kun niitä on useampi.
Hah, ehkäpä mutta sama käy miehille... Se toisaalta on söpöä.
Kaikenlaisia sitä pääseekin asiakaspalvelutöihin.
Laita palautetta paikan pomolle tai vastaavalle, netistä ehkä löytyy jokin sähköposti osoite tai palautelomake?
Nykyään työt ovat niin kiven alla, että kyllä varmasti kirpputorille/kierrätyskeskukseenkin joku asiakaspalvelutaitoisempi löydetään, joka arvostaa työtään ja kunnioittaa asiakkaita.
Ei kai kukaan normaali ihminen muutenkaan arvostele muita silloin, jos on pienikin mahdollisuus että arvostelun kohde kuulee sen? En kyllä sitäkään ymmärrä että silloin arvostellaan kun toinen ei kuule, mutta kyllä siitä huolimatta tuntemattomien kohdalle se arvostelu on paljon pahempaa, jos tämä tuntematon kuuluu "tuomionsa". Itseäni ei ainakaan haittaa jos joku randomi kauhistelee tyyliäni muille, kunhan en itse joudu kuulemaan sitä. Kaverit tietenkin erikseen, en pitäisi jos he puhuisivat selkäni takana.
kyllä minulle ainakin kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa on aina viikattu vaatteet.
Huonon olon purki sinuun, näitä ' polosia' tapaa aina välillä...
T.Paksua nahkaa kasvattaessa..
Oma tuttuni oli tukityöllistettynä tai kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Hän ei palvellut kassalla, mutta en olisi voinut kuvitellakkaan hänen viikkaavan vaatteita asiakkaille, koska se nyt ei vain olisi sattunut tulemaan hänelle mieleen. Asiakkaiden haukkuminen on väärin, mutta veikkaisin, että taustalla on mielenterveysongelmia, joiden vuoksi henkilöä yritetään työllistää kierrätyskeskuksessa. Jatka ihmeessä kierrätyskeskuksissa asiointia, mutta ota se siltä kantilta, että kaikki ei ole niin justiinsa ja itse pitää yrittää olla se aikuinen, jos kohtelu on lapsellista. Itse saattaisin kokeilla olla sellainen lähes ylitseystävällinen noin nyrpeille kassoille, jos se vaikka sulattaisi jäätä :)
Vierailija kirjoitti:
Itse otan tuollaisessa tilanteessa rekisterinumeron ylös, katson numeropalvelusta osoitetiedot ja käyn yöllä silpaisemassa renkaat puukolla.
Höh, mulle ei oo koskaan käyny noin, mutta mä käynkin Kierrätyksessä lähinnä lenkin ohessa vanhassa takissa ja rumissa lenkkareissa, joten sulaudun varmaan joukkoon :D Ei kannata olla liian nätti siellä, tätejä voi hatuttaa :D
Arvostelivatko sitä, että parempiosaiset käy kirpparilla viemässä huonompiosaisten tavarat? Väärin sekin, sitä en tarkoita.
No valita vaikka paikan pomolle.