Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa vaihtaa kesärenkaita

Vierailija
10.04.2016 |

koska se on vitun tylsää hommaa

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivautua, kun rengasliike hoitaa vaihdon puolestasi.

Jep ja monella on vielä rengashotelleja, niin ei tartte edes kuljettaa. 

Melko kallista

Vain köyhälle.

Minä en suinkaan ole köyhä, mikä liittyy siihen, että en maksa kalliista asioista. Oikea hinta vanteilla olevien renkaiden vaihdosta olisi mielestäni kympin.

Sullekin kelpaa sitten tuntipalkaksi ilman mitään kuluja n. 40 euroa? Siitä summasta sitten maksat kaiken, eli työnantajalta et saa mitään, laitteita myöten. Vartti tuohon taitaa liikkeessä mennä, mutta ei ne laitteita ilmaiseksi saa eikä se palkka sille työntekijälle jää, olipa alainen tai omistaja itse.  

Mielestäni kymppi on aivan sopiva hinta sellaisesta palvelusta, jonka osaa tehdä käytännössä kuka tahansa ja jonka voi tehdä vaikka ulkotiloissa satasen välineillä. Siihen, että mitä maksuja tai muita heillä menee, en ota mitään kantaa sillä asia ei kiinnosta minua yhtään. Koen vain tuon palvelun olevan 10 euron arvoinen. Jos se on kalliimpi, niin olen sitä mieltä että voin aivan hyvin vaihtaa ne itse.

Vierailija
22/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Vain köyhälle.

Minä en suinkaan ole köyhä, mikä liittyy siihen, että en maksa kalliista asioista. Oikea hinta vanteilla olevien renkaiden vaihdosta olisi mielestäni kympin.

Sullekin kelpaa sitten tuntipalkaksi ilman mitään kuluja n. 40 euroa? Siitä summasta sitten maksat kaiken, eli työnantajalta et saa mitään, laitteita myöten. Vartti tuohon taitaa liikkeessä mennä, mutta ei ne laitteita ilmaiseksi saa eikä se palkka sille työntekijälle jää, olipa alainen tai omistaja itse.  

Mielestäni kymppi on aivan sopiva hinta sellaisesta palvelusta, jonka osaa tehdä käytännössä kuka tahansa ja jonka voi tehdä vaikka ulkotiloissa satasen välineillä. Siihen, että mitä maksuja tai muita heillä menee, en ota mitään kantaa sillä asia ei kiinnosta minua yhtään. Koen vain tuon palvelun olevan 10 euron arvoinen. Jos se on kalliimpi, niin olen sitä mieltä että voin aivan hyvin vaihtaa ne itse.

No sitten vaihdat ne itse. Hinnoittelu menee yleensä kysynnän mukaan. Yrittäjien kuuluu elää niillä rahoilla, mitä heille palveluista jää käteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjesti joku työttömien yhdistys yhdessä seurakunnan kanssa ilmaista renkaanvaihtoa, Kävin vaihdattamassa siellä ja laitoin vitosen kolehtilippaaseen kiitokseksi.

Vierailija
24/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

No tuossa mun lähellä 70 euroa/kausi, ei se minusta kamalan kallista ole siitä vaivasta, ettei itsellä tartte olla säilytystiloja ja raahata niitä sinne. VAihto ja hotelli taisi olla yhteensä sata euroa. Eli siis koko renkaanvaihtokauden hinta, ei kuukauden hinta. 

Meidän renkaat ovat rengashotellissa, jossa säilytys on neljäkymppiä per kausi ja vaihto 27 euroa, eli yhteensä 67 euron maksu kaksi kertaa vuodessa. Maanantaina kävin, ja nyt kesärenkaat ovat alla.

Vierailija
25/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

No tuossa mun lähellä 70 euroa/kausi, ei se minusta kamalan kallista ole siitä vaivasta, ettei itsellä tartte olla säilytystiloja ja raahata niitä sinne. VAihto ja hotelli taisi olla yhteensä sata euroa. Eli siis koko renkaanvaihtokauden hinta, ei kuukauden hinta. 

Meidän renkaat ovat rengashotellissa, jossa säilytys on neljäkymppiä per kausi ja vaihto 27 euroa, eli yhteensä 67 euron maksu kaksi kertaa vuodessa. Maanantaina kävin, ja nyt kesärenkaat ovat alla.

Kyllä tuo vaan minun mielestäni on erittäin kallista. En missään tapauksessa maksaisi noin paljoa, ellei olisi aivan välttämätön pakko.

Vierailija
26/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä tullut joskus aikoinaan pompittua sen pulttiavaimen päällä kun ei meinanneet muuten lähteä irti, parempi kun ammattilaiset hoitaa asian.

Oikeaa pyöränmutteriavainta käytettäessä ei tarvitse kenenkään ikinä hyppiä mutteriavaimen päällä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/808815/Pyoranmutteriavain-17192123

http://www.motonet.fi/fi/tuote/808840/Pyoranmutteriavain-19--21mm

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Py…

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Py…

Vierailija
27/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Kyllä tuo vaan minun mielestäni on erittäin kallista. En missään tapauksessa maksaisi noin paljoa, ellei olisi aivan välttämätön pakko.

Mikä on kallista, säilytys vai renkaidenvaihto? Meidän on aivan välttämätön pakko maksaa. Meidän pieneen kanakoppiin ei mahdu enää edes yhtä matkalaukkua, saati sitten neljää autonrengasta kerrallaan (eikä periaatteessa siellä saisi edes renkaita säilyttää), ja miehen selkä tuli aina renkaanvaihdosta muutamaksi päiväksi iskiaskipuiseksi ja minä en vähäisillä käsivoimillani saa edes pultteja auki.

Minusta 67 euroa on hyvinkin käypä hinta sille, että autoa kerrostalossa asuvina voimme yleensä pitää, ja monessa muussa rengashotellissa tässäkin kaupungissa on vielä kovemmatkin hinnat. Eri asia on, jos on neljänkymmenen neliön autotalli ja kolmenkymmenen neliön erillinen varastokoppi, jossa voi säilytellä vaikka kangaspuita, jos niikseen tulee. Kun on rahaa ja tilaa, voi esitttää olevansa moraalisesti muita ylempänä.

Vierailija
28/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin renkaat rengashotellissa, ei niitä ole mitään järkeä kerrostalossa säilyttää eikä meillä olisi tilaakaan. Ja kauhea homma raijata niitä ees taas. Mieluummin maksan siitä palvelusta, että vaihtavat renkaat ja säilyttävät ne. Vaihto ja säilytys maksaa jotain karvan alle 140€/kausi. Ei se nyt ihan halpaa ole, mutta ei kauhean kallistakaan. Katsovat samalla renkaiden kunnon. Nytkin sieltä tuli tieto hyvissä ajoin ennen renkaidenvaihtoaikaa, että pitäisi ostaa uudet ja se asia hoitui siinä samalla. Uudet renkaat oli valmiiksi laitettu vanteille kun mentiin renkaidenvaihtoon.

Ollaan me pari kertaa vaihdettu ne renkaat itsekin, kun asuttiin eri paikassa ja renkaita pystyi säilyttämään pihavarastossa. Miestä motivoi silloin, että ainakin hyvän viskipullon verran siinä säästyy rahaa, mutta ei se renkaiden vaihto minusta niin herkkua ollut, että sitä huvikseen tekisi. 

Vierailija
29/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin renkaat rengashotellissa, ei niitä ole mitään järkeä kerrostalossa säilyttää eikä meillä olisi tilaakaan. Ja kauhea homma raijata niitä ees taas. Mieluummin maksan siitä palvelusta, että vaihtavat renkaat ja säilyttävät ne. Vaihto ja säilytys maksaa jotain karvan alle 140€/kausi. Ei se nyt ihan halpaa ole, mutta ei kauhean kallistakaan. Katsovat samalla renkaiden kunnon. Nytkin sieltä tuli tieto hyvissä ajoin ennen renkaidenvaihtoaikaa, että pitäisi ostaa uudet ja se asia hoitui siinä samalla. Uudet renkaat oli valmiiksi laitettu vanteille kun mentiin renkaidenvaihtoon.

Ollaan me pari kertaa vaihdettu ne renkaat itsekin, kun asuttiin eri paikassa ja renkaita pystyi säilyttämään pihavarastossa. Miestä motivoi silloin, että ainakin hyvän viskipullon verran siinä säästyy rahaa, mutta ei se renkaiden vaihto minusta niin herkkua ollut, että sitä huvikseen tekisi. 

Ja ennen kuin joku ehtii kauhistelemaan hintaa, niin me maksetaan parkkipaikastakin 90€/kk. Siihen nähden tuo renkaiden säilytys on halpaa. Ja meidän parkkipaikkakin on halpa, moni naapuri maksaa enemmän.

Vierailija
30/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua houkuttais tuo rengashotelli, mutta mies ei ole toistaiseksi suostunut. Ymmärrettävää sinänsä, kun talon varastoon on jo rakennusvaiheessa suunniteltu ja tehty hyvä tila renkaille.

Mutta nytkin on taas kolme viikkoa työreissussa ja munhan harteille se renkaanvaihto (tai siis vaihdattaminen) menee. Ison auton renkaat on sen kokoiset , että mulle tekee pienenä työtä ja tuskaa nostella ne tavaratilaan ja sitten vaihdetut renkaat taas sieltä pois ja vieritellä varastoon ja pinota päällekkäin. Viimeiset kolme kertaa on vaihdattaminen jäänyt mun kontolle. Mies siis vaihtaa itse, mutta siihen en rupea. Nyt ne on vaan ensi viikolla pakko vaihtaa, ei taida mennä enää yöpakkaset läpi, viime viikolla oli tienpinnat ihan jäässä vielä aamuisin.

Paikallinen rengasliike ottaa muistaakseni 25 € vaihdosta ja se on ihan kohtuullinen mun mielestä. Joskus oon käynyt seurakuntanuorten järkkäämässä tapahtumassa, jossa vaihtavat renkaat muistaakseni kympillä ja lisää saa laittaa halutessaan. Odottelijoille on kahvila. Varmaan hyvä bisnes heille, mutta nyt en ole bongannut mitään mainoksia.

Vierailija
31/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuuden huippu.

Miksi vaivautuisin ikävään hommaan jonka rengasliike hoitaa hetkessä?

Samalla hoituu tasapainotuskin.

Rengashotelli on kätevä systeemi.

Vierailija
32/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Vain köyhälle.

Käypä markkinahinta muotoutuu ihan ilman sinun mielipiteitäsi.

Vierailija
33/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa vaihtaa.  Enkä ole vaihtanut sen jälkeen kun ostin kitkat.  Olen ajellut niillä ympäri vuoden, kun on ajot on aika vähäsiä ja käytännössä pelkkää kaupungissa pörräämistä.  Määräaikaishuollossa kierrättävät renkaat samalla kun putsaavat jarrut.

Vierailija
34/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Vain köyhälle.

Vaihdat syksyllä minulle talvikumit alle hintaan 10 €? Kiinni veti.

Vierailija
35/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa vaihtaa renkaita, niin ei muuta kuin hohtimet käteen ja nastat pois.

Vierailija
36/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Vain köyhälle.

Vaihdat syksyllä minulle talvikumit alle hintaan 10 €? Kiinni veti.

10 euroa on ihan hyvä hinta siinä kohtaa jos saa 8 tuntia päivässä vaihtaa autoihin renkaita jossain pihalla / katoksessa ilman mitään kummempia kuluja. Ei sitä yksitellen siihen rahaan kannattaisi tehdä.

Vierailija
37/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikennät sitten sekä teiden kuntoa että ihmisten terveyttä ja vielä lisäksi myös tieturvallisuutta. Tiesitkö, että talvirenkaiden ajo-ominaisuudet eivät kesäkeleillä ole läheskään kesärenkaiden luokkaa?

Vierailija
38/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaidoin tänään ekan kerran itse. Oli hauskaa ja helppoa, ei todellakaan kummoinen homma aurinkoisella säällä.

Vierailija
39/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä viitsisi maksella tuollaisia. Vaihdan ihan mielelläni itse kuten olen aina tehnyt. Onhan se toki vähän p...sta hommaa, mutta ihan mukavaa.

N45

Vierailija
40/49 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vätykset ei saa itse tehtyä mitään. Varmaan persekin jää pyyhkimättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi