Masentaa, mulla on kai kondylooma :'(
Justiinsa kesäksi! Helvetti.
Eli alapäässä sellasia pieniä vaaleita näppyjä... Yksi vähän isompi rykelmä mutta ei ole kukkakaalimainen (ehkä kasvaa?)
Onko kellään kokemuksia tästä taudista ja sen hoidoista?
Nyt tekisi mieli vaan kuolla.
Kommentit (23)
Sen siitä saa, kun jännämiehille simpukkaansa raottaa.
Oletko aina käyttänyt kondomia? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Sehän voi "hyvällä tuurilla" tarttua kuminkin kanssa.
Miten niin justiinsa kesäksi? Sehän on loppuelämän tauti. Ei välttämättä aktiivisena aina, muttei sitä virusta pakoon pääse. Ei välttämättä edes kondomin kanssa.
Oletko varannut jo ajan lääkäriin?
Montako seksikumppania sinulla on ollut?
Mulla poltettiin syylät pois 10v sitten ja ei sen jälkeen oo tullut :)
Tuonkin kanssa oppii elämään, vaikkei kiva juttu olekaan. Itselläni on kondylooma ollut 25v. Sain sen ensimmäiseltä poikaystävältäni, joka petti minua. Eipä olisi siis epäonnisemmin siis sukupuolielämä alkaa :(
Noi näpyt voi olla tosi pitkäänkin, ja virus aktivoitua uudelleen. Ja sitten tulee taas näppyä lisää. Siitä harvoin pääsee kokonaan eroon ja pahimmassa tapauksessa tulla kohdunkaulasyöpä
Täällä taas puhutaan ihan höpöhöpöä. Elimistön oma immuunijärjestelmä tappaa viruksen kokonaan yleensä muutamassa vuodessa, ei ole siis loppuelämän tauti. Tämän tiedon löytää jokainen kun viitsii vähän googlettaa.
Vierailija kirjoitti:
Noi näpyt voi olla tosi pitkäänkin, ja virus aktivoitua uudelleen. Ja sitten tulee taas näppyä lisää. Siitä harvoin pääsee kokonaan eroon ja pahimmassa tapauksessa tulla kohdunkaulasyöpä
Syyliä aiheuttava virustyyppi ei aiheuta kohdunkaulansyöpää. Mutta ap:lla voi olla sen lisäksi jokin niistä tyypeistä, jotka aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas puhutaan ihan höpöhöpöä. Elimistön oma immuunijärjestelmä tappaa viruksen kokonaan yleensä muutamassa vuodessa, ei ole siis loppuelämän tauti. Tämän tiedon löytää jokainen kun viitsii vähän googlettaa.
Tottakai mutta pointti on se että se voi uusiutua/aktivoitua KOSKA VAAN uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kohdunkaulansyöpä useimmiten tulee vasta vuosikymmenien kuluttua tartunnasta? Sen ei pitäisi kovin erilainen virus tähän kondyloomaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin justiinsa kesäksi? Sehän on loppuelämän tauti. Ei välttämättä aktiivisena aina, muttei sitä virusta pakoon pääse. Ei välttämättä edes kondomin kanssa.
Nykytiedon mukaan kehon vastustuskyky tehoaa kondyloomiin ihan samoin kuin muihinkin syyliin. Ennuste on vieläpä parempi virustyypillä, joka aiheuttaa näkyviä ihomuutoksia kuin niillä, jotka oireilevat muutoin. Tietenkään kertaalleen sairastettu kondylooma ei suojaa kaikilta mahdollisilta virustyypeiltä tulevaisuudessa.
Ällöttää visvaiset kondylooma pyllyt.
Otan osaa, minullakin on enkä vieläkään ole saanut hoitoa terveyskeskuksesta. Huomasin vasta myöhemmin itse kotona, että kukkakaalimaisia näppyjä tai mitälie on myös sisimmällä emättimessä. Lääkäri teki tutkimuksen tosi huonosti, ei millään meinannut löytää yhtä ulompana olevaa näppyä/syylää, ei tutkinut sisältä ollenkaan. Ja kun en tätä saamaani liosta voi käyttää emättimen sisäisiin kondyloomiin... Soitin sitten uudestaan ja kinuamisen jälkeen hoitsu lupasi että lääkäri soittaa seuraavalla viikolla minulle. Eipä soittanut. Joten kaipa tässä on parasta vaan varata aika yksityiselle lääkärille, huoh.
Mutta sinulle sanoisin, että turha sun on hävetä tätä tautia, jos sellainen vaikka löydettäisiin. Kondylooma on todella yleinen. Itselleni tuli tosi likainen ja inhottava olo kun huomasin nämä muutokset, arvasin oikein että kondylooma se oli. Sitten kun menen tutkimuksiin niin pyydä kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit ja gynekologinen tutkimus, että katsoo myös sisäiset muutokset. Tsemppiä, ymmärrän miltä susta tuntuu, olisin aluksi itsekin vain halunnut vajota maan alle häpeästä tjs.
Hei, käy lääkärissä äläkä vielä maalaa piruja seinille. Mulla on sisemmille häpyhuulilla valkosia näppyjä, sellasia helmimäisiä vähän kuin ihon alla. Osa niistä on rykelmäs ja osa yksittäin.
En muista niiden nimeä, mut ne on ihan normaaleja ja niitä on monilla. Säikähdin tosi paljon ku ne huomasin, mut gynellä käynti lohdutti. :)
Sinuna en panisi enää ketään edes kortsulla ettei vaan tartu. Enkä usko että monikaan mies haluaisi panna syyläistä pillua
Paskaista naurua. Nytjoudut pidättäytyä seksistä :(