Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainon sisällä laihdutus

Vierailija
10.04.2016 |

Oon 31, 167 / 66 ja tavoitteena päästä alle kuuteenkymppiin. En ole siis mikään superläski, ihan ok varmaan monen mielestä mutta itsellä on löysä olo ja tuntuu että tässä alkaa olla viime hetket tavoitella sitä unelmien kesäkuntoa ennen kuin muut elämän kiireet vie mukanaan ja tekee kaikesta aiempaa haastavampaa. Paino vaan tuntuu olevan tosi tiukassa. Tarkkailen kaloreita niin että perusmäärä päivässä on n. 1200. Jos liikun (2-3x viikossa sali, 1-3x lenkki) niin niinä päivinä 1500-1800 sykemittarin lukemista riippuen. Ruokailen tyylillä "kaikkea kohtuudella", normiateriat proteiini- ja kasvispainotteisesti kuitenkin. Taisteleeko kukaan samoissa mitoissa? En tahtoisi laihduttaa millään älyttömillä vippaskonsteilla, mutta tuntuu että tämä kaikkien toitottama maltillinen laihdutus ei vaan tehoa. Paino ei nouse mutta ei se kyllä laskekaan, kuukaudessa lähtenyt ehkä puoli kiloa jos sitäkään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ja proteiini pitävät vahvana, vaikka välillä olisi kevennyspäiviäkin. Ehkä syön vähän ylimääräistä rasvaakin tavallisina päivinä, niin että keventäessä kevennän rasvasta  ja sokerista. Olen lopettanut leipien voitelun, kun käytän kasvisrasvaa reilusti salaateissa ja juustojakin nautin täysrasvaisina siivuina leivän päällä. Syön leipää pari siivua päivässä, en enempää. Panostan aamupalaan. Sillä jaksaa pitkälle. Sitten kun tekee itsestään kiireisen, ei ehdi ajattelemaan sokerisia herkkujakaan niin usein. Täytyy olla jotain niin mielenkiintoista kesken, ettei "ehdi" syömään yhtä montaa kertaa kuin muu perhe syö. Aikuiselle riittää vähempikin ruoka, kunhan on laadukasta.   On hyvä kun syö vain näläntunteeseen.

Vierailija
22/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 162/62 jota ei kiinnosta vaa'an numero vaan ulkonäön parantaminen. Olen kaikkeen muuhun tyytyväinen paitsi keskivartaloon - siinä istuu mahalöllö ja bra rolls jo 10 vuotta.

Treenaan 2-3 kertaa viikossa HIITia (syke yli 180), painoilla 2-3 ala- ja keskikroppaa, 2 yläkroppaa, Pilatesta/barrea, venyttelyä, 2-3h kävelylenkkejäkin joskus.

Puolisen vuotta olen treenaillut eikä toivottua tulosta ole tullut. Olen toki vahvempi mutta vyötärö ei ole kaventunut yhtään. En syö herkkuja, en mitään viljatuotteita, en sokeria, en muuta juo kuin vettä, teetä ja kahvia. Hiilarit syön treenin jälkeen, proteiinia pitkin päivää. Välillä syön varmasti yli 2000kcal, välillä 700. Yleensä 1500 tuntumaan, liikunta vie 300-600 kerta.

Jotain teen siis väärin kun sentit eivät lähde. PThen ei ole varaa. Mutta aivan sama... Liikunta parantaa elämänlaatuani joka tapauksessa niin paljon että sitä jatkan varmasti. Ehkä vielä avaan sen mystisen lukonkin jonka takana odottaisi timmi vatsa. Tsemppiä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 162/62 jota ei kiinnosta vaa'an numero vaan ulkonäön parantaminen. Olen kaikkeen muuhun tyytyväinen paitsi keskivartaloon - siinä istuu mahalöllö ja bra rolls jo 10 vuotta.

Treenaan 2-3 kertaa viikossa HIITia (syke yli 180), painoilla 2-3 ala- ja keskikroppaa, 2 yläkroppaa, Pilatesta/barrea, venyttelyä, 2-3h kävelylenkkejäkin joskus.

Puolisen vuotta olen treenaillut eikä toivottua tulosta ole tullut. Olen toki vahvempi mutta vyötärö ei ole kaventunut yhtään. En syö herkkuja, en mitään viljatuotteita, en sokeria, en muuta juo kuin vettä, teetä ja kahvia. Hiilarit syön treenin jälkeen, proteiinia pitkin päivää. Välillä syön varmasti yli 2000kcal, välillä 700. Yleensä 1500 tuntumaan, liikunta vie 300-600 kerta.

Jotain teen siis väärin kun sentit eivät lähde. PThen ei ole varaa. Mutta aivan sama... Liikunta parantaa elämänlaatuani joka tapauksessa niin paljon että sitä jatkan varmasti. Ehkä vielä avaan sen mystisen lukonkin jonka takana odottaisi timmi vatsa. Tsemppiä :).

No ensinnäkin  syöt proteiinia pitkin päivää, miksi? Syötkö rasvaa. Sulla on varmasti vatsalihaksia, mutta sen löllön alla. Se rasva sun on saatava ensin pois, että lihakset tulee esiin. Se tapahtuu syömällä, ei salilla.

Vierailija
24/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että syön proteiinia usealla aterialla. Hiilareita lähinnä treenin jälkeen, eli lounas esim. on erittäin vähähiilihydraattinen. Syön rasvaa muuten, mutta treenin jälkeisellä aterialla todella vähän/ei ollenkaan. Olisiko siis jotain ruokavaliovinkkejä miten se rasva% saadaan alemmaksi? Tuossahan juuri totesin että jotain teen väärin - neuvokaa siis :).

Vierailija
25/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 164 cm ja 64 kg, eli samanlaisissa lukemissa mennään. Tavoitteena päästä 58 kiloon. Hate to break it to you... Mutta minulla ei ainakaan paino hievahdakaan syömällä 1200 kcal päivässä. Jos et liikuntaan halua tehdä muutoksia, niin sinuna tiputtaisin kalorit niin, että päivässä 700-800 kcal. Tällä tavoin lähtee minulla 0,5-1,0 kg viikossa.

Vierailija
26/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 164 cm ja 64 kg, eli samanlaisissa lukemissa mennään. Tavoitteena päästä 58 kiloon. Hate to break it to you... Mutta minulla ei ainakaan paino hievahdakaan syömällä 1200 kcal päivässä. Jos et liikuntaan halua tehdä muutoksia, niin sinuna tiputtaisin kalorit niin, että päivässä 700-800 kcal. Tällä tavoin lähtee minulla 0,5-1,0 kg viikossa.

Ai kauhee! Tuollaiseen kituiluun ei minusta kyllä ole, mieluummin liikun enemmän. Muutenkin, pyrin siihen optimaaliseen maks. 0,5kg pudotukseen viikossa, en halua sulattaa lihasta. Mutta ilmeisesti pieni nipistys liikuntapäivienkin kaloreista on paikallaan. Ap

Vierailija
27/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee! Tuollaiseen kituiluun ei minusta kyllä ole, mieluummin liikun enemmän. Muutenkin, pyrin siihen optimaaliseen maks. 0,5kg pudotukseen viikossa, en halua sulattaa lihasta. Mutta ilmeisesti pieni nipistys liikuntapäivienkin kaloreista on paikallaan. Ap

Ei tämä miltään kituilulta itse asiassa tunnu, mutta ymmärrän, jos et halua tähän ryhtyä. Jos söisit vaikka tuon 1200 kcal joka päivä, myös liikuntapäivinä? Voisi toimia.