Tuurin Tuula- kakkukahveilla työaikana?
En itse katsoisi kamalan hyvällä, jos firmani siivooja menisi syömään asiakkaille tarkoitettua kakkua työajallaan. Mutta tuo ihminenhän on "niin ihana ja symppis", joopajoo. :/
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Teillä kaikilla meni nyt siinä alussa ihan ohi Tuulan muuttunut työnkuva talossa. Aikaisemmin oli siivooja, SOLlin siivooja, nyt on otettu kaupan palkkalistoille ja näittekö mitä selässä luki? Eli hänellä on pieni siivouskärry lähinnä pienenä rekvisiittana mukana, kun pääasiallinen työ on olla ilopilleri (eli kaupassa kiertelevä pelle) joka viihdyttää asiakkaita. Tottakai hän menee kahvitteluun kun siellä on paljon asiakkaita, varmaan kävi monesti päivän aikana jotta mahdollisimman moni näki julkkiksen kahvilla, ja sai vaikka vähän hänen kanssaan jutellakin.
Sinä taas olet aivan puhdasverinen kusipää, jollaisen kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä, en työ- enkä sosiaalisessa elämässänikään. Tekstisi on kuvottavaa ihmisten vähättelyä, nimittelyä ja puhdasta kusipäisyyttä. Mikä sinussa on mennyt noin pahasti pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Mikäli menen joskus Tuuriin niin haluun nähdä Vesan ja Tuulan. Tuulalla on erivapauksia koska on tv ohjelma.
Tv-ohjelmaa kuvataan muutama viikko vuodessa. Eiköhän se Tuula joudu ihan oikeita töitä lopun aikaa tekemään. On teillä ihmisillä hassut luulot.
Nää nillittäjät on varmaan juuri niitä, jotka kiukkuaa että hoitajat on kahvitauolla, rivätkä tee mitään vanhainkodeissa. Aina sama juttu, jokæ äitienpäivä, sillä eihän nillittäjä useammin vanhustaan katsomassa käy.
Olen käynyt usein erään maan Suomen suurlähettilään juhlissa. Siellä on tapana, että kun kokki on saanut työnsä loppuun, niin hän tulee juhliin mukaan loppuillasta. Joskus suurlähettiläs on pyytänyt myös esiintymään yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä kaikilla meni nyt siinä alussa ihan ohi Tuulan muuttunut työnkuva talossa. Aikaisemmin oli siivooja, SOLlin siivooja, nyt on otettu kaupan palkkalistoille ja näittekö mitä selässä luki? Eli hänellä on pieni siivouskärry lähinnä pienenä rekvisiittana mukana, kun pääasiallinen työ on olla ilopilleri (eli kaupassa kiertelevä pelle) joka viihdyttää asiakkaita. Tottakai hän menee kahvitteluun kun siellä on paljon asiakkaita, varmaan kävi monesti päivän aikana jotta mahdollisimman moni näki julkkiksen kahvilla, ja sai vaikka vähän hänen kanssaan jutellakin.
Sinä taas olet aivan puhdasverinen kusipää, jollaisen kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä, en työ- enkä sosiaalisessa elämässänikään. Tekstisi on kuvottavaa ihmisten vähättelyä, nimittelyä ja puhdasta kusipäisyyttä. Mikä sinussa on mennyt noin pahasti pieleen?
Niin mitä? Mikä sanomastani oli jotenkin väärin? Täysi totuus, mikä siinä on se mitä sinä et kestä? Tuula saa varmaan parempaa palkkaa, eikä tarvi kuin esittää vähän pölyjä pyyhkivänsä ja jutella ihmisille mukavia. Kaupan maskotti kuten joku sanoi, ihan hyvin voisi olla joku pellepuku päällä ja jakaa lapsille ilmapalloja, sekin on oikeaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä? Mikä sanomastani oli jotenkin väärin? Täysi totuus, mikä siinä on se mitä sinä et kestä? Tuula saa varmaan parempaa palkkaa, eikä tarvi kuin esittää vähän pölyjä pyyhkivänsä ja jutella ihmisille mukavia. Kaupan maskotti kuten joku sanoi, ihan hyvin voisi olla joku pellepuku päällä ja jakaa lapsille ilmapalloja, sekin on oikeaa työtä.
En edes alennu vastaamaan sinulle kunnolla , kaltaisesi kusipää ei ole vastaukseni arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on suomalaisessa työelämässä erittäin sairas piirre etenkin matalapalkkaisilla aloilla, että työntekijöiden niskaan hengitetään ja vahditaan joka askelta, jotta olisit 100% tehokas. Itse olin joskus muinoin kaupoissa töissä ekstraajana (Siwa) ja siellä tämän huomasi kyllä eräistä myymäläpäälliköistä. Jos päällikkö oli paikalla, niin meininki oli joissain kaupoissa sellainen, että siellä piti helvetti sentään vaikka pyyhkiä seinää rätillä tai näytellä tekevänsä jotain, jotta ei vaan istuisi paikoillaan, siitä huolimatta että mitään tärkeää tai olennaista tehtävää ei ollut jäljellä.
Ja missähän ei tällaista olisi? Espanjastakin on siesta loppumassa.
Päinvastoin. Tuo on rantautumassa myös asiantuntijatyöhön. Suomalainen akka kirjoittanut kirjan Lean-filosofian soveltamisesta asiantuntijatyöhön.
Ainakaan pienemmissä firmoissa joissa olen työskennellyt ei ole ollut tällaista niskaanhengittämistä missään määrin. Missään ei ole tullut sanomista siitä, että saanko juoda kahvia myymälän tiskin takana, tai vaadittu että pitäisi olla jokaisena hiljaisena hetkenä moppi kädessä. Nuo Siwat olivat ainoa paikka, missä työntekijöihin suhtautuminen oli noin sairasta. Niissäkin toki oli poikkeuksia ja oikeasti todella mukaviakin työpaikkoja, joihin oli aina ilo mennä töihin.
Ohohohoho, naisille tekisi hyvää sellainen pieni tet-tyyppinen jakso ns. "miesten työpaikoissa".
Ei paljon kaffetta juoda.
Ehkä pitää yllättää sinut ja kaikki muutkin ja kertoa, että olen itse 28-vuotias mies.
Ei se sitä tarkoita, että olisit ollut töissä ns. "miesten työpaikoissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes alennu vastaamaan sinulle kunnolla , kaltaisesi kusipää ei ole vastaukseni arvoinen.
Sä olet vaan tyhmä kun et ymmärrä markkinoinnista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on suomalaisessa työelämässä erittäin sairas piirre etenkin matalapalkkaisilla aloilla, että työntekijöiden niskaan hengitetään ja vahditaan joka askelta, jotta olisit 100% tehokas. Itse olin joskus muinoin kaupoissa töissä ekstraajana (Siwa) ja siellä tämän huomasi kyllä eräistä myymäläpäälliköistä. Jos päällikkö oli paikalla, niin meininki oli joissain kaupoissa sellainen, että siellä piti helvetti sentään vaikka pyyhkiä seinää rätillä tai näytellä tekevänsä jotain, jotta ei vaan istuisi paikoillaan, siitä huolimatta että mitään tärkeää tai olennaista tehtävää ei ollut jäljellä.
Ja missähän ei tällaista olisi? Espanjastakin on siesta loppumassa.
Päinvastoin. Tuo on rantautumassa myös asiantuntijatyöhön. Suomalainen akka kirjoittanut kirjan Lean-filosofian soveltamisesta asiantuntijatyöhön.
Ainakaan pienemmissä firmoissa joissa olen työskennellyt ei ole ollut tällaista niskaanhengittämistä missään määrin. Missään ei ole tullut sanomista siitä, että saanko juoda kahvia myymälän tiskin takana, tai vaadittu että pitäisi olla jokaisena hiljaisena hetkenä moppi kädessä. Nuo Siwat olivat ainoa paikka, missä työntekijöihin suhtautuminen oli noin sairasta. Niissäkin toki oli poikkeuksia ja oikeasti todella mukaviakin työpaikkoja, joihin oli aina ilo mennä töihin.
No vähän kaksipiippuinen juttu. Sukulaiseni on Erään Siwan myymäläpäällikkö. Joutui hetkeksi tuuraamaan erään toisen Siwan myymäläpäällikköä. Sanoi, että tässä Siwassa myyjät ovat kuin siat pellossa. Myymälä on jatkuvasti likainen ja pölyiset tuotteet. Että kyllä se ihan aiheellista on välillä käyttää sitä rättiä.
Todella paljon kertova tuo kommentti.
Kenen vastuulla on myymälän siivoustason luominen, työtehtävien suunnittelu, resurssien varmistaminen ja huolehtiminen että myyjät sitä noudattavat?
Olisiko myymäläpäällikön?
Eii.... Ei voi olla. Myyjät ne ovat vaan sikoja, tietysti.
:D Ja myyjäthän ovat pikkulapsen tasolla olevia tapauksia, jotka eivät itse älyä että "jotain tarttis tehrä", kun kohtaavat pölyä tai likaa kaupassaan?
Kuka on sanonut, että eivät älyä? Puhuin YHDESTÄ Siwasta ja sen työntekijöistä. Kaikki kun eivät viitsi sitä rättiä kouraan ottaa. Ja jos ko paikan esimieskään ei puutu, on jokin vialla. Onneksi sukulaiseni ei tarvitse enää olla vastuussa. Pidettiin häntäkin VAIN tössä yhdessä paikassa veemäisenä. Niin miksi? Koska hän sanoi sotkuisuudesta. Ehkä on vikaa, jos tuotteet pölyttyy, mutta niin tapahtuu ihan hetkessä. Olen ollut kaupassa töissä ja pyyhin pölyt maanantaina, jo keskiviikkona oli pölyä. Siellä kävi niin paljon ihmisiä, että pölyyntyykin nopeasti.
Ja vastasin moniin kerralla, en juuri pelkästää aiemmille. Ja jollekulle ilmeisesti otti koville pelkkä sanonta siat pellossa :'D Ei voi olla noin herkkänahkaisia, hyvä jos itse osaatte pitää huolen, kaikki eivät valitettavasti osaa ja silloin on esimiesten jatkuvasti muistutettava. Sitten taas valitetaan kuinka pomot kyylää niskaan. Joskus voi olla omassakin asenteessa parantamisen varaa. Itse tämän tajusin omasta käytöksestäni ja niskaan hengitys loppui, otin itse vastuuta, niin kenenkään ei tarvitse kyylätä ja vahtia.
Kyllä se Keskisen Vesa on aika kova PR mies myös.
Vesa on itse moneen kertaan sanonut että on saanu ilmaista mainosta medialta miljoonien edestä. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Kuten joku aiempi sanoi, Tuula ei ole enää siivooja vaan enemmänkin kaupan "maskotti" joka juttelee ihmisten kanssa. Tämä kävi ilmi jo joku aika sitten Tuulan Facebook-sivuilta.
Tuula myös itse tämän sanoi jaksossa.