Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö sinua, ettei sääntöjä noudateta?

Vierailija
09.04.2016 |

Ärsyttääkö sinua sääntöjen noudattamattomuus, vaikka siitä ei aiheutuisi sinulle haittaa? Ts. joku rikkoo sääntöjä, et kärsi siitä, mutta ärsyttääkö silti etteivät kaikki noudata sääntöjä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää. Varsinkin niiden sääntöjen rikkominen joka haittaa muita ihmisiä, muuten rikkokoon sääntöjä miten haluaa

Vierailija
2/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kovasti siitä, mitkä säännöt on kyseessä? Liikennesääntöjen rikkomista en siedä yhtään, koska isäni kuoli kolarissa, vaikka molemmat osapuolet ajoivat oikeaa nopeutta, mutta kuoleman aiheuttaja tuli kolmion takaa päälle, joten kaikenlainen liikenteen vaarantaminen saa mut näkemään punaista. Mutta esimerkiksi, joku ei saa juosta sisällä tai muu harmiton juttu ei kyllä mua hetkauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole allekirjoittanut mitään suomen lakia, saati edes tiedä mitä siellä lukee. Ajokortinkin sain yrittämällä, en opiskelemalla... Joten relax vaan, sääntöjä ei tarvita jos tietää mitä tekee.

Vierailija
4/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, teen itse yleensä kaiken sääntöjä noudattaen. Ja kun olen tehnyt jonkun asian monen vaivan kautta oikein, niin ärsyttää jos joku porheltaa sivusta ohi sääntöjä oikoen. Sinänsä se ei ole minulta pois, koska olisin kuitenkin tehnyt kuten tein sääntöjen mukaan. Ärsyttää vaan silti :-).

Vierailija
5/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Säännöt on tehty ihmisten turvallisuuden ja mukavuuden vuoksi. Yleensä säännöistä piittamattomatkin muistavat kummasti säännöt, kun sattuu vaikka se liikennesäännöistä piittaamaton toinen osapuoli aiheuttamaan kolarin, jossa he ovat itse osallisia. Olen kyllä ollut silminnäkijä ja todistaja tilanteessa, jossa väärin ajanut alkoi räyhätä. Ei se auttanut, kun rauhallisesti sanoin, että sulla oli tässä väistämisvelvollisuus. 

Vierailija
6/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sääntöjen rikkominen haittaa muita ihmisiä (ei pelkästään minua!) tai aiheuttaa vaaraa tms. niin totta helvetissä ärsyttää.

Vierailija
7/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, teen itse yleensä kaiken sääntöjä noudattaen. Ja kun olen tehnyt jonkun asian monen vaivan kautta oikein, niin ärsyttää jos joku porheltaa sivusta ohi sääntöjä oikoen. Sinänsä se ei ole minulta pois, koska olisin kuitenkin tehnyt kuten tein sääntöjen mukaan. Ärsyttää vaan silti :-).

Mikä siinä ärsyttää? 

Minua ei kiinnosta muiden kyttääminen vaan teen omat valintani ja elän päätösteni kanssa.

Vierailija
8/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiritse, jos joku esim sheivaa jalkakarvojaan kuntosalin suihkussa (sheivailut ovat kiellettyä meidän salin säännöissä).

Mutta se ihmetyttää millainen tämä ihminen on, miten hän on nostanut itsensä tärkeämmäksi ihmiseksi, jonka ei tarvitse noudattaa 'tavisten' sääntöjä. Se ärsyttää, ylimielisyys käytöksessä.

9/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt keksi sellaista mikä laittaisi ärsyttään, vaikkei noudatettais. Liikenteessä kun voi joustaa, toki pääsääntöisesti sääntöjä noudattaen.

Vierailija
10/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Itsekin sovellan ja rikon sääntöjä kaiken aikaa. Niin liikenteessä kuin muutenkin.

Työuranikin aloitin alaikäisenä ulkomailla ja palkka maksettiin ruskeassa kirjekuoressa.

Itseäni taas ihmetyttää miten kiltisti suomalaiset noudattavat hulluimpiakin määräyksiä.

Vierailija
11/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Itsekin sovellan ja rikon sääntöjä kaiken aikaa. Niin liikenteessä kuin muutenkin.

Työuranikin aloitin alaikäisenä ulkomailla ja palkka maksettiin ruskeassa kirjekuoressa.

Itseäni taas ihmetyttää miten kiltisti suomalaiset noudattavat hulluimpiakin määräyksiä.

Miten rikot liikennesääntöjä? Siis itsekin saatan vaikka kävellä tien yli punaisilla, jos ei ole lapsia lähellä ottamassa mallia, kun tosiaan omiakin aivoja voi käyttää ja mennä yli, jos autoja ei näy mailla halmeilla, mutta oikein muuta harmitonta liikennesääntöjen rikkomista en keksi?

Vierailija
12/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, tai ainakin Suomessa. Suomalaiset ovat oikeasti aika järkeviä ja säännöt on ihan perusteltuja. Eri asia sitten jossain muualla, siis jossa esimerkiksi uskonnollisia sääntöjä pidetään samanlaisessa arvossa.

Vierailija
13/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää.

Esimerkiksi tänään kävin hautausmaalla, jonka portin pielessä on iso kyltti, jossa kerrotaan, että hautausmaalla ei saa ulkoiluttaa koiria. Niin eikös vastaan astellut nuori tyttö, jolla oli mukanaan kaksi koiraa. Ja aina ärsyttää, kun kuntoradalla ihmiset antavat koiriensa juosta vapaina, vaikka pitäisi jo järjenkin sanoa, että koirat pidetään kytkettyinä. (Jos niitä sinne nyt pitää edes tuoda)

Vierailija
14/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riko sääntöjä, mutta joskus on pakko mennä sieltä, missä aika on matalin tai tehdä "kompromisseja". Varsinkin sääntöjä täynnä olevalla alallani ei voi nipottaa, koska aina menee jotain päin kuusta riippumatta sinusta itsestäsi ja on kirjaimellisesti pakko ns. soveltaa. Sekä tulosten että työyhteisön takia. Tietysti on myös asioista, jotka on tehtävä juuri niin kuin pitää. Sille on syynsä, miksi pilkunviilaajia ei ole tällaisten parissa.

Vierailija
15/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Miten rikot liikennesääntöjä? Siis itsekin saatan vaikka kävellä tien yli punaisilla, jos ei ole lapsia lähellä ottamassa mallia, kun tosiaan omiakin aivoja voi käyttää ja mennä yli, jos autoja ei näy mailla halmeilla, mutta oikein muuta harmitonta liikennesääntöjen rikkomista en keksi?

Kävelen päin punaisia jos autoja ei tule, ajan autolla käytännössä aina ylinopeutta ja traktorin tms hitaan saatan ohittaa keltaisista viivoista välittämättä jos näen että vastaantulijaa ei ole.

Vierailija
16/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä.

Vierailija
17/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos kyse on tosiaan säännöstä, jonka rikkominen ei vahingoita ketään (itse asiassa minua ärsyttää enemmän ne, jotka pitävät henkensä kaupalla kiinni säännöistä vain sääntöjen vuoksi). Liikennesäännöt ovat aivan eri asia, samoin kaikki turvallisuuteen ja viihtyvyyteen liittyvät säännöt.

Vierailija
18/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää.

Vierailija
19/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää.

Esimerkiksi tänään kävin hautausmaalla, jonka portin pielessä on iso kyltti, jossa kerrotaan, että hautausmaalla ei saa ulkoiluttaa koiria. Niin eikös vastaan astellut nuori tyttö, jolla oli mukanaan kaksi koiraa. Ja aina ärsyttää, kun kuntoradalla ihmiset antavat koiriensa juosta vapaina, vaikka pitäisi jo järjenkin sanoa, että koirat pidetään kytkettyinä. (Jos niitä sinne nyt pitää edes tuoda)

Lain mukaan hautausmaalla saa olla koiran kanssa, joten sillä kyltillä ei ole mitään virkaa.

Vierailija
20/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikon joskus sääntöjä ihan periaatteesta. Tunnen alistunutta mielipahaa siitä, että kaikkiin vähäpätöisimpiinkin pikkuasioihin on Suomessa kehitetty säännöt ja määräykset, joita ihmiset vähä-älyisesti noudattavat, vaikkei niissä olisi mitään järkeä.

Omia henkilökohtaisia epäuskon hetkiäni ovat olleet mm. se, kun poliisi pysäytti minut pyöräiltyäni klo 4 aamuyöllä keskellä täysin hiljaista kaupunkia päin punaista valoa, vaikka siis liikkeellä ei ollut yhtäkään autoa, paitsi se poliisin paku, joka oli parkkeerattuna näköyhteyden päähän ao. risteyksestä. Toinen kerta, jolloin luulin olevani piilokamerassa tapahtui Särkänniemessä, jossa laitteenhoitaja epäsi 119-senttiseltä todella reippaalta pikkupojalta (joka oli hiljaa ja rauhallisesti jonottanut 15 minuuttia) pääsyn laitteeseen, jonka turvakaaren alta ei mitenkään olisi päässyt putoamaan. Pikkumies lähti tietenkin todella surullisena paikalta ja päivä pilalla tuollaisen säännön takia, jota ei missään muussa maassa ikinä noudatettaisi. Tilannetaju oli siis täysin hukassa. Eräässä työpaikassa oli myös työajan alkamisajankohta täysin kiveen kirjattu, eli kortit piti olla leimattu klo 8, vaikka varsinainen työaika alkoi 8.30. Jos myöhästyi minuutinkin, siitä tuli huomautuksia. Itse ajattelin, että minuutin tai kahden jousto tulisi korvattua sillä, että kävelee sitten reippaammin pukkarista vastaanotolle... mutta ei. 

Jokaiselle tyhmimmällekin säännölle löytyy järkevä peruste, natsi-Saksa oli tästä loistava esimerkki. Ihmisen hyvyys ei asu säännöissä.