Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelutaitoiset, voiko korkeavyötäröisistä farkuista tehdä onnistuneesti matalammat?

Vierailija
09.04.2016 |

Mietin onnistuisiko niin että poistaisi vetoketjun, leikkaisi liiat pois ja laittaisi vetoketjun paikalle vaikka nyörit? Voiko tällainen onnistua ja toimia käytännössä?
En viitsi ilman asiasta jotain tietävää alkaa itse leikellä jos on sen jälkeen roskiskamaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ne sopii joko roskakatokseen tai hipsterin päälle, eli anna suosiolla olla ja mene ostamaan normaalit housut. ;)

Vierailija
2/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä, mutta aika taitava pitää olla. Ja on tuo aikamoinen urakka muutenkin, jos siistiä jälkeä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..ei nyt ihan taida onnistua. Pitää siinä purkaa muutakin kuin se vetoketju ja miten ne menevät jalkaan, jos vain nyörit on paikallaan..ehkä viisainta ostaa matalammat heti, kun ruveta purkamaan ja tekemään uusiksi..

Vierailija
4/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi tekemään, on helpompi ommella alusta asti kun lähteä laskemaan jo olemassa olevan vyötäröä. Siinä voi istuvuus ja jopa ylhäällä pysyminen kärsiä, puhumattakaan siitä miltä näyttävät sen jälkeen.

Mutta jos oikeasti haluat yrittää niin mittaa todella tarkasti, huomio että saat kääntövaraa ylös ja ehkä lisäkangas/kuminauha pärmeessä ei ole huono idea. Vetoketjun voit lyhentää helposti, hankkit vaan uuden nappin ja muistat tehdä sille reijän.

Vierailija
5/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä taskut?

Vierailija
6/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua, mutta pitää olla taitava ja kokenut ompelija, muuten ei kannata vaivautua, ei ole aloittelijoiden ompeluhommia ollenkaan. Jo pelkkä vetoketjun korvaaminen on vaikea homma, itse juuri vaihdoin farkkujen rikkinäisen vetoketjun uuteen ja ei ollut helppo homma, vaikka olen ommellut jo vuosia.

Vierailija
7/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, ne sopii joko roskakatokseen tai hipsterin päälle, eli anna suosiolla olla ja mene ostamaan normaalit housut. ;)

Ei ole väliä mulle vaikka niistä tulisi resuiset kun olen muutenkin resuinen. Pääasia että pysyisi päällä.

Ap

Vierailija
8/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niissä taskut?

Takataskut on, etutaskuja ei.

Ap

Vierailija
9/9 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä mä sitten tyydyn käyttämään näitä tällaisinaan. Kiitos neuvoista!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi