Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko elää ilman sokeria viikon?

Vierailija
08.04.2016 |

Olisiko vaikeaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lisättyä sokeria. Helposti.

Vierailija
2/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt pitempäänkin, tosin en nyt muista miten tarkkaan olen sokeria välttänyt, mutta periaatteessa ilman. Se on vaikeaa vain alkuun, aika nopeasti siihen tottuu. Vaikeinta on ehkä, kun joku tarjoaa jotain makeaa, eikä aina ole helppo kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman lisättyä sokeria. Helposti.

Siis ilman sokeria.

Vierailija
4/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vapaaehtoisesti. Rakastan aivan liikaa hedelmiä.

Vierailija
5/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin vaikka koko loppuelämäni täysin ilman mitään sokeria missään muodossa.

Vierailija
6/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkkaan saisi syynätä kaiken syömisen jos ei yhtään saisi olla sokeria. Ilman lisättyä sokeria eläisin ihan helposti kuten nytkin.

Vierailija
7/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin samoin kuin ilman suolaakin, mutta miksi ihmeessä tekisin niin?

8/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ja olen elänytkin noin kuukauden. Se oli tosi vaikeaa alkuun, kärsin päänsärystä ja hillittömästä sokerinhimosta. Muutaman päivän jälkeen helpotti. Olo muuttui kevyemmäksi ja energisemmäksi ja aloin nukkua paremmin kuin aikoihin. Päänsärky ja sokerinhimo hävisivät. Myös turvotus, josta olin kärsinyt, hävisi. Oli äärettömän herättävä kokemus. Nykyään syön sokeria taas jossain määrin, koska sen täydellinen välttäminen hankaloittaisi elämää kohtuuttomasti. Käyttämäni sokerin määrä on kuitenkin vähentynyt radikaalisti, eikä sokerinhimo ole palannut.

Suosittelen kyllä kokeilemaan!

Vierailija
9/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi tällä hetkellä kun olen vähän masentunut

Vierailija
10/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Ja olen elänytkin. Pari ensimmäistä päivää on vaikeimmat.

Vierailija
11/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkalleen ottaen, se ei ole mahdollista. Esimerkiksi vaikkapa siksi, että hiilihydraatti on sokeri ja hiilihydraatteja on melkein kaikessa ruoassa.

Esimerkiksi leivässä, maidossa ja kasviksissa on "sokeria". Nämäkin ovat aivan peruselintarvikkeita, eivät hifistelyä.

Vierailija
12/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, laittaisin vain teehen/kahviin makeuttajaa. Pullan korvaisin jollain keinomakeutetulla jutulla. Syön aika vähän makeaa.

13/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarkalleen ottaen, se ei ole mahdollista. Esimerkiksi vaikkapa siksi, että hiilihydraatti on sokeri ja hiilihydraatteja on melkein kaikessa ruoassa.

Esimerkiksi leivässä, maidossa ja kasviksissa on "sokeria". Nämäkin ovat aivan peruselintarvikkeita, eivät hifistelyä.

Tässä puhuttiin uskoakseni lisätystä sokerista, ei hiilareista, jotka toki nekin ovat sokereita.

Vierailija
14/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin, mutta ei ole mitään syytä välttää sokereita. Voin hyvin näinkin, kun syön karkkeja ja pullaa useamman kerran viikossa, paino ei saa ainakaan laskea. Liikunta pitää hoikkana.

Vierailija
15/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ensimmäistä kertaa elämässä karkki(suklaa)lakossa ja vaikealta tuntuu. Ensin ajattelin, että oon myös ilman hedelmiä, mehuja jne, mutta en pysty. Tälläiselle herkkuperseelle tämä on hankalaa näinkin.

Vierailija
16/33 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tuossa tulisi vain käytännön ongelmia, kun sitä sokeria on tungettu joka paikkaan.

Vierailija
17/33 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin samoin kuin ilman suolaakin, mutta miksi ihmeessä tekisin niin?

Ilman suolaa et pysty olemaan, se on elimistölle välttämätöntä.

Vierailija
18/33 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta se teki musta inhoittavan. Kuten monesta muustakin ainakin karppipalstan perusteella.

Vierailija
19/33 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pystyisin, en laita sokeria muualle kuin aamukahviin. Lapset syövät puuronsa kanssa marjakiisseliä, johon on lisätty vähän sokeria (ja tietysti marjoihin pakastamisvaiheessa). Makeita leivonnaisia on harvemmin kuin kerran kuussa, yleensä vain juhlapäivinä.

Vierailija
20/33 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, siis nimenomaan lisättyä valkoista sokeria. En käytä sokeria kahvissa, en puurossa enkä muutenkaan, mutta kyllä täydellinen välttely olisi vaikeaa. En halua korvata sitä keinotekoisilla makeuttajilla,ja sokerilla säilötyt marjahillot ovat päivittäistä herkkua, esim. jugurtissa. Enpä ole koskaan laskenut, onko sellaisessa annoksessa enemmän vai vähemmän sokeria kuin kaupan sokerijugurteissa.