Kuuluuko toimenhaltijan esiintyä aina omalla nimellä (kunnallisella)? Kun eikös viranhaltijan ainakin ole pakkokin, mutta
meillä ei enää virkoja taida oikein tullakaan, toimia vain. Ottaa korvaan kun osa työkavereista ei halua vastata vaikka puhelimeenkaan nimellään, vain tittelillä. Itse vastaan nimellä ja tittelillä.
Tuli vaan mieleen kun tänään sain asiakaspalautetta aiheesta, asiakas oli siis näreissään kun aikaisemmin hänen asiaansa hoitanut kollegani ei ollut esitellyt itseään. Mun mielestä siis ihan oikeassa oli, mutta en nyt siinä suoraan mene omaa työkaveria asiakkaallekaan haukkumaan...
Kommentit (6)
Up! Sanokaas nyt vaikka mielipiteitäkin, jos kukaan ei tiedä miten oikeasti on. Pomomme ei ole ainakaan vielä puuttunut tähän nimettömyyteen. ap
Mielestäni vastuun pakoilua. Pelkäävät.
Turvallisuussyistä esittelen itseni etunimellä. Jos olisi jotain valittamista, esimieheni saa hoitaa asian, edelleen etunimelläni. Olen ollut julkisella puolella sen verran kauan työssä, että tiedän minkälaisia hulluja on liikenteessä. Asiat kyllä hoituvat henkilöllisyyttäni selvittämättä.
Jos on joku puhelinaspa, niin luulisi instanssin nimi riittävän, että tietää soittaneensa oikeaan paikkaan. Ei se puhelu ole henkilökohtaisesti just sulle.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuussyistä esittelen itseni etunimellä. Jos olisi jotain valittamista, esimieheni saa hoitaa asian, edelleen etunimelläni. Olen ollut julkisella puolella sen verran kauan työssä, että tiedän minkälaisia hulluja on liikenteessä. Asiat kyllä hoituvat henkilöllisyyttäni selvittämättä.
Olisko sun mielestä siis ok jos vaikka lääkärisikin haluaisi olla nimetön?
Hyvin yleistä. Arvauspalvelujen neuvonnassa sanovat "Terveyspalvelujen neuvonta, hoitaja puhelimessa". Yksi 20:stä esittelee itsensä. Kerro sille sitten kaikki vaivasi ja sairautesi..