Onko 17-vuotiaallasi kotiintuloaikaa?
Kommentit (8)
Mitä itse muistelen, niin jos en viimeisellä bussilla tullut kotiin kaupungilta (n. 1:10) niin vanhemmat alkoivat soitella perään.
N22
Viikonloppusin aika vapaa mut arkena pitää olla 22 kun lukiota käy, että jaksaa aamulla herätä. Viikonloppuiltoinakin pitää whatsapissa infota missä mennään, puhelin auki jos sattuu vaikka jotain. Ei soitella tytölle kuitenkaan
tottakai, niin kauan kun asuu kotona niin klo 23 viimeistään kotiin. Tietää tämän ilman sanomistakin, kiltti kun on ja arvostaa yöunia. Pari kertaa vuodessa kertoo, että jää kaverille yöksi joka on ihan ok. En minä kieltäisi vaikka kysyisi joka ilta.
Ei ole!
Ollaan sovittu vain se, että ilmoittaa, jos jää muualle. Joskus se tuntuu unohtuvan, mutta ymmärrän.
Itse asiassa mitään eksatkeja kotiintuloaikoja ei koskaan ole ollut. Ihan sopimuksen mukaan mennään.
kotiintuloaika tulee olemaan niin kauan kuin asuu kotona.
Arkisin 20.00 ja viikonloppuisin 23.00.
Ei ole. Monesti poika jää jo koulusta kavereilleen saa tosiaan olla ja mennä. Ollaan vaan sovittu, että laittaa viestiä tuleeko kahdeksalta vai vasta puolilta öin. Ja varsinkin jos sen yli menee, niin pitää ilmoittaa. Ja hissukseen pitää tulla, ettei herätä koko porukkaa.
Alle vuoden päästä tuo kuitenkin jo täysi-ikäinen.
Esikoinen on vasta 16v, mut ei oo kotiintuloaikaa. Toki 16v ei juuri käy missään iltaisin, josta pitäisi kotiintuloaikoja huolehtia. Treenaa rakasta lajiaan, tekee läksyt ja menee nukkumaan, et jaksaa taas treenata. Kertoo kyllä, että kaverit bilettää, mut häntä ei kiinnosta. Ei siis tarvetta asettaa rajoja fiksulle nuorelle.