Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti vai ei?

Vierailija
08.04.2016 |

Ollaan köyhä yli nelikymppinen kaksilapsinen pariskunta. Nyt raskauduin vaikka ehkäisynä on kierukka. Pitäisitkö lapsen vai tekisitkö abortin? tilanne tosi vaikea.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tottakai. Katso vaikka niitä lapsiasi ja mieti pystyisitkö tappamaan toisen heistä. Ajattele että hekin ovat joskus olleet samanlaisia pikkuriikkisiä mitä nyt kohdussasi oleva. Tuossa iässä lapsi on teille suuri lahja. Niin moni ei saa enää vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
2/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi tekemään aborttia, susta mä en tiedä.

Kuinka vanhoja lapset ovat? Miksi teidän rahatilanne on heikko? Tuleeko se ehkä paranemaan? Onko teillä tilaa lapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pystyisi tekemään aborttia, susta mä en tiedä.

Kuinka vanhoja lapset ovat? Miksi teidän rahatilanne on heikko? Tuleeko se ehkä paranemaan? Onko teillä tilaa lapselle?

Lapset ovat 7v ja 10v. Toinen pienellä sairaseläkkeellä eli taloustilanne ei tule paranemaan. Asutaan erittäin ahtaasti.

Vierailija
4/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin abortin tuossa tilanteessa.

Vierailija
5/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha tilanne. Sinuna mä miettisin ihan ekana sitä, että pystytkö elämään sen tiedon kanssa, että olet tehnyt abortin.

Itse olen sitä mieltä, että lapsista pitää olla varaa huolehtia.

Vierailija
6/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paha tilanne. Sinuna mä miettisin ihan ekana sitä, että pystytkö elämään sen tiedon kanssa, että olet tehnyt abortin.

En haluaisi tehdä aborttia mutta tuo taloustilanne todella huolettaa. Nyt jo todella tiukkaa.

Vierailija
7/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi aborttia. En pystyisi elämään asian kanssa :(

Vierailija
8/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti.

Vierailija
9/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi tehdä aborttia mutta tuo taloustilanne todella huolettaa. Nyt jo todella tiukkaa.

Uuden vauvan kulut ovat sitten suoraan jo olemassa olevilta lapsilta pois. Varmasti tulee riitoja huoneiden jakamisesta ja huvipuistokäynnit saa varmaan unohtaa kokonaan.

Vierailija
10/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin. Sitähän varten sulla se kierukka on, ettet raskautuisi.

Vierailija
11/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden vauvan kulut ovat sitten suoraan jo olemassa olevilta lapsilta pois. Varmasti tulee riitoja huoneiden jakamisesta ja huvipuistokäynnit saa varmaan unohtaa kokonaan.

Nyt asutaan kolmiossa vuokralla ja isompaan asuntoon ei ole varaa. Mietityttää kaikki asiat.

Vierailija
12/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä tekisi aborttia rahan vuoksi vaan sitten ihan muiden syiden takia jos semmoisia on. Joo, on taloudellinen tasapaino tärkeää koko perheelle ja mahdollisesti uusi perheenjäsen horjuttaa sitä paljonkin mutta en antaisi rahan sanella tuollaista päätöstä.

Tietenkään en köyhänä lähtisi lisääntymään tietoisesti yli varojen mutta jos vahinko kävisi (niin kuin teillä) niin en pystyisi rahan takia tekemään aborttia. Sinä teet tietenkin omat päätöksesi mutta toivottavasti niissä painaa eniten se yksinkertainen seikka, että haluatko enää lapsia tuossa iässä ja jaksatko hoitaa vielä niin pientä.

Vierailija
13/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy miettiä asia tarkkaan, ettei se jää vaivaamaan. Itse tuossa tilanteessa uskoisin päätyväni aborttiin, mutta en tietenkään voi sitä varmaksi sanoa. En ole koskaan ajatellut, että alkio tai sikiö olisi "vauva", kuten monet puhuvat eikä asiaa voi verrata lapsen tappamiseen. Alkio tai sikiö ei ole lapsi. 

Puhtaasti järkiperäinen "plussat ja miinukset" -vertailu on abortin puolesta (huono taloustilanne, äidin korkea ikä ja suurempi riski lapsen vammaisuuteen, jaksatteko pikkulapsiajan vaikka lapsi ei olisikaan vammainen jnejne.), mutta abortti ei ole vain järkiperäinen ratkaisu vaan myös omat tunteet tulee ottaa huomioon. Onko teillä millaiset turvaverkot, saatteko apua? 

Vierailija
14/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet varma, ettet halua tehdä aborttia niin sitten ehkä sun ei kannata. Koska jos et sitä halua tehdä, niin pelkän rahan takia tekeminen voi alkaa oikeasti myöhemmin kaduttamaan.

T: 13

Vierailija
16/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä tekisi aborttia rahan vuoksi vaan sitten ihan muiden syiden takia jos semmoisia on. Joo, on taloudellinen tasapaino tärkeää koko perheelle ja mahdollisesti uusi perheenjäsen horjuttaa sitä paljonkin mutta en antaisi rahan sanella tuollaista päätöstä.

Tietenkään en köyhänä lähtisi lisääntymään tietoisesti yli varojen mutta jos vahinko kävisi (niin kuin teillä) niin en pystyisi rahan takia tekemään aborttia. Sinä teet tietenkin omat päätöksesi mutta toivottavasti niissä painaa eniten se yksinkertainen seikka, että haluatko enää lapsia tuossa iässä ja jaksatko hoitaa vielä niin pientä.

Kyllä varmasti vielä jaksettaisiin vauvaa hoitaa vaikka vanhoja jo vanhemmiksi olemme. Ehkä emme sittenkään päädy aborttiin vaan pidämme vauvan. Kyllä sitä varmasti aina jotenkin taloudellisesti pärjää.

Vierailija
17/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa että olisit tehnyt abortin ja seuraavalla viikolla saisit lottovoiton tms taloudellisen tilanteen paranemisen. Eikö tuntuisi abortti tosi pahalta?

Vierailija
18/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkö on sairaseläkkeellä? En tekisi aborttia,  paitsi jos se sairaseläke on muista kuin fyysisistä syistä. Jos se on mielenterveyssyistä, älä tee lasta. Asutteko vuokralla vai omassa/asuntolaina-asunnossa? Jos on vuokra-asunto, haette isompaa neliötä ja asumistukea siihen. Jos on laina-asunto, pankilta voi hakea lyhennysvapaata pariksi vuodeksi.

Kerrossängyt on keksitty. Lastenkamoja löytyy pilvin pimein kirppareilta ja nettimyyntipalstoilta. Varsinkin pienten lasten.

Mun leskimummoni asui 6 lapsen kanssa 45 neliön asunnossa. Ei siihen aikaan istuttu telkkaa tuijottamassa olkkarissa. Sehän se nykyelämästä eniten tilaa vie, se tyhmä toosa ja sen katseluun vaadittu tila.

Sairaseläkeläinen lienee kotona, ja voi hoitaa lasta, niin töissä käyvä lähtee heti vanhempainvapaan loputtua duuniin. Jos se on vuokrakämppä, niin kannattaa ehkä asumistukea anoa uusiksi vanhempainvapaan ajalle. Tulothan laskee.

Vierailija
19/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä menee monta vuotta niin että tuleva lapsi nukkuu vanhempien kanssa samassa huoneessa. Jopa niin että esikoinen muuttaa pois kun oman huoneen tarve iskee tälle pienelle. Silloinhan voi tehdä niin että vanhemmat muuttavat olohuoneeseen jolloin keskimmäisellä ja kuopuksella on oma huone.

Vierailija
20/34 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up