Paljonko maksaisit 15-vuotiaalle tytölle alakoululaisten seuraneitinä olosta?
Kesälomaa lähinnä ajattelen ja eka-tokaluokkalaisia, joita ei mielellään vielä pitäisi yksin kotona työpäivän ajan.
Kommentit (32)
500/kk, ellei joudu tekemään ruokaa tms.
Tai vastaavasti 20 euroa/pv.
Sata euroa per päivä (4 - 6 tuntia) on mielestäni ihan kohtuullinen seuraneidin korvaus!
Olisiko joka päivä lasten kanssa ja miten pitkiä aikoja? Ehkä 50€/pv jos on koko päivän.
Kuulostaa aika perverssiltä tuo "seuraneiti", mutta jos tarkoitat lastenvahtina toimimista, niin about 10€/tunti
Maksaisin pimeästi 5e tunti, koska tuskin joutuu tuonikäisiä vahtimaan. Lähinnä on tukena soittamassa vanhemmille jos jotain sattuu
Seuraneiti on ihminen joka (usein vapaaehtoisesti) rupattelee vanhusten kanssa mutta ei varsinaisesti hoida heitä. Ihminen, minkä ikäinen tahansa, joka hoitaa lapsia ja on niistä vastuussa on lastenhoitaja. Typerä yritys vähätellä pestin nimeä jotta voisit maksaa teinille vähemmän palkkaa. Jos lapsille sattuu jotain onko silloinkin ok jos teini toteaa vain että "mutta minähän olin vain seuraneitinä!" niih?
Minä maksan seuraneidilleni noin 100 euroa kun tapaan häntä aina kerran viikossa. hehehehe
Avauksestasi kuultaa vähättely, joten katso itse kakaroitasi!
Ihan kiinni siitä, mitä edellytät seuraneidiltä. Jos pitää huolehtia koululaisen syömiset, ulkoilut, kavereitten kanssa olemiset jne. niin joku 5 e/h on aika kepeä hinta vastuusta. Mutta jos riittää, että käy kerran päivässä tunnin verran rupattelemassa lapsesi kanssa, mutta ei tarvitse kantaa mitään vastuuta mistään, niin sitten 5 e/h riittää. Mutta sillä ei sitten saa yhtään mitään "palvelua".
Siis mitä hittoa, minkälaisia summia täällä oikein ehdotellaan. En mäkään saa mun työstä noin paljoa. 15-vuotias on onnellinen jo pienestäkin rahasta, varsinkin kun työ ei ole hirveän raskasta huomioonottaen lasten iät. Varmaan selaa puhelintaan 6 h päivässä. Antaisin ehkä 15-20 e per päivä.
Toivottavasti kukaan ei erehdy töihin AP:lle. Vai että seuraneiti.
Kyllä teinitkin ansaitsevat työpaikan, jossa puhutaan työtehtävistä ja -nimikkeistä oikeilla nimillä, ilman vähättelyä.
Lastenhoitaja palkataan lastenhoitajana ja hänelle maksetaan palkka sen mukaisesti.
aupairina ollessani "tienasin" 100e viikko. Siihen kuului aika paljon vastuuta ja kotitöitä ja siivoustöitä.
S ryhmän tutustu ja tienaa saa 350 kahdesta viikosta. Riparin isonen 100 e viikko.
Jotain tämän suuntaista on ok
Älytön ajatus joku 500 viikko eli 2000 kk.... Tai pimeenä. Ei se lapsi veroja maksa pikkutienesteistä
Vierailija kirjoitti:
aupairina ollessani "tienasin" 100e viikko. Siihen kuului aika paljon vastuuta ja kotitöitä ja siivoustöitä.
Plus asunto ja ylöspito plus...
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten tienasit kait ruuan ja katon pääsi päälle... Mietipä huviksesi että paljon olisit maksanut vuokraa jos olisit asunut "omillasi". Että au pairia ei ihan voi verrata tavalliseen lastenhoitajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus asunto ja ylöspito plus...
Juu tiedän, mutta ihan vertailun vuoksi, kun täällä jotku ehdotti 50e/ pvä :D
Onpas taas mielensäpahoittajia tungokseen saakka.
Uliuliuli jälleen kerran!
Maksaisin seuraneidille muutaman kympin/päivä, ihan riippuen käytetystä ajasta ja siitä kuuluuko ateria luontaisetuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten tienasit kait ruuan ja katon pääsi päälle... Mietipä huviksesi että paljon olisit maksanut vuokraa jos olisit asunut "omillasi". Että au pairia ei ihan voi verrata tavalliseen lastenhoitajaan.
Taisit käsittää hieman väärin. Ei minulla ollut valittamista ja ihan tyytyväinen olin.
Enkä vertaakkaan? 15vuotias ei ole tavallinen lastenhoitaja.
Riistä ja kiristä taskurahalle. Eihän lapsi ilman kirjallista sopimusta mitään mahda!
Mikä ihmeen seuraneiti? Jos on lapsesi seurassa on ilmeisesti vastuussa lapsestasi eli kysymys on lapsenvahdista. Palkka vastuun mukaisesti.