Mikä olisi ensireaktiosi, jos pomosi sanoisi sinulle, että "tästä päivästä lähtien tuntipalkkasi tulee olemaan 13€ per tunti"?
Mä hyppisin riemusta, "Jippii!!!". Oon vasta pari vuotta tehnyt siivoushommissa, niin tuo olisi minulle aika huima palkankorotus. 😄
Kommentit (107)
No ei helv*tissä ole! Et sä mun palkkaani noin vaan laske!
Se olis mun reaktio.
Samoin, hyppisin riemusta. Oon nuori ja kokematon, tuntipalkkani on reippaasti tuon alle.
Olen kk-palkalla niin jos tunnit pysyisi samana niin mikäs siinä, vähän nousisi palkka.
Teen orjaharjoittelija palkalla, eli kelpais! Palkka nousis nelinkertaseksi.
Olisin ihan ihmeissäni että mistä lähtien minulla on ollut pomo ja työpaikka. T:kotirouva
Ihmettelisin kyllä, että millä perusteella laskee palkkaa. Ja todennäköisesti sanoisin, että tästä päivästä lähtien alan sitten hakemaan uutta työpaikkaa.
Öööööö.... ja kaivaisin taskulaskimen esiin ja alkaisin laskea mikä mun tuntipalkka on, kun ei ole hajuakaan.
t. Kuukausipalkkalainen
10 vuotta korkeakoulutettuna alan töissä. Eipä olis suuri lasku XD
Itkettäis toki sekin mutta silti..
Itkisin ilosta. Viisi vuotta mennyt saada 11e/h, alkupalkka oli 9e. Puutarha-alan töissä olen.
Lähtisin ovet paukkuen samantien ulos ja sanoisin että ettikää joku muu.
Ei olisi iso muutos, mutta neuvottelisin parin vastuullisen työtehtävän antamisesta muille. Jos en saa palkkaa vastuun kantamisesta, joku muu voi sen kantaa.
Olisin ikionnellinen.Mainospostin kantajan työtä on nykyisin niin paljon etten millään saa kahta euroakaan tuntiansioikseni.
Toimittaisin palkkakuitit ammattiliiton edunvalvontaosastolle.
Nimeäni en kirjoittaisi mihinkän sopimukseen ilman luottamusmiehen läsnäoloa.
Omalla alalla harjoittelijatkin vetää 14-15e/h ni kyllä se vit..tais
Sama täällä! Palkka on nyt 9,66 per tunti, joten melekonen olis korotus. Hitsi, raaskisin ostaa juustoakin, nam!