Psykoterapia: miehelle vai naiselle?
En tule yleisesti ottaen naisten kanssa toimeen (kylmä ja etäinen äiti)
Miehen kanssa syntyisi varmasti äkkiä eroottinen transferenssi, ihastun helposti. Terapiassa en kehtaisi tätä myöntää.
Kommentit (8)
Et tule harrastamaan seksiä jänen kanssaan, mitä väliä genitaaleilla?
Tekstisi olisi voinut olla minun kirjoittamani. Tilanteeni oli täysin sama. Kävin tutustumiskäynnillä neljällä terapeutilla ja valitsin lopulta äitini ikäisen naisterapeutin. Sukupuolella ei ollut merkitystä valintaan, tämä nykyinen terapeuttini tuntui ammattitaitoisimmalta, luotettavimmalta ja empaattisimmalta ja "kemiamme" pelasivat hyvin yhteen.
Nyt lähes vuoden terapian jälkeen olen huomannut että terapeuttini ikä ja sukupuoli ovat terapiani kannalta pelkästään plussaa. Hän ymmärtää vaikeuteni äitini kanssa, koska on hänen kanssaan samaa sukupolvea. Koska hänellä on itsellään lapsia, hän näkee äitisuhteeseen liittyvät asiat monella tapaa tarkemmin kuin miesterapeutti voisi. Lisäksi hän on onnistunut palauttamaan uskoni keski-ikäisiin naisiin, mitä en olisi voinut etukäteen uskoa.
Olin ollut väkivaltaisessa suhteessa ja menin miesterapeutille.Välillä hän hermostui minuun ja minulle iski alkukantainen pelko että kohta käy käsiksi eli väärä valinta minulle.Riippuu siis siitäkin millasia traumasi ovat.Mun terapeutti vaan vahvisti sitä että kaikki miehet on agressiivisia.Ehkä yleisesti ottaen naiset on empaattisempia.
Ehkä sä voisit kokeilla tuota naisterapeuttia. Osa terapeuteista myös antaa kokeilla tunteidensiirtoa eli kohdistat kaiken vihasi ja ongelmasi terapeuttiin. Voisit löytää äiti-ongelmaasi ratkaisun
Ei se av:lla ratkea. Käy kokeilemassa muutamaa.
Transgender tai sukupuolineutraali.
Vierailija kirjoitti:
Transgender tai sukupuolineutraali.
Non-binary
No käy arviointikäynnillä. Terapeutit ovat yksilöitä.