Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mulla tänään lääkäri, voinko kieltäytyä sairaslomasta jos määrää?

Vierailija
07.04.2016 |

eli päälääkäri kyseessä. Tein masennustestin ja tulos oli vakava masennus, kova itseinho tällä hetkellä. Kotona en saa oikein mitään tehtyä muuta kuin olen tietokoneella.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit kieltäytyä sairauslomasta? Ethän vaan pomon painostuksesta tms? Jos taas aidosti koet, että töissä käyminen on sinulle ja mielenterveydellesi hyväksi, niin kerro se lääkärille. Tuskin se sua ainakaan pitkälle saikulle laittaa jos oikeasti piristyt paremmin töissä kuin kotona.

Vierailija
2/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen syyllisyyttä sairauslomasta. Olen ollut paljon sairauteni takia pois töistä. Olen asiakaspalvelussa eli siinä on oltava skarppina, mutta en halua että muut joutuvat tekemään työni puolestani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siitä ole pakko kertoa jos määrää?

Ettei olisi vain hetkellinen suo missä olet, Näitähän ihmiselämässä tulee ja menee, eikä sillä ole masennuksen kanssa tekemistä. Nuo nettitestit tekee jokaisesta masentuneen.

Vierailija
4/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kieltäytyä.

Vierailija
5/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi vain hetkellinen suo missä olet, Näitähän ihmiselämässä tulee ja menee, eikä sillä ole masennuksen kanssa tekemistä. Nuo nettitestit tekee jokaisesta masentuneen.

niin en tiedä, voiko jättää kertomatta että määrättiin sairauslomaa? Testi tehtiin sairaanhoitajan vastanotolla sellaisen lapun täytin. 

ap

Vierailija
6/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että et tarvitse ja halua sairaslomaa. Jos lääkäri silti "määrää", jää lomalle tai hakeudu jatkohoitoon.

Vierailija
7/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse masennuksen sairastaneena ymmärrän kyllä hyvin, että haluat olla töissä. Se antaa elämään säännöllisyyttä ja rytmiä. Sinulle se voi olla parempi vaihtoehto kuin kotona oleminen, jolloin saattaisit lamaantua vielä pahemmin. Joillekin taas saikku on ehdoton must, jos voimat ovat aivan lopussa. 

Mun on pakko sanoa, etten kyllä itse luota nettidiagnooseihin. Hienoa että pääset lääkärille ja voit puhua kaikista asioista suoraan toisen ihmisen kanssa. 

Tärkeämpää kuin saikku on, että saat lähetteen terapiaan (ja mahd. lääkityksen oireisiin). 

Kaikkea hyvää! :)

Vierailija
8/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi vakava masennus, niin et olisi täällä kirjoittelemassa, saati pystyisi töihin. Jo keskivaikea masennus tekee työkyvyttömäksi.

Vierailija
9/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi vakava masennus, niin et olisi täällä kirjoittelemassa, saati pystyisi töihin. Jo keskivaikea masennus tekee työkyvyttömäksi.

Höpöhöpö.

Mulla oli vaikea masennus ja olin työkykyinen.

Ajottain tuli sairaalajaksoja kun kunto romahti mutta työ antoi sisältöä. Sain myös tehdä lyhyempää päivää.

Se mikä toimii yhdellä ei toimi toisella.

Vierailija
10/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Läheiselläni on todettu keskivaikea masennus ja pystyy suurimmaksi osaksi oikeinkin hyvin tomimaan arjessa. Parempi vaan, että toimii arjen rutiineissa eikä jää kotiin makaamaan.

Vierailija
11/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Minullakin vakava masennus, mutta käyn töissä ja täällä. Ihmissuhteet ovatkin niin ja näin. Välillä olen aika suorapuheinen pomollekin.

Vierailija
12/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lääkärille, ettet jaksa olla pois töistä. Niin minäkin olen kertonut.

Vierailija
13/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua työmoraalistasi.

Mutta nyt harkitse tarkasti. Jos sitten töissä huomaat oireita: unohtelet asioita, itkeskelet, muutut apaattiseksi, et jaksa hymyillä ja olla ystävällinen työkavereille ja asiakkaille tai saat univaikeuksia tai stressiä, ota ne oireet vakavasti.

Itse jatkoin ja pakersin työssä, ja kadun sitä. Tein uupumuksessani ja masennuksessani virheitä, jätin työtehtäviä tekemättä. Sitä kadun.  Olisi pitänyt älytä jäädä kotiin, esimerkiksi sairaanhoitajana olisin ollut hengenvaarallinen. 

Vierailija
14/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/quote]

Vierailija
15/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei määrää sairauslomaa. Hän toteaa työkyvyttömyysajan! Kaksi eri asiaa. Ei ole pakko jäädä pois töistä, vaikka on todettu työkyvyttömäksi.

Vierailija
16/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lentäjä niin on parasta jäädä lomalle.

Vierailija
17/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu niin epäreilulta jos taas jälleen tulee yksi monista sairauslomista. Epäreilulta minua kohtaan ja epäreilulta työkavereita kohtaan. Ja työnantajaa kohtaan. En tiedä mitä teen jos määrää sairauslomaa. Pidänkö vai en. Työssäni täytyy kyllä olla tarkka. 

ap

Vierailija
18/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain lääkärin näkemys, töissä voi olla jos kokee olevansa työkuntoinen, mutta asiasta on syytä keskustella työnantajan kanssa. Voi tulla ongelmia jos et olekaan työkuntoinen ja siitä seuraa jotain ontelmia ja olet pimittättänyt terveydentilasi työnantajalta.

Vierailija
19/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sainoikin, niin ei se lääkäri sua mitenkään määrää sairaslomalle. Lääkäri toteaa, että olet hänen mielestään sairautesi takia työkyvytön. Mikään ei estä tai pakota sinua jäämään sairaslomalle, jos itse mielestäsi pystyt työskentelemään. Turha tota asiaa on voivotella, senkus menet töihin. Voit jutella esimiehesi kanssa, että saikkua tuli, mutta haluaisit työskennellä. Jos sitten työkuntosi oikeasti romahtaa, niin jäät saikulle.

Vierailija
20/20 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta on monenlaista ja työhaluilla on suuri merkitys työkykyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme