Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, miten huoneet jaetaan lapsille!

Vierailija
06.04.2016 |

Seuraava etappi olisi omakotitalo. Koska rakennutamme sen itse, voimme vaikuttaa pohjapiirustukseen.

Mitä ehdotuksia ja mielipiteitä teillä olisi, miten huoneet jaetaan lapsille (ja kuinka monta makuuhuonetta ylipäänsä tarvitsemme)?

Lapset:

9 v tyttö
6 v tyttö
4 v poika
2 v tyttö
Poikavauva syntyy pian

Kaksi vanhinta tyttöä voivat vielä jakaa huoneen. Ovat hyviä ystäviä keskenään. Tosin ikäero voi alkaa myöhemmin näkymään, kun esikoinen ekana teini-iässä (tyyliin iät 14 v ja 11 v).

Haluaisin sisustaa pojalle "poikien huoneen", koska hän on aiemmin jakanut huoneen isosiskojensa kanssa. Mutta jos hänellä on "poikien huone", mihin huoneeseen menee 2 v pikkusisko? Jotenkin säälittää ajatus, että 2 v olisi yksin omassa huoneessa, kun on kasvanut "laumassa." Hän on tähän asti ollut meidän makuuhuoneessa, mutta pian paikan meidän sängystä valtaa vauva.

Ja kun parin vuoden kuluttua kuopus siirtyy lastenhuoneeseen, mihin huoneeseen laitamme hänet?

Kiitos, jos voitte auttaa! :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette 6 makuuhuonetta. 

Vierailija
2/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsette 6 makuuhuonetta. 

Näin. Kun lapset kasvavat, jokainen alkaa tasan tarkkaan kaivata välillä omaa rauhaa. Jos sitä ei saa missään, saattaa tulla ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin olen järkeillyt. Olen katsonut läpi kymmeniä taloja ja yleensä niissä on 3-4 makuuhuonetta, vaikka neliöitä olisi enemmänkin.

Ap

Vierailija
4/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Suunnittelette vain kaikille omat, suunnilleen samankokoiset, huoneet. Muuten tulee varmasti tappelu, jos joku saa isomman kuin toinen.

Ja huoneiden välisten seinien ei tarvitse välttämättä olla kantavia. Sitten ne voi purkaa ja pohjapiirrosta muuttaa esimerkiksi silloin kun lapset alkavat muuttaa pois kotoa tai mahdollinen uusi omistaja ei sitten joskus tarvitsekaan niin montaa huonetta.

Vierailija
5/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisen av-raadin mukaan jokaiselle oma huone. Itse harkitsisin tilanteessanne isoja huoneita (kahdella ovella?), että ne on helppo jakaa myöhemmin kahdeksi pienemmäksi huoneeksi, sitten jos ja kun lapset haluavat enemmän omaa tilaa.

Vierailija
6/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkareiden tekeminen on onneksi rakennusvaiheessa helppoa. Ei tarvitse periaatteessa kuin yhden siiven lisää, johon kuusi samanlaista huonetta riviin käytävän varrelle.

Vierailija
7/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassa kestää ja tontille mahtuu, niin oma huone kaikille. Arkkitehti kyllä suunnittelee teille sopivan talon.

Vierailija
8/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisen av-raadin mukaan jokaiselle oma huone. Itse harkitsisin tilanteessanne isoja huoneita (kahdella ovella?), että ne on helppo jakaa myöhemmin kahdeksi pienemmäksi huoneeksi, sitten jos ja kun lapset haluavat enemmän omaa tilaa.

Kannatan. Tuollainen ratkaisu todennäköisesti myös helpottaa talon myyntiä sitten joskus, harvalla kun on tarvetta monelle pienelle huoneelle.

Vierailija
9/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suunnittelisin talon niin, että teillä olisi iso makuuhuone ja mielellään vielä oma kylppäri. Sitten toiseen päähän taloa jokaiselle lapselle oma makuuhuone. Huoneet voivat olla pieniäkin, jos esim. lapsilla yhteisesti käytössä joku yhteinen isompi tila, vähän niin kuin lasten oma olkkari. Tällöin huoneet olisivat lähinnä nukkumista ja omaa rauhaa varten. Oleskella voi sitten yhteisessä tilassa.

Vierailija
10/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suunnittelisin talon niin, että teillä olisi iso makuuhuone ja mielellään vielä oma kylppäri. Sitten toiseen päähän taloa jokaiselle lapselle oma makuuhuone. Huoneet voivat olla pieniäkin, jos esim. lapsilla yhteisesti käytössä joku yhteinen isompi tila, vähän niin kuin lasten oma olkkari. Tällöin huoneet olisivat lähinnä nukkumista ja omaa rauhaa varten. Oleskella voi sitten yhteisessä tilassa.

Kuulostaapa inhottavan... amerikalaiselta?

Vierailija
11/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo isommat tytöt saa omat huoneet, kolme pientä voi jakaa yhden ison jonka voi myöhemmin jakaa. Yhdessä isossa on parhaiten leikkitilaa. Ei mitään tyttöjen ja poikien huoneita vaan lastenhuoneita jolloin niitä voi myös vaihdella joustavasti. Normiseinät ja muut materiaalit ettei heti tarvitse rempata.

Vierailija
12/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin kaksi vanhinta omiin huoneisiin jo nyt. Pienemmät kaksi + tuleva vauva aikanaan samaan isoon huoneeseen, jonka voi tarvittaessa jakaa kahtia. Kun ikäeroa lapsilla on 10 vuotta, ei oman huoneen tarvitsijoita ole kerralla viittä. Lisäksi minusta on vain ihanaa, jos lapset saavat olla yhteisessä huoneessa. Ihan oikeasti sitä omaa tilaa alkaa kaivata josku 10-vuotiaana.

Eikö ole turhaa rakentaa liian isoa taloa, josta on vaikea päästä eroon? 4 makuuhuonetta, joista yksi iso, riittää ihan hyvin.

Vierailija
13/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 makuuhuonetta, jotka voi myöhemmin muuntaa jopa vain 3-4 huoneeksi. Lasten huoneet kokoa 7-8 M2 ja yhdistettävissä helposti niin, että tulee kaksi ikkunaa per isompi huone.

Vierailija
14/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä kerran on mahdollisuus asiaan vaikuttaa, niin kaikille mielellään omat huoneet. Kouluikäisenä lapsi alkaa kaivata omaa rauhaa ja tuo kotiin omia kavereitaan, jolloin nuorempi sisarus huonekaverina, voi olla kiusallista. Nyt alkuun ei tietenkään ole pakko laittaa lapsia heti omiin huoneisiin, vaan esim nuorimmat voivat hyvin nukkua samassa huoneessa ja yksi makuuhuone toimisi heille leikkihuoneena. Sitten parin vuoden kuluttua poika voi saada oman huoneen ja nuorempi poika taas voi hyvin nukkua nuorimman tytön kanssa samassa ja jakaa leikkihuoneen keskenään? Lopulta kaikki kuitenkin omiin huoneisiin lähellä kouluikää.

Vierailija
15/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isointa saa omat huoneet. Kaksi pienintä jakaa yhden ja sitten kun vanhimmasta alkaen alkavat lähteä pesästä pois, niin sitten jakoa uusiksi. Kuopus (joka siis vasta tulossa) on teidän vanhempien kanssa niin pitkään kunnes huone vapautuu.

Eli neljä makuuhuonetta.

Vierailija
16/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kanikoppeja vaan mieluummin pieniä samaan huoneeseen. Kopeissa ei mahdu leikkimään jolloin lelut on kaikki olkkarissa. Siinä vaiheessa kun vauva oikeasti tarvitsee omaa huonetta, vanhin on jo muuttamassa kotoa...

Talo on helpompi myydä jos se vastaa normiperheem tarpeita. Liian iso koppimainen ei miellytä muita.

Vierailija
17/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä kirjoitti:

Ei kanikoppeja vaan mieluummin pieniä samaan huoneeseen. Kopeissa ei mahdu leikkimään jolloin lelut on kaikki olkkarissa. Siinä vaiheessa kun vauva oikeasti tarvitsee omaa huonetta, vanhin on jo muuttamassa kotoa...

Talo on helpompi myydä jos se vastaa normiperheem tarpeita. Liian iso koppimainen ei miellytä muita.

Siksi väliseinistä ei kannata tehdä kantavia. Ne voi sitten tarpeen tullen purkaa, jolloin kuudesta makuhuoneesta saa melko vähällä vaivalla isompia huoneita. 

Vierailija
18/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meillä kirjoitti:

Siksi väliseinistä ei kannata tehdä kantavia. Ne voi sitten tarpeen tullen purkaa, jolloin kuudesta makuhuoneesta saa melko vähällä vaivalla isompia huoneita. 

Ne kopit on typeriä. Leikit ei mahdu mihinkään.

Vierailija
19/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin 4 makuuhuonetta. Kaksi isompaa lapsille ja yksi pienempi, ei koppi kuiteskaan. Vanhin sais oman huoneen ( ei välttämäätä heti)', nuoremmat voisi jakaa kaksi huonetta. Aluksi vauva on varmaan teidän huoneessa, kenties vuoden kaksi. Minusta huoneen jakaminen ei ole kamalaa, se on opettavaista ja ihan kivaa. Mä olin nuorin viidestä, kaksi tyttöä, kaksi poikaa ja sit minä. Muut jakoi huoneen, mä olin yksin. Olin tosi iloinen kun sain muuttaa isosiskon kanssa sen huoneeseen, ( vanhin oli jo pois kotoa) kun meillä asui eräs sukulaistyttö vuoden. Meistä tuli silloin ystävät, ikäeroa on. Yli 7 v. Mun kaveri jakoi siskonsa ja veljensä kanssa ison huoneen. Tappelivatkin varmaan, mutta ovat edelleen hyvin läheisiä aikuisina. Ja muistan kyllä kummityttöni ihmetelleen miksi lapsien pitää nukkua yksin, kun aikuiset saa nukkua kaksin. Teini- ikä on sit erikseen.

Vierailija
20/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti sentään että on uusavuttomia ihmisiä, että tällainenkin asia pitää kertoa. Tietysti teette niin, että rakennatte kaksi makuuhuonetta. Toiseen menee äiti, 4v poika ja 2v tyttö ja toiseen menee isä, vanhimmat tyttäret ja poikavauva. Hitto että tällainenkin asia voi olla jollekin epäselvä.