Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikoo kouluttautua tutkijaksi niin elääkö sillä palkalla?

Vierailija
06.04.2016 |

koska en tod halua mihinkään yliopiston proffaksi siinä sivussa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois niin ihanaa nyhviä koko päivä omassa asunnossa tutkielmien maailmassa. Aah! ei tarvitsisi olla ihmisten kanssa tekemisissä, paitsi tietty niiden muiden tutkijahemmojen kaa! Ja ne ois vaan cool!

Vierailija
2/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei elä. Se on kutsumushomma toisin kuin sairaanhoitaja.

Vierailija
4/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun nyt tää hallitus leikkaa niin paljon koulutuksesta, että vastaus on: vielä huonommin kuin aikaisemmin.

Vierailija
5/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoilla tuppaa olemaan opetusvelvollisuus. Tutkijan elämä on myös jatkuvaa apuraha-anomusten tekemistä, että jee. Myös sosiaalinen kanssakäynti on pakollista, kun pitää rampata erilaisissa konferenseissa ja muissa.

Vierailija
6/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva yleensä saa tutkijan töitä.

Vierailija
7/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon alasta ja omista kyvyistä, ja hyvästä tuurista myös. mitään yleistä vastausta ei voi antaa, mutta yleisesti ottaen: ei elä.

Vierailija
8/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet ajatellut tutkia? Aloja on monia.

t. DI

Vierailija
9/9 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää. Itse olen perheellinen tutkija. Tosin väitöskirja-ajan voi tehdä tosi tiukkaa. Siltä ajalta palkka on surkea ja apurahat tosi pieniä. Väitelleenä elää ihan ok, jos ei ota sitä huomioon, että kaikki duunit ovat määräaikaisia ja koko ajan saa olla tekemässä uusia rahoitushakemuksia ja/tai hakea opetuspaikkoja. Ja siis jos et tiennyt, niin tutkijan uralla se väitöskirja on pakko tehdä.

Itse asiassa tutkijan ei niin kovin paljon tarvitse opettaa. Mulla esim. ei tässä tutkijatohtorin pestissä ole lainkaan opetusvelvollisuutta. Eri juttu sitten, jos on yliassistentti tai lehtori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi