Miksi sanotaan, että lapsi potkii vatsassa?
Siis kun nainen on raskaana, niin eihän se lapsi liiku vielä yhtään siellä naisen mahassa, koska se ei ole vielä kääntynyt elämälle. Sitten vasta kun lapsi syntyy, niin se vetää ensimmäisen kerran henkeä lääkärin roikottaessa sitä jaloista ja lyödessä sitä perseelle se alkaa elämään ja liikkumaan. Eli ei se lapsi vielä siellä naisen mahassa liiku ja vaikka liikkuisikin, niin ei nainen sitä tuntisi kaikkien sisäelinten läpi, joiden joukossa se lapsi siellä on.
Kommentit (39)
Alkaa valjeta, että jutut naisista, jotka tajuavat olevansa raskaana vasta synnytyksessä, voivat olla totta. Vähän turvotusta ja ilmavaivoja ...
Vierailija kirjoitti:
Juuei. Minun neljä vauvaani ei liikkuneet ollenkaan. En edes tiennyt että olen suinatussa tilassa. Ensimmäinen syntyi seuroissa, toiset kaksi kauppa reissulla ja neljännenkin sain ihan yllätyksenä kun kärsin ummetuksesta. Kaiki ne kääntyi elämälle.
Onko tuo totta, kun et kertonut kuka niitä läimäytti jalkapohjiin.Sen jälkeen sitä vasta elämälle käännytään.
ap ov kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ultran perusteella näytti liikkuvan ja vieläpä varsin paljon.
Ultrassa nimenomaan nähdään erityisen hyvin että kuinka se lapsi on täysin liikkumatta siellä äidin mahassa kaikkien suolien, mahalaukun, sydämen, keuhkojen ja muiden elinten joukossa. Johan siinä menisi äidiltä suolet solmuun ja olisi sisäelimet täynnä mustelmia jos lapsi niitä siellä vatsassa potkisi.
Mikähän kummallisuus mun lapsi on.
Kummassakin ultrassa oli vaikea saada kunnon kuvaa, kun lapsi pyöri koko ajan. Esitteli myös takamustaan rakenneultrassa, eli meillä on muistona kuva pepusta :D Ultraajat joutui tökkimään ja houkuttelemaan, että lapsi kääntyi hyvään asentoon ja pysyi siinä hetken.
Ja sama juttu tämän hetkisen raskauden kanssa. Lapsi pyöri koko ajan pois kuvan ulottuvilta. Ensi viikolla rakenneultra. Josko tämä sitten esittelisi vaikka pyllyn sijaan naamaansa :)
Lisäksi olin varma, että mahani repeää ja kylkiluuni murtuvat, kun esikoista odotin. Oli jo silloin aika hurja meno ja sama jatkuu.
Eikä esikoista lyöty takamukselle. Parkaisi ihan oma-alotteisesti. Taitaa olla nykyään ihan käytäntö, ettei lasta lyödä kuin vasta aivan pakon edessä.
Meijän isäntä ei ole kääntynyt elämälle vieläkään , makaa vaan liikkumatta sohvalla kaiket päivät. Tarttis vissiin jonku läimäyttää.
Taitaa tästä elämälle kääntymisestä tulla uusi onnentunteen maksimointi :D
Mun molemmat lapset ovat alkaneet huutaa, vaikkei ollut vasta kuin pää ulkona. Mutta koska niitä ei siis ole läimäytetty, he eivät ole elossa. Siksikö se kätilö sanoi, että herkeä ponnistamasta,ettei tule kaikki suolet ja muutkin sisäelimet samassa rytäkässä pihalle?! Tämäkin selvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain yksi lapsi, mutta se ei raskausaikana juuri pysynyt paikoillaan. Illalla meno oli pahimmillaan. Huomasin, että se vähän hiljeni jos ei mulla ollut peittoa päällä, ja niinpä voitelin mahani kylmägeelillä, niin pysyi vähän hiljempaa ja pystyi nukkumaan peiton alla. Yön aikana se rauhoittui. Aamulla kun tuli pissahätä ja sikiö vielä nukkui, mutta itseäni vielä väsytti, yritin kovin vähin äänin mennä vessaan, ja jätin vielä vessan vetämättä ettei se heräisi. Mutta joka ikinen kerta se heräsi ja alkoi sen tajuttoman touhuamisensa, eikä nukkumisesta tullut enää mitään.
Meinaatko, että vauva kuuli paremmin sen vessan vedon kuin virtsaamisesta syntyneen äänen?
En pissaa lorottamalla. Mies meillä hoitaa sen homman.
Edelleen on epäselvää miten näiden lasten kanssa on, jotka ovat jääneet sitä läimäytystä vaille. Minunkin esikoiseni on jo 25 v ja läimätys on jäänyt väliin. Eikö se elä siis ollenkaan?
Vau. Nyt on oikein superprovo kehitelty. Vai että kolmen lapsen äiti. Tuossa aloituksessa oli niin paljon paskaa ja faktat keturalleen, ettei jaksa edes alkaa oikomaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin tälle alotukselle:DD
Olisi melko koominen vänkäys, jos joku oikeasti kuvittelisi asian olevan kuten ap höpisi.
Voi ei! Olen aina luullut olevani elossa, mutta en olekaan, koska minua ei läimäytetty synnyttyäni. Olenkin oikeasti zombi.
Vierailija kirjoitti:
ap ov kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ultran perusteella näytti liikkuvan ja vieläpä varsin paljon.
Ultrassa nimenomaan nähdään erityisen hyvin että kuinka se lapsi on täysin liikkumatta siellä äidin mahassa kaikkien suolien, mahalaukun, sydämen, keuhkojen ja muiden elinten joukossa. Johan siinä menisi äidiltä suolet solmuun ja olisi sisäelimet täynnä mustelmia jos lapsi niitä siellä vatsassa potkisi.
Mikähän kummallisuus mun lapsi on.
Kummassakin ultrassa oli vaikea saada kunnon kuvaa, kun lapsi pyöri koko ajan. Esitteli myös takamustaan rakenneultrassa, eli meillä on muistona kuva pepusta :D Ultraajat joutui tökkimään ja houkuttelemaan, että lapsi kääntyi hyvään asentoon ja pysyi siinä hetken.
Ja sama juttu tämän hetkisen raskauden kanssa. Lapsi pyöri koko ajan pois kuvan ulottuvilta. Ensi viikolla rakenneultra. Josko tämä sitten esittelisi vaikka pyllyn sijaan naamaansa :)
Lisäksi olin varma, että mahani repeää ja kylkiluuni murtuvat, kun esikoista odotin. Oli jo silloin aika hurja meno ja sama jatkuu.
Eikä esikoista lyöty takamukselle. Parkaisi ihan oma-alotteisesti. Taitaa olla nykyään ihan käytäntö, ettei lasta lyödä kuin vasta aivan pakon edessä.
Vähän nyt ohi aiheen mutta meillä sama juttu, saatiin kuva pyllystä ja komeista kasseista :D
Tämä on siinä mielessä hyvä juttu , että jos äidillä on tärkeitä bileitä tai shoppailureissuja tulossa, niin voi pyytää synnytyksessä läsnä olevaa henkilöä siirtämään läimäytystä, äidille paremmin sopivaan hetkeen. Käännytetään vauvat elämälle vasta kun se kaikin puolin on sopivaa. Jaksaahan tarpeeksi huvitellut äitikin sitten paremmin keskittyä vauvan hoitoon.
Hämärin provo aikoihin :D Onkohan tämä "läimäyttämällä saadaan lapsi kääntymään elämälle" juttu jokin samantapainen,kuin että golemit,saviukkelit,saadaan eloon laittamalla niiden sisään pyhää tekstiä sisältävä lappu?Vai onko vauva mahassa niin kuin jokin perhosen toukka kotelossaan? Ja ultrakuvissa vauvat ei liiku,eihän minkään ikäiset ihmiset liiku valokuvissa muuta kuin Harry Potter-maailmassa(jostain toisesta todellisuudesta ap:kin varmaan on,ei näin pimeää porukkaa ole edes Porvoossa).
Mihin ap katosi?Mä olisin halunnut tietää lisää siitä,miten lapsi herää eloon vasta tullessaa ulos äitinsä "sisäelinten keskeltä".
Kuka niitä läimi perseelle? Kaupan kassa?