Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vajetta estrogeenissa vaiko keltarauhashormonissa?

20.02.2006 |

Kumman vajeesta johtuu se, että kuukautisten loppuminen venyy? Siis vuotoa tuntuu jatkuvan kp 10 paikkeille asti. Kaksi ekaa päivää on runsaampaa vuotoa sen jälkeen vähisempää, mutta veri ei kuitenkaan ole hyytynyttä verta. Samoin ongelmana on epäsäännöllinen kierto, vaihtelua on joskus ollut 27-50 välillä, mutta nykyään 29-35. Kuinka suuri vaihtelu on vielä normaalia? Lh-huipun olen löytänyt aina kun olen testannut kp 16 ja/tai 17, eli ovis on normaalia myöhemmin. Mistä siis johtuu, että munasolun kypsyminen kestää niin kauan? Miten estrogeenivajetta voidaan hoitaa? Clomeja olen jo kokeillut 1 tbl kierron 3-7 päivinä, ekassa kierrossa toimivat (ovis kp 13/14), mutta lopuissa 3:ssa kierrossa ovis oli taas myöhään. Nyt ajattelin kokeilla terolutteja tasaamaan kiertoa, onko järkevää? Vai pitäisikö olla jotain vahvempia lääkkeitä? Onko kellään vastaavaa ongelmaa? Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä asiasta ja mitä lääkärinne ovat kommentoineet. Omista lääkäreistäni kun ei oikein ota selvää... Yksi sanoo, että kierto on kaikkea muuta kuin normaali, toinen on taas eri mieltä, eikä suosittele lääkitystä jne. Ota tästä sitten selvää! Niin, sekundäärisestä lapsettomuudesta siis kärsitään (yritystä takana taas kaksi vuotta, kuten oli esikoisenkin kohdalla).

Kiitos, jos joku jaksaa kommentoida!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi