Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

psyykkisesti sairaan kuntoutuminen ja sen itsearviointi

Vierailija
05.04.2016 |

Jostakin keskustelusta luin mielipiteen, että mt-kuntoutuja ei olisi oikea henkilö arvioimaan omaa kuntoutumistaan.
Miten niin?
Itsellä on vaikea psyykkinen sairaus ja olen jo kuntoutumisen tiellä psykoterapian ansiosta. Huomaan tottakai eron aiempaan. Monesti vedotaan esim myös sairaudentunnotomuuteen. Tätä ei voi omassa sairaudessani olla, vaikka se onkin psyykkinen sairaus. Monesti ajatellaan myös, että psyykkisesti sairas ei esim kykene itse arvoimaan pystyykö huolehtimaan lapsistaan. Huomautan, että kaikki psyykkiset sairaudet eivät ole sellaisia, päinvastoin, itselle on tullut monta kertaa mieleen, että oman sairauteni vakavuutta ei ole ymmärretty.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/3 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo multa tytön lääkäri tivasi kuka on sosiaalityöntekijämme, kun hänelle selvisi että minulla on psyykkinen sairaus. Sanoin ettei meillä ole sellaiseen tarvetta, johon lääkäri "mutta yleensä on sosiaalityöntekijä niin oletko ihan varma ettei teillä ole?" Siinä vaiheessa totesin että et ehkä tiedä mutta sairauksia on monen asteisia ja minulla hyvässä hoitotasapainossa eikä hoitopaikassani ole katsottu tarvetta sosiaalityöntekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän