Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupeskohan kätilöä ällöttämään synnytyksessä? Mietin vaan kun se pyysi mua kääntymään..

Vierailija
05.04.2016 |

olin eka silleen selällään sairaalasängyllä ja ponnistelin siinä. sitten kätilö sanoi että menepäs polvillesi eli käännät selän minulle. kätilö nosti sängyn tavallaan pystyyn, pidin siitä yläosasta kiinni käsillä ja olin polvillani ja siinä piti synnyttää. olin selkä kätilöön päin enkä tiedä näkikö tämä mitään enää mitä jalkojeni välissä tapahtui. sattui hirveästi.
minulla oli aivan kammottavat suonikohjut alapäässä että aloin miettimään tekikö ne kätilölle pahaa? siksi pyysi minua kääntymään poispäin? vauva syntyi sitten lopulta onneksi jalkojeni väliin plumpsahti siihen sängylle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
2/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti, kun näki sun rämemajavan. Huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti sen vuoksi. Pystyasennossa on toisille helpompi synnyttää, joten olisiko ihan kokeilemisen vuoksi asentoa vaihdattanut, jos puoli-istuva asento ei edistänyt syntymistä tarpeeksi.

Vierailija
4/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti. Kätilöhän ei siinä tilanteessa muuta ajattelekaan kuin että minkäs näköinen tuo tuossa sängyllä makaaja onkaan... 

Vierailija
5/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöparka!

Vierailija
6/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän halusi vaan impata ilokaasua sulta salaa.

Vierailija
7/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöä varmasti loukkasi, ettet ollut ajellut ja puuteroinut ja hajustanut alapäätäsi eli aivan oikeilla jäljillä olet. Joidenkin sairaaloiden synnäreiltä saa etukäteen lapun johon kätilöt on listanneet toiveitaan synnyttäjän alapäähän liittyen. Muistaakseni meidän synnärillä oli vieno toive että jotain liimattavaa strassikoruakin olisi saanut alapäähän taiteilla, mut eihän se peilin kanssa oikein onnistunut kun ei sinne alas enää viimeisillään oikein näe. Pahoittelin kyllä tätä asiaa kätilölle että sori että on timangit ihan päin v***a. Huumorilla otti onneksi. Mutta siis kun muitelen, niin siinä toivelistasa nimenomaan sanottiin, että jos sulla on alapäässä suonikohjuja tai muuta ällöä, niin älä pliiz siis tuu meidän synnärille synnyttään. Koeta olla synnyttämättä kunnes pinpuli kestää lähemmän tarkastelun. Ymmärrän tän, onhan se synnyttäjälle itellekin kivempi otta kuvia instaan ja naamakirjaan kun on vähän nätimmät näkymät mitä kuvata.

Vierailija
8/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan on oikeasti noin yksinkertainen.

Vierailija
9/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan järktyttynyt ap:n puolesta. Nuori ihminen, osaa nettiä käyttää eikä hankkinut synnytyshousuja vaikka tiesit että sulla on siellä salaisen puutarhasi porteilla suonikohjuja ja varmaan jotain pukamaakin esittelit kriitisellä hetkellä. Eikö teille nuorille enää kerrota yhtään miten synnytetään niin ettei kätilön esteettinen silmä sokaistu? Meettekö oikeasti ilman huosuja synnyttämään? Ei olisi ennen tullut kuuloonkaan esitellä paikkojaan tuntemattomille ihmisille. Synnytyshousut ensi keralla mukaan, vähän voisit itsekin miettiä.

Vierailija
10/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ajatellut kätilöiden tunteita ja pyytänyt sektiota!

Vierailija
11/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslakin mukana tulee usein kätilölle sellaiset voimakkaalla blur-efektillä varustetut suojalasit. Kätilö voi käyttää niitä. Yleensä kätilöt näkee kuitenkin ne päässä vielä sen verran hyvin että erottavat syntyvän vauvan muusta näkymästä, varsinkin jos vauvan päähän asennetaan jo avautumisvaiheessa vilkkuva led-valo ja äiti on ohjeiden mukaan valaissut myös kiitoratansa asianmukaisin led-valoin (kiva idea muuten isyyspakkaukseen, koko perheen yhteista askartelua). Mutta siis vain yleensä, joten älä päästä kätilöä tekemään epparia nää lasit päässä. Ikäviä juttuja kuullut.

Vierailija
12/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen käsityö tunneilla tulisi jokaisen tyttölapsen tehdä käsin kirjottu synnytysliina.Sillä vältyttäisiin tämän kaltaisilta hieman noloilta ja pitkäänkin mietittyttäviltä tilanteilta. Kätilö voisi ,havaitessaan jotakin mitä ei halua nähdä ,vetäistä kauniin liinasen eteen ja nolo tilanne on vältetty.Mikä äidiltä tyttärelle perintönä kulkeva juhlatarvike tämä olisikaan.

Vierailija
13/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujen käsityö tunneilla tulisi jokaisen tyttölapsen tehdä käsin kirjottu synnytysliina.Sillä vältyttäisiin tämän kaltaisilta hieman noloilta ja pitkäänkin mietittyttäviltä tilanteilta. Kätilö voisi ,havaitessaan jotakin mitä ei halua nähdä ,vetäistä kauniin liinasen eteen ja nolo tilanne on vältetty.Mikä äidiltä tyttärelle perintönä kulkeva juhlatarvike tämä olisikaan.

Kyllä, olen samaa mieltä. Samalla voisimme elvyttää toisen tärkeän käsityöperinteen, menkkahilkan kirjomisen ja ompelun. Mikä onkaan somempi näky kuin nuori neito menkkahilkassaan kesäiltana kylänraitilla! Ja raskaana oleva nainen, joka ujosti asettelee synnytysliinaa kotonaan peilin edessä synnytykseen valmistautuen, siinä on herkkää kauneutta.

Toisaalta, olen kuullut sairaaloista joissa saa olla töissä vain heikkonäköisiä kätilöitä. Olisi hyvä, jos tulevassa soteuudistuksessa näihin sairaaloihin ohjattaisiin kaikki rumat, raskausarpiset, suonikohjuiset ja persjalkaiset synnyttäjät.

Vierailija
14/14 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi