Minkä ikäisenä muutit pois kotoa? Entä omat lapsesi?
18-vuotias tyttäreni (kohta 19) suunnittelee muuttavansa kesällä toiselle paikkakunnalle asumaan poikaystävänsä kanssa. Mielestäni hän on aivan liian nuori muuttamaan omilleen, avoliitosta puhumattakaan. Itse en tuossa iässä osannut edes kunnolla laittaa ruokaa.
Onko normaalia, että noin nuori haluaa omilleen?
Kommentit (5)
Heippa vaan, ikis.
Itse muutin 20-vuotiaana, yhteen vähän itseäni nuoremman poikaystävän kanssa. Poikamme muutti pari viikkoa ennen 18-vuotispäiväänsä, yhteen saman ikäisen tyttöystävänsä kanssa. Tytär on on 17 ja asuu vielä tulevan abivuoden ajan kotona.
18 vuotiaana muutin toiselle paikkakunnalle. Omat lapset (2 poikaa ja tyttö) muuttivat omilleen heti ylioppilaskirjoitusten jälkeen. Tyttö ja toinen pojista toiselle puolelle Suomea. Vanhempi pojista asui vuoden kotipaikkakunnalla ennen kuin muutti kauemmas. Hyvin pärjäsivät ja omilleen muutto teki heille hyvää.
Minä 19v,5kk-vuotiaana ja lapseni 19v,10kk-vuotiaana.
Kummallekin ihan hyvät iät ja aika oli sopiva.
Äitini muutti kotoaan 16-vuotiaana ja minä muutin pois kotoa, kun olin 15-v.
Hyvin on mennyt, vaikka muutosta on jo kolme vuotta :) Vielä kertaakaan ei ole tullut vastaan tilannetta, asiaa tai ylipäänsä mitään, missä olisin tarvinnut apua. Ruokaa olen osannut tehdä siitä asti, mitä olen keittiön tasoille ylttänyt ja siivoaminen, pyykkääminen, kodin pienet korjaustyöt yms ovat aina menneet ok.
N18
Täysin normaalia. Olin 17 vuotias ja kyllä oli paras päätös ikinä, onneksi asiasta ei tarvinnut vääntää vanhempien kanssa vaan muutto tuli kun löysin kivan yksiön, jonka vuokrasin. Jos tyttärellä on joku ajatus siitä, miten hän elämänsä rahoittaa niin siitä vaan, ei muuta kun muuttoa suunnittelemaan.