Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin opiskelijat on muka köyhiä?

Vierailija
05.04.2016 |

Opiskelijat on olevinaan niin köyhiä mutta bilettämiseen on silti varaa monta kertaa viikossa. Suurinosa yliopisto opiskelijoistahan on rikkaista perheistä että eiköhä he vanhemmilta saa rahallista tukea. Mun puolesta vois kokonaan muuttaa opintotuen lainaksi. Opiskelijat ole mitää vitun köyhyyttä nähnytkään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla, AP, korkeakoulututkinto?

Vierailija
2/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa täytyy käydä eikä ole varaa edes syödä koulussa, vaikka se maksaa 2,60€. Kurssikirjojen ostamisesta voi vain haaveilla. Pitää etukäteen miettiä jokainen sentti eli bileissä ei voi todellakaan käydä. Mun mielestä tämä on köyhyyttä vai miten määrittelet köyhyyden näin suomalaisittain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija saa ns. ilmaista rahaa alle 500€/kk loput otettava lainana

Vierailija
4/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta elämän kovan koulun käynyt.

Ap

Vierailija
5/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elämäm koulu on se kovin juu. Huomaa heti aloituksesta, että hyvin on käyty.

Vierailija
6/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloinhan ne viimeisetkin vähävaraisten perheiden lapset kaikkoaa yliopistolta ja menee mäkkärin kassalle lopuksi elämäänsä?

Vierailija
7/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde hyvä ihminen sitten opiskelemaan!!!

Vierailija
8/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus idiootin aloitus. Koska osalla opiskelijoista on syystä tai toisesta varaa silloin tällöin bilettää, niin viedään opintotuki aivan kaikilta korkeakouluopiskelijoilta.

Vierailija
9/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidelläsadalla kuussa on aika vaikeaa elää saati bilettää kun solunkin vuokra on 380e. Sä puhut nyt jostakin marginaalisesta ryhmästä. Keskiverto-opiskelijalla ei ole varaa mihinkään. Nippa nappa syömiseen.

Vierailija
10/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon AP tosi pahoillani kaikesta mitä sun elämässä on tapahtunut.

Se ei ole kuitenkaan opiskelijoiden syy, eikä lainapainotteinen opintotuki muuttaisi tai ratkaisisi sinun ongelmia.

Toivon että sä AP löydät ilon ja tasapainon elämääsi. Mukavaa kevään jatkoa :)

tv. Opiskelija, jolla ei ole varaa bilettää vaikka omaakin varakkaat vanhemmat.

Vierailija
11/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilettää voi ilmaiseksikin ja suurin osa tapahtumista on sellaisia. Juomat voivat maksaa, mutta ei ole pakko juoda.

Vierailija
12/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoilta tuet pois, ja kotona kannustinloukussa mädääntyville elämämkoululaisille vaan lisää tukia?

Vierailija
13/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silloin varaa bilettää joskus. Opiskeluaika ei mun mielestä ollut erityisen köyhää, mutta ei myöskään leveätä elämää voinut elää. Toisaalta humanistinen tutkinto ei nostanut tulotasoa isoksi nyt aikuisenakaan. Nyt on perhe vielä elätettävänä, niin tavallaan ollaa yhtä köyhiä kuin opiskeluaikoina. Nyt ei ole varaa bilettää, koska rahat menee lasten ruokiin ja harrastuksiin. Toimeen tullaan, nälkää ei nähdä enkä nähnyt opiskelijanakaan. Rikkaaksi en tässä elämässä tule (paitsi jos lotosta tulee 7 oikein), pärjäilen ja joskus voin viedä lapset hoploppiin tai vaatimattomalle lomamatkalle ja saan ostettua kirpparit hyödyntämällä sopivat luistimet ja haalarit aina tarpeen tullen. Opintolainaa vielä pari tonnia jäljellä ja ikää yli 30. 

Sanottakoon, että rahakas ala olisi pitänyt valita, jos raha olisi elämän prioriteetti. Nyt on ihan ok näin. Hyvin kaukana elän kuitenkin veroparatiisiäijien elämästä, suorastaan toisella planeetalla. Suurin toive rahallisesti on pystyä kustantamaan lapsille aikanaan lukiokirjat, autokoulut yms. muu tarvittava, jotta saavat rauhassa keskittyä olemaan nuoria ja saavat elämänsä alulle. 

Vierailija
14/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kolmen opiskeluvuoden aikana ole ehtinyt bilettää, kun opinnot vievät ison osan ajasta ja loput mehut kuluvat töissä. Töissä on pakko käydä täällä pk-seudulla, jos ei satu olemaan varakkaita vanhempia rahoittamassa tai ei halua asua jossakin todella kaukana (jolloin taas matkakulut nousevat). Itse asun Järvenpäässä, mutta ei täälläkään enää ole mikään edullinen vuokrataso.

Vierailija
15/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse biletin opiskeluaikana joka viikonloppu, mutta siihen ei mennyt kovin paljoa rahaa. Join itse tekemääni kotiviiniä tai ostin viinapullon, jonka join illan aikana tuoremehuun lantrattuna. Kävin ainoastaan sellaisissa baareissa, mihin ei ollut sisäänpääsymaksua. Jos baarissa oli pakollinen narikkamaksu, niin jätin takin kotiin. Pullon otin tietenkin baariin mukaan ja join siitä aina vessassa, koska tiskiltä ei olisi ollut varaa tilata mitään. Baarin jälkeen joko kävelin kotiin, tai menin bussilla, koska taksia ei olisi ollut varaa maksaa. Viikonloppubilettämiseen ei siis kulunut yleensä rahaa, kuin maksimissaan jotain 15 euroa. Joten ei se biletys kyllä niin kovin kallista ole, jos hallitsee rahankäyttönsä kännissäkin.

Vierailija
16/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. 4/5

Vierailija
17/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole varaa bilettää, tuet + laina on 879€ ja vuokra on 750+ muut laskut. Eipä siinä mitään jää käteen.

Vierailija
18/18 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maailman selvin provo alusta alkaen ja tässä varmistus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan