Tuskainen ap

Kärsin ihan kamalista menkka kivuista, oon kärsinyt tästä jo 13 vuotta eli alusta saakka..Syön pillereitä nyt neljättä vuotta merkkiäkin on vaihdettu välissä että apua löytys mutta ei löydy. Nykyisiä pillereitä syön kun ainoat joista ei tullu sivuoireita ja kamala pms pysyy kokonaan pois..

Mulla loppuu elämä koko menkkojen ajaksi joka Kerta...vuodan kuin hana ja kivut on kamalat..nukkumisesta tulee hankalaa kun joutuu järkätä varotoimia yön ajaksi että jos tulee yli..eikä puhettakaan että vois muuten nukkua kuin vain toisella kyljellään. Liikunta on kans hankalaa varsinkin kun tunnen jokaisen tipan joka tulee siteeseen ja aina tuntuu että tulee yli ja aloin varoa..lenkille ei voi mennä koska sidettä on vaadittava niin usein ja mahakipu estää kauaksi kotoa lähdön..
Selällään ei voi maata edes sohvalla koska tuntuu et tulee yli...
Mihinkään ei voi mennä. Nytkin olen saikulla kipujen ja vuodon takia töistä kun särkylääkkeet ei auttanut mitään. Kauhea paineen tunne tuolla alamahalla kokoajan..

Eilisen eli ekan päivän sattui niin että olis voinu itkeä ja sama jatkuu tänään.

Elämä pysähtyy siis lähes kokonaan menkkojen aikaan. Onneksi on pillerit niin ei tarvii joka kuukausi saikulla olla kuten ennen pillereitä. Syömällä siis pari laattaa putkeen.

Oonko ainua jolla stoppaa elämä menkkojen aikaan?

Anteeksi kirjoitus virheet laina puhelin huollon aikana on mallia eka kosketus näyttö luuri.

• ylös 12
  • alas 1

Kommentit (16)

Vierailija

Voi tyttöseni. Ei tarvitsisi naisen elämä olla noin vaikeaa. Kyllä meillä muillakin on tuollaista, mutta huono lohdutushan se on. Ymmärrän kuitenkin täysin tuntemuksesi ja turhautumisesi! Syö niitä pillereitä enemmän kuin pari laattaa putkeen, eikös nykyään voi tehdä niinkin?
T. Mummeli jo

Vierailija

Mulla loppui ennen. Mutta lasten saannin jälkeen kivut on helpottanut huomattavasti. Lisäksi mulla on tosi runsaat kuukautiset mutta hommasin vihdoin kuukupin ja sen kun yhdistää siteeseen voin mennä vaikka bodypumppiin ja tiedän ettei tuu sotkua :) harmittaa ku epäröin kupin ostoa niin kauan. Hormoniehkäisyä en voi käyttää koska tulee masennus ja ahdistus.

• ylös 11
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Paa huonommat pikkarit jalkaan niin ei haittaa vaikka menisi ylikin ja varo valkoisia päällyshousuja. Laita vaikka pyyhe sänkyyn alle niin ei mene lakanoille. Ei menkat elämää miksikään muuta, ekat päivät voi olla kipua, mutta siinähän tuo menee. 

• ylös 4
  • alas 15
Vierailija

Ei ole tuollaista. Oma hormonikiertoni on luomu. Koskaan en ole pillereitä syönyt. 3-4 päivää kestää menkat. En syö edes särkylääkettä. B-vitamiinia kyllä ja liikuntaa harrastan. Joskus väsyttää ja joskus särkee päätä.

• ylös 3
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paa huonommat pikkarit jalkaan niin ei haittaa vaikka menisi ylikin ja varo valkoisia päällyshousuja. Laita vaikka pyyhe sänkyyn alle niin ei mene lakanoille. Ei menkat elämää miksikään muuta, ekat päivät voi olla kipua, mutta siinähän tuo menee. 

Olipa taas neuvoja. Toivottavasti et läheisillesi jaa tämän tason juttuja.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Pyydä lääkäriltä cyklocapron-resepti. Hillitsee tehokkaasti vuotoa ja otetaan vain tarvittaessa.

Vierailija

Joo, itsellä myös todella järkyttävät kivut. Ei sitä kivun tasoa ymmärrä, ellei ole itse kokenut kovia menkkakipuja. Siinä tosiaan olla aivan poissa pelistä. Onko sulla kunnon lääkitys? Itsellä burana+ panacod. Kodeiini auttaa aika hyvin toisinaan.

• ylös 10
  • alas 0
L

En ole mikään asiantuntija mutta oletko koskaan miettinyt tai kysynyt gyneltä, voisko kyse olla endometrioosista?
Tällainen keskustelupalstoilla diagnosointi on periaatteessa ihan hölmöä, eihän mulla ole mitään parempaa tietoa asiasta. Mutta endometrioosi on yllättävän yleinen naisten vaiva eikä moni edes tiedä että sellaista on olemassa. Jos kuukautiset on noin rajut ja rajoittaa elämää, onhan se epätavallista ja kannattaa tutkia.

• ylös 15
  • alas 1
Tuskainen ap

L kirjoitti:
En ole mikään asiantuntija mutta oletko koskaan miettinyt tai kysynyt gyneltä, voisko kyse olla endometrioosista?
Tällainen keskustelupalstoilla diagnosointi on periaatteessa ihan hölmöä, eihän mulla ole mitään parempaa tietoa asiasta. Mutta endometrioosi on yllättävän yleinen naisten vaiva eikä moni edes tiedä että sellaista on olemassa. Jos kuukautiset on noin rajut ja rajoittaa elämää, onhan se epätavallista ja kannattaa tutkia.

En oo koskaan gynellä käynyt ainoastaan perus lekurilla ja on ollu joskus puhetta endometrioosista, ihan hyvin tää sitä vois olla...pitääkö endon toteaminen jotenkin tutkia?

Tuskainen ap

Vierailija kirjoitti:
Joo, itsellä myös todella järkyttävät kivut. Ei sitä kivun tasoa ymmärrä, ellei ole itse kokenut kovia menkkakipuja. Siinä tosiaan olla aivan poissa pelistä. Onko sulla kunnon lääkitys? Itsellä burana+ panacod. Kodeiini auttaa aika hyvin toisinaan.

Näin se on..mulla on naprometin + Burana joka ei tunnu auttavan.

Vierailija

Mulla kyllä pillerit kun niitä söin helpotti tosi paljon. Kipuja ei ollut juuri nimeksikään kun söin yhdistelmäehkäisypillereitä, ja vuotokin oli alle puolet normaalista.

Nykyisin en syö pillereitä ja onhan se toki pari ekaa päivää aika tukalaa. Selviän kuitenkin niin että käytän peräkkäin emättimessä 2 ob extra plus tamponia, varmistukseksi vielä side. 3 kertaa päivässä kipuihin 1 g parasetamolia + 800 mg ibuprofeenia, ibuprofeeni myös vähän vähentää vuotoa.

Vierailija

Nii sitä kuukuppia kannattais oikeasti kokeilla kun se ei maksa ku muutaman kympin. Eikä tarvii illalla enää väkisin valvoa ja sit torkkua tietyssä asennossa. Meikällä paransi elämänlaatua todella paljon ja oon vihainen kun mietin niin pitkään ennenku kokeilin. Sen voi yhdistää siteeseen varsinkin kun harjoittelee vasta kupin käyttöä. Ja tietty tähän tulee nyt joku huuteleen miten huono se on tai ettei ikinä kokeile mokomaa ällötystä. Mutta pointti on se että et voi tietää ennenku kokeilet. Kipuihin mulla auttoi burana + rommipaukku yhdistelmä, pelkät kipulääkkeet ei tehonneet yhtä hyvin. Ei onnaa töissä tietty. Mutta kivut jäi tosiaan lähes kokonaan synnytyssaliin ekan lapsen syntymän jälkeen. No en nyt ehkä lapsen tekoa pelkästään tästä syystä suosittelis mutta ei tuo tuska välttämättä siis jatku koko elämää. Minulla ei ole endometrioosia vaikka oireet sopisi, mutta kuten joku sanoi niin tuo kannattaa tutkia. T:kakkonen

Vierailija

Hormoonikierukka auttoi mulla aivan helvetillisiin kipuihin. Paransi oikeesti elämänlaatua ihan radikaalisti. Ehkä kannattaisi kokeilla jos se toimii sinulle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä cyklocapron-resepti. Hillitsee tehokkaasti vuotoa ja otetaan vain tarvittaessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nii sitä kuukuppia kannattais oikeasti kokeilla kun se ei maksa ku muutaman kympin. Eikä tarvii illalla enää väkisin valvoa ja sit torkkua tietyssä asennossa. Meikällä paransi elämänlaatua todella paljon ja oon vihainen kun mietin niin pitkään ennenku kokeilin. Sen voi yhdistää siteeseen varsinkin kun harjoittelee vasta kupin käyttöä. Ja tietty tähän tulee nyt joku huuteleen miten huono se on tai ettei ikinä kokeile mokomaa ällötystä. Mutta pointti on se että et voi tietää ennenku kokeilet. Kipuihin mulla auttoi burana + rommipaukku yhdistelmä, pelkät kipulääkkeet ei tehonneet yhtä hyvin. Ei onnaa töissä tietty. Mutta kivut jäi tosiaan lähes kokonaan synnytyssaliin ekan lapsen syntymän jälkeen. No en nyt ehkä lapsen tekoa pelkästään tästä syystä suosittelis mutta ei tuo tuska välttämättä siis jatku koko elämää. Minulla ei ole endometrioosia vaikka oireet sopisi, mutta kuten joku sanoi niin tuo kannattaa tutkia. T:kakkonen

Määhän en ole koskaan edes tamppoonia uskaltanut kokeilla jotenki tuntuu että se jää jumiin tai laitan sen ihan väärin....että ei tässä kuukuppia aleta kokeileen -ap 29v

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.