Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa! 8kk heräili ja huusi yön

Vierailija
05.04.2016 |

Välillä nukkui jo pitkät pitkät pätkät ilman yötissiä ja nyt pari h välein itkee. Miehen käskenyt rauhottaa mutta vauva aivan hysteerinen sen kanssa. Sitten rauhottiu kun otan vaikken edes imettäisi. Nukahtaa ja pari h taas sama. Olen aivan puhki. Tärisen ja sydän hakkaa. Kohta jätän koko imetyksen:-( Ainoo ettei ole maha kestänyt munkaan käyttämää maitoa vasn olen dietaannut niin ei varmasti korvikeitakaan. En jaksa näin. Osaa enää nukkua sillonkaan kun vauva lopulta nukkuu. Enkä päivällä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieroitus.

Meillä meni yöt levottomiksi noihin aikoihin, lisäksi huoletti kovasti että saako lapsi tarpeeksi ravintoa kun ei oikein kiinteät uponneet.

No eihän ne uponneet kun tankkasi yöt maitoa.

Sekin tieto olisi etukäteen helpottanut, että vauvat keskimäärin ottavat valtaosan ruoantarpeestaan maidosta aina vuoden ikään asti.

En itse vierottanut yötissistä kuin oliko nyt 1-vuotiaana, mutta heti kun vieroitin, yöt rauhottuivat.

Vierailija
2/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä heräilee 2-vuotiaaks, vaikkeivat söisi öisin, ei se vieroitus välttämättä auta ollenkaan. Monet lapset heräilee ihan eskari-ikään saakka. Kuuluu asiaan. Helpoimmalla selviää heräilyistä, jos lapsi nukkuu samassa huoneessa. Ei tartte kenenkään kävellä ympäri asuntoa öisin, eikä lapsi jää silloin valvomaan pitemmiksi ajoiksi (ainaki meillä näin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on nyt joku kehitysvaihe menossa, mustä johtuen nukkuu muutaman yön huo osti. Viikon päästä on jo eri tilanne! Mun esikoinen oli huono nukkuja ja alkoi nukkua läpi yöt vasta yli 1-vuotiaana, vaikka imetys loppui 7kk ikäisenä. Eli tiedän miltä väsymyksesi tuntuu. Auttaa, jos ymmärtää, että kyseessä on ohi menevä vaihe.

Koeta ottaa tänään rennosti, älä vaadi itseltäsi liikoja. Kohta lapsesi on jo opiskelemassa..

T. Jälkiviisas kahden murkun äiti

Vierailija
4/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kyllä heräilee 2-vuotiaaks, vaikkeivat söisi öisin, ei se vieroitus välttämättä auta ollenkaan. Monet lapset heräilee ihan eskari-ikään saakka. Kuuluu asiaan. Helpoimmalla selviää heräilyistä, jos lapsi nukkuu samassa huoneessa. Ei tartte kenenkään kävellä ympäri asuntoa öisin, eikä lapsi jää silloin valvomaan pitemmiksi ajoiksi (ainaki meillä näin)

2-vuotiaiksi? Aika ihanaa oliskin :D

Meidän 4-vuotiaalla ainakin ollut kaikenlaisia kausia: heräilee jos on yskää, sitten on noi kauhukohtaukset, välillä vaan huutelee peittelemään uudestaan. Ja välillä tosiaan nukkuu yöt läpeensä.

Ei silti ole mitään verrattuna yöt läpeensä punnertavaan äiti-vauva-solmuun minusta joka meillä loppui siihen että syöminen yöllä loppui.

Mutta sillai vissi juttu että erilaisia ne on kaikki, ei ole varmaa että möyriminen loppuu vaikkei palvelua enää saiskaan.

Vierailija
5/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy keksi keino omaan rauhoittumiseen. Vauvat ovat herkkiä vaistoamaan venhempien mielentilat.

Tsemppiä!

Vierailija
6/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että eikö n. 8kk iässä tule usein vierastamisvaihe? Jos lapsesi siksi roikkuu sinussa öisin? Heräilyt voivat liittyä psyykkiseen kehitykseen.. Toki hampaiden tuloonkin jne. Oma esikkoni nukkui erityisen huonosti, kun oli oppimassa jonkun uuden taidon.

T. 3

Vierailija
7/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita tulossa?

Vierailija
8/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli noita vaiheita. Yöimetys aina lopetettiin ja sitten kävi jotain ja se heräsi taas 45 min välein tissille. Olin todella kuitti ja niin väsynyt etten pystynyt nukahtamaan. Sitten kun imetys lopetettiin, oppi ns lopullisesti rauhoittumaan itse yöllä. Siis vieläkin heräilee mutta ei tarvita mitään sirkustemppuja että jatkaa. Suosittelen lopettamaan jos olet poikki

Vierailija
9/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 2.5-vuotias heräili ja huusi vähän väliä koko viime yön. On levoton nukkuja, siihen päälle painajaiset ja kasvukivut. Kannattaa asennoitua ja koittaa vaan kestää. Pyytää apua, jos et jaksa. Ei varmaan paljoa lohduta ja itse olisin varmaan purskahtanut itkuun, jos joku olisi mulle tän vauva-aikana sanonut, mutta: se heräily voi kestää vielä vuosia. Mutta siihenkin tottuu jotenkin.

Vierailija
10/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika heräili juurikin noin kun oli korvatulehdus ja sitä kesti jatkuvalla kierteellä iästä 5kk-1v.

Nukahti kyllä illalla, mutta tunnin parin nukkumisen jälkeen alkoi itku ja katkonainen uni. Käy näyttää korvia lääkärissä. Meillä ei haronut tmv. korvia koskaan, vaikka tulehtuneet olikin.

Vierailija
11/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Mun yli 2.5-vuotias heräili ja huusi vähän väliä koko viime yön. On levoton nukkuja, siihen päälle painajaiset ja kasvukivut. Kannattaa asennoitua ja koittaa vaan kestää. Pyytää apua, jos et jaksa. Ei varmaan paljoa lohduta ja itse olisin varmaan purskahtanut itkuun, jos joku olisi mulle tän vauva-aikana sanonut, mutta: se heräily voi kestää vielä vuosia. Mutta siihenkin tottuu jotenkin.

Itse kestän paremmin kun ei tarvitse imettää ja saattaa olla öitä että herää vaan esim kerran tai kaksi. öisin pääasiassa kuitenkin nukutaan. Enää ei pelota mennä nukkumaan. T. 8

Vierailija
12/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätähän tää on, yhtä valvomista.. aina joku kuuluisa vaihe menossa, jonka loppumista oottaa, kunnes joku uus alkaa.. aina väsyttää! tsemppiä sinne! itse en ehkä tuon ikäistä vielä vieroittaisi yösyömisestä, meillä esikoinen lopetti 9kk iässä ja kuopus joskus 10kk ikäisenä, itsestään, yösyömiset.

Vierailija
13/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisko vaikka hampaita ja imetys helpottaa. Kokeile antaa särkylääkettä yöksi ja tutti myös, ikeniin sattuu ja kutittaa.

Vierailija
14/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaan kyllä kuuluu nukkua öisin, eikä rampata ees taas, sitä tehdään sitten mummona.

Vierailija
15/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin että pistän miehen hyssyttelemään vauvaa vaikka huutaa kurkku suorana ja kaipaa äitin syliin?

Pitäskö oikeesti lopettaa koko imetys? Auttaako? Mitä sitten juotan? Ei olla korvikkeita edes testattu kun itsekin vältän lehmänmaitoa koska vauvalle tuli aina vihreä kakka ja itkuja mikäli käytin. Ap

Vierailija
16/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin että pistän miehen hyssyttelemään vauvaa vaikka huutaa kurkku suorana ja kaipaa äitin syliin?

Pitäskö oikeesti lopettaa koko imetys? Auttaako? Mitä sitten juotan? Ei olla korvikkeita edes testattu kun itsekin vältän lehmänmaitoa koska vauvalle tuli aina vihreä kakka ja itkuja mikäli käytin. Ap

Vierailija
17/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korvat tarkastettu? Kuulostaa niin meidän muksuilta silloin kun niillä on ollut korvatulehdus. Päivällä ei mitään ongelmia mutta yöllä kun laittaa vaaka-asentoon, paine tulee enemmän korviin ja sitten aletaan nukkua pätkissä ja huudella.

Hampaiden tulokin voi olla syynä. Tai molemmat. Meillä korvatulehdus pukkasi aina päälle kun tuli hampaita. Liittyvät jotenkin toisiinsa.

Vierailija
18/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin että lapsen isä opettelee rauhoittamaan vauvan, jotta sinä saisit loppujen lopuksi levättyä ja nukuttua. Vauvakin tarvitsee yöunet, joten kaikkien kannalta on parasta, että yöunet saadaan kuntoon. Yörauhoittelua auttaa se, että isä ottaa mahdollisimman paljon vastuuta muina aikoina ja isän rauhallisena pysymistä voi auttaa se, että sinä et ole aina vieressä tai kotona, vaan saavat olla kaksistaan.

Marketista saa HA-korviketta (HypoAllergia), joka on tarkoitettu lehmänmaitoallergian ehkäisemiseen. Sitä saa nestemäisenä purkkitavarana (Nestle NAN HA) ja jauheena (NAN HA ja Nutrilon HA) ja niissä on siis maitoa Lisäksi näytti olevan vielä lehmänmaitoallergian hoitoon tarkoitettu jauhe (Nutrilon Pepti MCT). Nuo HA-tuotteet ovat ihan järkevän hintaisia ja tuo MCT on taas melko kallis, mutta ei läheskään niin kallis kuin apteekin tuotteet, joita voi myös toki ostaa omalla rahalla, jos haluaa kokeilla.

Vierailija
19/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 korjaa "niissä (korvikkeissa) on siis maitoa, mutta koostumus on käsitelty allergioita ehkäiseväksi." Meillä oli maitoallerginen esikoinen ja kakkoselle syötetään pelkkää HA-korviketta, koska maitoallergian riski on suuri.

Vierailija
20/28 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helppoa. Pitää tajuta että tuossa iässä vauvaa imetetään ja kaikki saavat nukkua.

Eli miksi et tajua?