Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada miehelle lähetteen?

Vierailija
05.04.2016 |

Eli kun mulle laitettiin lähete matalan kynnyksen mielenterveyspalveluihin sossusta niin voisinko saada ne laittaan sen mun miehellekin kun se sitä enemmän tarviis mut ei suostu todellakaan itse sinne soittaan tai mitään? Tilanne siis se että meillä pieniä lapsia joista osalla sairauksia ja arki on raskasta, oomme olleet lastensuojelun asiakkaina silleen et oomme saanut palveluseteleitä kotiapuun ja yhdellä lapsista on ollu tukiperhe. Niiden sossuohjaajien kanssa sit puhuttiin et oon aika maassa ja ahdistaa tää arki niin tarjosivat et ne vois laittaa mulle lähetteen meidän kaupungin mielenterveyspalveluihin niin pääsisin sitä kautta sit arvioitavaks ja saisin hoitoo jos tarve. No se oli ihan ok, voin mennä ja olen ollut ennenkin juttelemassa omista asioistani. Mut oikeesti se ois mun mies jolla ois jutteluavulle tarve, se on ihan lukossa ja loppu ku tekee töissä pitkää päivää ja sit kotona ei puhu mitään ongelmistaan ja oloistaan ku tiuskii vaan. Tosi harvoin saan sen avautuun mistään. Sanoin sille että soittais ite tonne ja sais ajan niin käytäis molemmat juttelemassa ja saatais ehkä näitä solmuja auki mut eihän se suostu. Jos saisin sillekin lähetteen niin ois hyvä. Se ei kuitenkaan usko mua kun mä käyn siellä ja kerron sille kotona mitä mulle sanottiin, oon tosiaan käyny ennenkin ja sillon puhuin paljo mun vanhemmista ja se terapeutti oli ihan sitä mieltä et mä olin oikeessa ja ne väärässä ja uskon että nytkin on mun puolella ja samaa mieltä että mun miehellä enemmän ois syitä siellä käydä. Oon aika hyvä ihmisiä tunteen niin uskon tietäväni kyl että on noin. Mut mies ei sitä mun sanomana usko mitenkään niin ois hyvä jos se kävis siellä ja kuulis siltä suoraan niin voitais alkaa selvittään asiaa kotona.

Voiks toiselle siis saada lähetteen jos kerron että se kanssa on maassa ja on vaikeuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen tarvii itte olla halukas hoitoon. Voisit hakea pariterapiaa ja sitä kautta alkaa käsitellä myös miehen asioita.

Vierailija
2/3 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Jos se mies ei itse järjestä itselleen lähetettä, sen ei kannata mennä.

Terapiasta ei ole hyötyä jos ei halua puhua, ja eihän toi halua puhua edes sulle.

Ja vanhemmillasi voi olla ongelmakohtansa, mutta ei ammattitaitoisen terapeutin pitäisi asettua kenenkään puolelle. Voi tietty olla että tuollainen vaikutelma auttaa sinua selviämään sukulaistesi kanssa paremmin, mutta silti: ihmisiä nekin vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen tarvii itte olla halukas hoitoon. Voisit hakea pariterapiaa ja sitä kautta alkaa käsitellä myös miehen asioita.

Pariterapiassa käsitellään parisuhteen ongelmia, ei miehen tai sun ongelmia.

Olin pariterapiassa tuppisuun kanssa, ja lopulta vika kaikkeen oli minussa koska avoimesti puhuin omasta osuudestani samalla kun mies ei suutaan avannut. Siihen jäi se terapia.

Ei vaan toimi jos toinen ei puhu.