Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies oppia näyttämään tunteita, osoittamaan vaimolle hellyyttä yms?

Vierailija
04.04.2016 |

Onko kellään kokemusta miehestä, joka ei ole tottunut näyttämään tunteitaan, osoittamaan minkäänlaista hellyyttä, mutta olisi kuitenkin oppinut sellaiseksi vaimon toiveesta? Jos, niin miten autoit häntä avautumaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jurotetaan vaan.

Vierailija
2/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tarjottavan alkoholin prosenteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koko parisuhdehan on yhteistä oppimista. Kerrot miehellesi, että tarvitset hellyyttä ja samalla kerrot, miten sinulle annetaan hellyyttä. Tietysti samalla kertaa voi kysellä, millainen hellyyden osoittaminen tuntuu miehestäsi hyvältä. 

Käsitin nyt varmasti jotakin väärin, mutta miten ihmeessä yleensä arvioit, ettei toinen ihminen oppisi tekemään mitään uudella tavalla? Se jäi epäselväksi.

Vierailija
4/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaisin hellyyttä ja rakkaudenosoituksia, mutta mieheni ei vai osaa niitä antaa. Olemme puhuneet asiasta ja hän tietää tunteeni, lupaa yrittää opetella, mutta mitää ei käytännössä tapahdu. En jaksa enää olla tällaisessa suhteessa, mutta en haluaisi erotakaan. Hän on kuitenkin muuten tosi hyvä mies, mutta vaikka suhteemme onkin hyvä, niin jotain hyvin tärkeätä puuttuu !!

Vierailija
5/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki oppia, mutta kovin kannustavaa ei ole jos sanot, että älä laapi. Tai jos mies haluaa halata, niin otat askeleen kaksi taaksepäin ja sanot ei nyt, vaan vasta kun minä pyydän... Hellyyden jakaminen saattaa olla aluksi hankalaa, jos on ollut pitkään sinkkuna. - Kuinka muodostaa luontevia tilanteita, joissa se on mahdollista..

Vierailija
6/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuskailen samaa kuin ap ja olin aloittamassa keskustelua aiheesta. Kertokaa viisaammat jos miehesi on oppinut halimaan ja hellimään. Huomioimaan..

Vierailija
7/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ehkä kyse ei ole niinkään oppimisesta sanan kirjaimellisessa merkityksessä, vaan asennemuutoksesta. Helppohan sitä on oppia tekemään asioita (vaikka opetella keittämään kahvia, käyttämään pölynimuria tai puhumaan italiaa), vaikeampaa on muuttaa asennettaan miellyttääkseen toista.

Jotkut miehet (ja jotkut naisetkin) tuntevat inhoa hellyydenosoituksia kohtaan eivätkä halua niitä myöskään antaa. Avioliitossa tämä on sopimuskysymys; jonpi kumpi tai molemmat joustavat.

Kaikkien mielestä hellyydenosoitukset eivät kuulu avioliittoon. Ei siinä välttämättä mistään "avautumattomuudesta" tai muista psykologisista ongelmista ole kysymys. Joidenkin mielestä ne kuuluvat itsestään selvästi. Ehkä teillä on vain erilaiset käsitykset avioelämästä?

Vierailija
8/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oppinut,ei. 11v. yhteiseloa,siitä 4v.naimisissa.Äitinsä kylmän oloinen,ei edes jouluna halaa omaa poikaansa☺

Vierailija
9/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde terapiaa jos miehesi suostuu. tavallaan pakko sustua kun on osa sinun huonoaoloa. jos ei suostu niin menettää paljon. meillä ei suostunut terapiaan mutta kovasti yrittää.. meni semmonen 6v että sain jauhaa samaa asiaa ja nyt jo hellii kun huomaa.. sanoi että johtuu siitä kun ei vaan huomaa ajatella asiaa.. ei itse tarvi huomiota niin paljon.

Vierailija
10/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pikkuisen sen naisen tehtävä myös ohjata se mörökölli oikeaan suuntaan :) Minä olen naisilta joiden kanssa olen seurustellut oppinut näitä asioita, jotkut meistä miehistä kun on ihan lukossa näissä asioissa, kun ei kotoa sitä opi.

Vierailija
11/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo puhuu usein hellyyden kaipuustaan jne. Olen sitä huono osoittamaan, omassa lapsuuden kodissa ei kuulunut hellyyden konseptiin vanhemmilleni, lähinnä nimittely ja katkeruus vain. Haluaisin oppia osoittamaan arki hellyyttä paremmin ja ennen kaikkea siten että se ei aina vain jäisi pois muutaman halauksen tai suukon jälkeen, mutta tuntuu että ei jää päälle eikä lapsuudessa oli saanut mitään mallia. Miten tämä juttu opitaan? Vinkkejä?

Vierailija
12/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oppinut,ei. 11v. yhteiseloa,siitä 4v.naimisissa.Äitinsä kylmän oloinen,ei edes jouluna halaa omaa poikaansa☺

En ole koskaan halannut vanhempiani eikä he ole koskaan sanoneet että rakastavat minua. En ole tainnut nähdä niiden koskaan pussailevan tai halailevan.

Silti ne on ihan bestejä ja meillä on ihkua.

Vierailija
13/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja naisen voi opettaa antamaan toosaa aina kun mies haluaa, eikö niin mammat?

Vierailija
14/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin malli kotoa on niin umpisurkea, että se kasvatti minusta lähes tunnevammaisen enkä osaa luottaa ihmisiin. Läheisyyttä ei ollut, tiuskimista ja huutamista sitäkin enemmän, viinakin maistui äidille. Olen oppinut naisen kanssa perusasioita kuinka tunteita ja läheisyyttä on.

Vierailija
15/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja naisen voi opettaa antamaan toosaa aina kun mies haluaa, eikö niin mammat?

Olet auttamattoman ulalla verratessasi seksiä tunteiden näyttämiseen. 

Vierailija
16/16 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet auttamattoman ulalla verratessasi seksiä tunteiden näyttämiseen. 

Ei, vaan kyseessä oli verrannollinen asia. Jos naisena vaadit minulta jotain tiettyä asiaa, enkö minäkin voi silloin vaatia sinulta yhtä lailla tiettyä asiaa?