Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkantorinkka

20.02.2006 |

Ulkoilmaihmisinä meillä on hankinnassa lastenkantorinkka.

Kokemuksia kaivataan merkeistä ja hinta-laatusuhteesta.

K

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä (tosin alle 160cm:lle käyttäjälle voisi olla liian pitkä, niinkuin varmaan kaikki mallit?). Hinnasta en osaa sanoa, mitä ne tällä hetkellä maksaa. Keväällä niitä on ollut aina tarjolla / tarjouksessa useammassa paikassa...

Vierailija
2/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdenlaista kantolaitetta.

Elikä Ergo-reppu:

+saa helposti mukaan, ei vie paljon tilaa

+voi käyttää niin kaupungilla kuin metsässäkin (rinkka näyttää pikkuisen koomiselta kaupungissa...minusta ainakin)

+pystyy helposti kantamaan isompaakin lasta

-tavaraa ei mahdu mukaan (paitsi jos hankkii erillisiä vyölaukku-/reppuviritelmiä)

-minulla olkahihnat valuvat (tämä vissiin johtuu minun " rakenteesta" )

-lantio- ja olkahihnat eivät ole kovin tukevia

-pidemmän päälle lapsi alkaa painaa (siis rinkkaan verrattuna)

-lapsen selkään saaminen vaatii harjoittelua ja yhteistyöhaluisen lapsen :)

Deuter Kid Comfort II:

+huippuhyvä kantaa (sopii myös minun, 153cm, selkään)

+nopeat säädöt eri kokoisille kantajille

+tilaa tavaroille (riittää hyvin päiväretken tarpeisiin)

+pysyy myös itsestään pystyssä, eli lapsen voi vaikka syöttää tässä

+kestävä (meillä kahdella lapsella käytetty ja edelleen uuden veroinen)

+lapsen paino jakautuu tasaisesti kantajalle

-hinta (n.200¿)

-vie tilaa

-hyttysverkosta (ainakin vanhemmassa mallissa) enempi haittaa kuin hyötyä

-hankala kiinnittää enempi tavaraa, esim. makuupussia, -alustaa ym.

Me olemme rinkan kanssa retkeilleet paljon ja ainoa iso puute on yöretkillä tuo tavaran kiinnittäminen (vaelluskaveri kun joutuu kantamaan kolmet makuupussit ja -alustat :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Haltin Napero käytössä jo toisella. Hyvin on kestänyt ja lapset viihtyneet n. 8-kuisesta parivuotiaaksi. Tosi hyvin sopii ainakin mun selkään. Aika lailla samanlainen kuin deuter, mutta vähemmän topattu ja maksaa noin satasen.

kaveri oli just ostanut Emman uuden, jossa lapsi on helpompi saada kyytiin. ei näyttänyt kantajalle yhtä hyvältä, mutta hinta taisi olla n. 50 eeroa.

Vierailija
4/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan hiihtänyt rinkka selässään? Muutenkin käyttäjäkokemuksia kaipailisin, itsellä on 5 kk vaaveli ja harkitsen rinkkkaa. Ajattelin vain, että kuinka " helposti" sitten tulee vain otettua ne rattaat ja liikuttua rattaille sopivissa paikoissa.

Vierailija
5/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö sulkoilma ihmisenä olen miettinyt millainen olisi hyvä kantorinkka lapselle. Ja kantajalle. Erimalleja tutkittuani, deuterista on tullut ehdoton suosikkini. Hinnassa olen huomannut melko suuria eroja, esim. Oulussa urheilu/retkeilykaupassa Kid comfort II maksoi 210¿ ja sama tavara Turun partiovarusteessa maksoi 165¿. Kannattaa katsella netistä ainakin partiokauppojen hintoja ja vertailla. Huuto.netissä ollut myös myynnissä mutta huomaa viimeksikin joku huusi käytetystä comfortista enemmän kuin maksaa esim. juuri partiovarusteessa uuteena.

Itse maksan mielummin rinkasta 150-200¿ jos se on kantajalle selälle tukeva, miellyttävä ja hyvä kantaa jolloin sitä tulee myös käytettyä. Kuin ostan jonkun 50¿ kantosysteemin jolla ei sitten viitsi kuitenkaan kantaa lasta.

Vierailija
6/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieniä matkoja tosin, mutta hyvin sujuu.

Kannattaa kaupassa kokeilla lapsen kanssa sitä rinkkaa, niin saa vähän tuntumaa miten istuu selkään.

Täällä on kehuttu joskus Jack Wolfskinin kantorinkkaa myös.

Jos rinkkaa aikoo käyttää " oikeasti" metsäretkillä, niin kyllä siihen kannattaa satsata. Ja hyvästä tavarasta saa hyvän hinnan myös edelleen myytynä :)

Vierailija
7/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

meillä on siis Napero ja kavereilla Deuter. Molemmilla onnistuu hiihto perinteisellä tyylillä mainiosti. Jos vauva nukkuu eli on rentona, on luistelutyylin harrastajan hyvä topata vauvaa jotenkin, ettei rentona notkuvan vauvan poski hankaa heiluvien hartioiden takia kantohihnaan. Ostimme tätä tarkoitusta varten sellaisen pienen, puhallettavan niskatyynyn

Vierailija
8/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Brevi kantorinkka ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Se oli edullisempi kuin kilpailijansa, mutta paremmin varustettu.

Sitä myy ainakin BabyCenter ja vauvanetti.fi

Vierailija
9/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tässä kevään aikana myös ostamassa kantorinkkaa pojallemme (joka nyt 5 kk). Tässä ketjussa onkin tullut jo hyviä vinkkejä, mutta vielä kysyisin, mikä olisi pääkaupunkiseudulla paras paikka mennä rinkkoja sovittelemaan? eli onko semmoista kauppaa, jossa olisi useampaa eri mallia tarjolla? Partioaitan nettisivuilla näytti olevan vain deuter kid comfort 2. Vauvanetin sivuilla oli tällä hetkellä myynnissä vain Rocky-niminen rinkka, onko kellään siitä kokemusta?

vivace ja poju 5 kk

Vierailija
10/10 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä nostolla uusi yritys saada vastauksia, kiitos jo etukäteen jos joku osaa ja viitsii vastata :)