Jonathan kevätmallisto..
Osa näkyi vielä olevan tulematta kauppoihin, mutta yllätyin/järkytyin kun huomasin että kosteussuojahousujen hinta tosiaan oli melkein 40 euroa!! Eikä ole edes mitkään vahvikehousut, joissa peppu ja polvet pysyisivät siistimpänä. Meillä taitaa kyllä jäädä Jonathanit ostamatta vaikka olin suunnitellut ostavani takki+housut yhdistelmät isommille lapsille. Hinta alkaa olla sellainen että jos ostan kosteusuojatut niin ostan kyllä ennemmin reimatecit, jotka pitävät täysin vettä. Taidan kyllä kallistua vettähylkiviin asusteisiin ja sitten reppuun mahtuvat sateenvarjot lapsille :) Samoja takkeja voi sitten pitää kesälläkin, kun eivät ole niin hiostavia, sillä olen huomannut että kosteusuojavaatteet ovat kyllä aika hiostavia vähänkin aurinkoisella ilmalla.
Kommentit (3)
Paitsi sitten se Reimatecin kalliimpi malli, siinähän on vetoketjut lahkeissa, mutta hintakin vastaavasti korkeampi. ELi ei Reimatecin housut pidä yhtään sen enempää tai vähempää vettä kuin Jonathanin. Takit sitten kyllä, kun niissä on ne olkasaumatkin teipattu, mutta niissähän on puolet enemmän hintaakin..
mutta reimatec housuissa on myös jalan ulkosauma teipattu, toisin kuin jonathanissa ja siksi on hassua että hinta on sama. Olen itsekkin henkselihousuja ostanut ja niiden hinta on ollut kalliiimpi kuin vyötäröhousujen. Jonathan vyötäröhousut olivat talvivarusteissa mallista riippuen 22-37euroa eli oli 2 edullisempaa hyvää mallia.
Makuasioitahan nämä ovat ja se, mitä kukakin on valmis maksamaan välikausiasusta vaihtelee paljon. En niin paljon arvosta isommilla lapsilla enää kosteudenpitävyyttä välikausiasuissa, koska sateella eivät mielellään ulkona ole, eivät juurikaan enää maassa möyri ja lisänä saisi sitten melkein olla kesäiset takit ja housut lämpöisemmille ilmoille.
Ainakin pari vuotta sitten, kun edellisen kaksiosaisen välikausiasun ostin.. Ja haalarihousuja juuri katselin, ovat sen saman 37.5e kuin vyötärömallin.. Ei varmaan kosteussuojatuissa paljoa alemmas voi päästäkään, menisi varmaan miinukselle =)