Mistä voi johtua yhtäkkinen lievä matkapahoinvointi?
Ei siis koskaan ennen ole ollut minkäänlaista. Välillä tulee sellaisia, että tuntuu niinkuin hieman huimaisi ja samalla pieni huonon olon tunne. Tätä ei siis ole aina ja kokoajan autossa.
Nyt on myös tullut sellainen. En ole koskaan aamuisin herättyäni syönyt mitään. Eikä ole vaikuttanut mitenkään. Nyt jos en syö niin tulee huono olo.
Voisikohan näillä kahdella olla jotain tekemistä keskenään ja mistä tää voi johtua?
Kommentit (17)
Diabetes tai joku sen esiaste puhjennut?
Olet maksanut mielestäsi matkasta liikaa, ja jurpitus aiheuttaa psykosomaattisia oireita, mutta oireet loppunevat kun unohdat hinnat ja nautit lomasta!
fsdfsdf kirjoitti:
Diabetes tai joku sen esiaste puhjennut?
Hhmm. Ainakaan minua ei mitenkään erityisen paljon ole janottanut-->pissattanut. Sokeritkin on hyvät. Juuri pari päivää sitten katsottiin muun asian yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Olet maksanut mielestäsi matkasta liikaa, ja jurpitus aiheuttaa psykosomaattisia oireita, mutta oireet loppunevat kun unohdat hinnat ja nautit lomasta!
Pääsisikin lomalle :D
Minulla ainakin on näin 30+ ikäisenä alkanut selkeästi useammin ilmentymään matkapahoinvointia. Varsinkin jos en ole syönyt niin sen huomaa aika selvästi. Tosin minulla oli kyllä lapsena myös voimakas taipumus matkapahoinvointiin, mutta se meni sitten ohi jossain vaiheessa. En osaa edes arvailla mistä johtuu että tuo taipumus on hiljalleen palaamassa takaisin, ehkä liittyy ihan normaaliin vanhenemiseen?
Matala verenpaine tai juot liian vähän?
Tasapainossa jotakin häikkää? Onko korvissa ollut tulehdusta tms..
Ei ole korvissa ollut nyt aikuisiällä mitään. Lapsena oli kyllä monesti korvatulehduksia.
Tosta juomisesta. Olen aina ollut huono juomaan. Ja viitaten edelleen edelliseen lääkärikäyntiin. Pissassa oli ketoaineita.
Ehkä nämä kaikki siis kuitenkin liittyy vaan siihen. Nämä ko oireet on nyt kestänyt reilun viikon ja olin tosiaan sairaalassa päivän epämääräisten vatsakipujen takia jonka suoraa syytä ei löydetty.
Raskaana? Paitsi kai sekin olisi sairaalassa tutkittu, jos on aihetta (sukupuoli, ikä).
Vierailija kirjoitti:
Raskaana? Paitsi kai sekin olisi sairaalassa tutkittu, jos on aihetta (sukupuoli, ikä).
Itse asiassa ei tutkittu. Ja näin jälkeenpäin kun mietin niin ihmettelen. Nainen olen ja 30v. Ei ehkäisyä.
Tuntuu,että ihan sama mitä menet valittamaan lääkäriin niin raskautta ollaan aina ensimmäisenä epäilemässä.
No mahakivut, syömättä jättämättömyydestä seuraava pahoinvointi ja paheneva matkapahoinvointi ovat erittäin tyypillisiä alkuraskauden oireita suunnilleen välillä rv 6-11 keskimäärin (tai ne mahakivut jo vähän aiemminkin). Suinkaan kaikilla pahoinvointi ei ole jatkuvaa yrjöämistä, vaan vaikkapa yhtäkkiä ilmaantuvaa väliaikaista matkapahoinvointia. Raskaus näkyy tuossa vaiheessa heti tavallisella raskaustestillä.
Oletko se sama, jolla on kokoajan uusi mysteerivaiva?
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama, jolla on kokoajan uusi mysteerivaiva?
??? Kuten mitä :D
Vierailija kirjoitti:
No mahakivut, syömättä jättämättömyydestä seuraava pahoinvointi ja paheneva matkapahoinvointi ovat erittäin tyypillisiä alkuraskauden oireita suunnilleen välillä rv 6-11 keskimäärin (tai ne mahakivut jo vähän aiemminkin). Suinkaan kaikilla pahoinvointi ei ole jatkuvaa yrjöämistä, vaan vaikkapa yhtäkkiä ilmaantuvaa väliaikaista matkapahoinvointia. Raskaus näkyy tuossa vaiheessa heti tavallisella raskaustestillä.
Tässä tulikin jotain uutta tietoa. En kyllä olisi osannut näitä oireita yhdistää raskauteen. Viikonloppuna viimeistään teen testin jos tämä vielä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
No mahakivut, syömättä jättämättömyydestä seuraava pahoinvointi ja paheneva matkapahoinvointi ovat erittäin tyypillisiä alkuraskauden oireita suunnilleen välillä rv 6-11 keskimäärin (tai ne mahakivut jo vähän aiemminkin).
Vähän ot, mutta pakko korjata omaa kömpelöä tekstiä: po. syömättömyydestä seuraava pahoinvointi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mahakivut, syömättä jättämättömyydestä seuraava pahoinvointi ja paheneva matkapahoinvointi ovat erittäin tyypillisiä alkuraskauden oireita suunnilleen välillä rv 6-11 keskimäärin (tai ne mahakivut jo vähän aiemminkin).
Vähän ot, mutta pakko korjata omaa kömpelöä tekstiä: po. syömättömyydestä seuraava pahoinvointi. :)
Minä hokasin kyllä 😊
Up