Vierailija

Asuu esim. vuokralla jossain huonommalla alueella tms?

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä. Ja minua suoraan sanoen toisinaan tympii osa näistä omaisuuttaan ja tulojaan peittelevistä. - Tai siis he, joista oikeasti tiedän ehdottoman varmasti, että heillä on rahaa ja varallisuutta, mutta tinkivät ja motkottivat, että pitääkö heidän todella maksaakin  Muistan esimerkiksi kun olin töissä  tori-kahvilassa niin asiakkaanani oli parikin raharikasta, jotka lähes joka kerta muistivat rutista että eivätkö vosi saada €:n kahvikupin 50 centillä.  - Vastaavasti asiakkaana oli joitain mm.  eläkeläis -mummoja, joiden varallisuutta en tarkemmin tunne, mutta jäi mielikuva, etteivät ole varallisuudeltaan samaa tasoa kuin nämä raharikkaat. Silti he saattoivat udella, että olenko nyt ihan varma, että € riittää kahvista, että kyllä he antavat vielä enemmänkin jos on tarvitsee. 

Sitten tiedän näitä joitain super -rikkaita tyyliin Ikean perustaja Ingvar Kamprad jolle nuukailu on jo lähellä sairautta. Ymmärrän, että nuukailu ja tarkkuus raha-asioissa on arvostettavaa. Mutta jos sitä on yllin kyllin niin toivoisin, että osaisi laittaa rahaa myös kiertoon.

Pelkästään rahan kerääminen loputtomasti vain ja ainoastaan rahan vuoksi on minusta vähän tylsää. Jos ja kun samaan aikaan on monia, jotka joutuvat miettimään, mistä saisivat sen verta rahaa, että voisivat jotenkikin selvitä arkisista menoista.  

Vierailija

Mulla on vaatimattomat, köyhäilevät vanhemmat. Ovat kuitenkin varoissaan. En ole koskaan kertonut kenellekkään, että asuntoni ja autoni yms. on vanhempani riihikuivilla maksaneet ja minulla ei ole mitään lainoja. Anan ymmärtää, että tilanteeni on sama kuin muillakin. Ei ihmiset sellaiseen osaa kiinnittää huomiota. Mulla o esim ranteessa TagHeuer ja kukaan ei ole koskaan huomannut sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä. En tosin asu huonolla alueella ja muutenkin ostan mitä tarvitsen, matkustelen ym. Mutta en kerro kenellekään totuutta paljonko palkkani oikeasti on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
 Mulla o esim ranteessa TagHeuer ja kukaan ei ole koskaan huomannut sitä.

Vaikka ripustaisit siihen kyltin, että tämä on TagHeuer, en siltikään tietäisi mikä se on ja paljonko se maksaa.

Vierailija

Tunnen ja ymmärrän hyvin. Jokaista, jolla on yhtään keskimääräistä enemmän varallisuutta tai tuloja on tässä maassa lupa kohdella kuin saastaa tai rikollista. Julkisesti on täysin hyväksyttävää kertoa olevansa köyhä, mutta missään tapauksessa ei pidä erehtyä kertomaan olevansa varakas.

Vierailija

Tiedän useampiakin, mutta yhtenä esimerkkinä mainitsisin isäni vaikka ei nyt mikään erityisen varakas olekkaan, hyvätuloinen lähemmin. Isä ajaa supervanhalla paskalla autolla (siis joku tällänen 80-luvun lopun Corolla -tyyliä) syystä että 'asiakkaat katsoisi pahasti kun ajaisin hienolla autolla paikalle'. No juu, tavallaan ymmärrän pointin että revit yltäkylläisen palkkasi noilta asiakkailta, mutta eikö 'hienon' auton ja hengenvaarallisen paskakasan välissä olisi aika monta eri mallia mistä valita?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.