Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa. Mikä on paras asumisjärjestely lapsille?

Vierailija
04.04.2016 |

Meillä on neljä lasta, kaksi lapsista kouluikäisiä. Tuntuu pahalta viedä näiltä kouluikäisiltä tuttu koulu ja kaverit. Ovat siis ala-asteella. Olisiko aivan tyhmä ratkaisu se, että nämä kaksi koululaista jäisivät isän kanssa asumaan? Mutta silloin kaikki sisarukset eivät saisi asua saman katon alla kun ainoastaan viikonloppuisin. Viikonloppuisin siis olisivat kaikki neljä lasta joko minun luona tai sitten miehen luona. Niin ja lomilla.

Niin ja ero ei vielä ole täysin varma. Kokeilemme asumuseroa, saa nähdä johtaako se avioeroon vai ei. Vaihtoehtona ei ole, että sinnitelkää saman katon alla. Mitä tekisit meidän tilanteessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa paritalo (tai asunto, jossa kahdet keittiöt ja pesutilat), näin lapset saavat olla aina kotona ja vanhemmilla omat tilat.

Vierailija
2/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset jää isälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä/miehesi voi muuttaa mahdollisimman lähelle entistä kotia, niin että lapset voisivat kaikki jatkaa tutuissa kouluissa/päiväkodeissa/missä ovatkaan ja asua samassa paikassa? Itse en koskaan voisi erottaa sisaruksia toisistaan.

Vierailija
4/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten vanhemmat voivat tavata lapsiaan vain joka toinen viikonloppu ja lomilla. Kun mulla ja eksällä tuli ero, en miettinyt muita vaihtoehtoja, kuin että minä ja eksä asumme vuorotellen lasten kodissa, kummallakin oma kaksio lähellä niille viikolle, kun emme kotona ole. Tämä oli lasten toive ja mielestäni on sujunut oikein hyvin.

Vierailija
5/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti voida muuttaa saman koulun piiriin koska asumme maalla ja täällä ei ole vuokra-asuntoja. Muutenhan tämä olisi paras ratkaisu. ap

Vierailija
6/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierekkäiset asunnot voisi olla paras ratkaisu. Molemmilla olisi ns.oma rauha, mutta lapset voisivat vapaasti kulkea kotien väliä? Näin olisi helppoa järjestellä esim. harrastuksiin viennit ja työajat sen puitteissa, että toinen vanhempi hoitaisi.

Vierailija
7/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ap pienet tulot tai olet työtön ei kannata erota.

Vierailija
8/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten etua ajattelee, niin paras on vuorohoitosysteemi, jossa vanhemmat asuvat samaa kotia vuorotellen ja lasten ei tarvitse muuttaa mihinkään. Muun ajan asuvat muualla. Tämän systeemin ainoa este on vanhempien itsekkyys, joka todennäköisesti on eroon alunperin johtanutkin.

Vierailija
9/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskakori

Vierailija
10/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiset isän luokse ja pienemmät äidille, tapaamiset viikonloppuisin ja lomilla.

Vierailija
11/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten etua ajattelee, niin paras on vuorohoitosysteemi, jossa vanhemmat asuvat samaa kotia vuorotellen ja lasten ei tarvitse muuttaa mihinkään. Muun ajan asuvat muualla. Tämän systeemin ainoa este on vanhempien itsekkyys, joka todennäköisesti on eroon alunperin johtanutkin.

Periaatteessa tämäkin olisi mahdollista jos mies suostuisi lähtemään omasta omakotitalostaan minun vuokra-asuntoon aina jokatoinen viikko. ap

Vierailija
12/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki näitä kouluikäisiä näkisin viikollakin, mutta emme vaan nukkuisi enää joka yö samassa osoitteessa. Meidän mielestä tämä olisi paras ratkaisu nyt kun emme ole vielä varmoja lopullisesta erosta. Jos päättäisimmekin muuttaa takaisin yhteen niin lapset olisivat vaihtaneet koulua suotta. ap

Vierailija
13/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaanhan lasten vuoroviikkoasuminen on paras ratkaisu! Lapset joilla on kaksi kotia, ovat jopa onnellisempia kuin ydinperheiden lapset!!!

Vierailija
14/14 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jumita siihen kaveriasiaan. Ajattele pidemmälle, tulevia opiskeluja. Jos sinä asut lähempänä keskustaa, niin koulun vaihto ei ole tulevaisuuden kannalta tyhmä ratkaisu. Ala-asteikäiset kyllä sopeutuvat kyllä koulun vaihtoon. Ja näkeehän niitä kavereita kuitenkin viikonloppuisin ja lomilla. Tulevaisuudessa on lukiot ym. Sinne keskustan kouluihin sieltä kyläkoulustakin lopulta päädytään.

Minusta lasten erottaminen toisistaan ei ole hyvä ratkaisu, yksi ystäväni erehtyi siihen ja siitä tuli paljon itkua ja ikävää. Pienempi jäi äidilleen, isompi isälleen. Lapset kokivat, että he olivat toiselle vanhemmalle tärkeämpiä kuin toiselle. "Tuo saa asua isin kanssa mutta minä en" ja vastaavasti se isän kanssa asunut

" Tuo saa asua äidin kanssa mutta minä en. Äiti rakastaa sitä enemmän kuin minua". Yritäpäs siinä selittää järkevästi, ei ne tajua. Terapiassa oltiin lopulta.

Kyllä ne kaveritkin muuttaa muualle, se on nähty. Tyttäreni kaksi entistä parasta kaveria asuu nykyään 100 km päässä, ja netissä pitävät yhteyttä. Netissähän ne kersat nykyään hoitaa melkein kaiken.

Me asutaan pääradan varrella ja lapset käyvät koulua uudessa lähikoulussaan, kulkevat isä-vuorolla julkisilla.  Ovat isällä puoli vuotta ja puoli vuotta minulla, viikonloput ja joka toiset juhlapyhät ym. toisella vanhemmalla. Ovat saaneet uusia kavereita vanhojen lisäksi, ja nyt kavereita on kahdella paikkakunnalla 15 km säteellä. Minusta ja lasten mielestä hyvä järjestely, sosiaalinen piiri on laaja ja lapset eivät tunne olevansa "matkalaukkuja".