Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minun mieheni juo lähes tulkoon joka päivä, tissuttelee kaljaa töistä tultuaan kymmenenkin pulloa yhden illan aikana. Ei omasta mielestään humallu kuitenkaan ja pääsee aamulla töihin kyllä eli näennäisesti kalja ei vaikuta häneen paljon.
Itse kuitenkin huomaan heti parin kaljan jälkeen vaikutuksen hänessä, on paljon itsekeskeisempi, hermostuu helpommin, puhuu vaan omista asioista ja niitä pitää kuunnella yömyöhään asti. Heti suhteemme alussa mies veti vkloppusin hirveet kännit ja sai älyttömiä raivareita asiosta, joista ei pitäisi suuttua esim. sanoin yhden väärän sanan ja hän tulkitsi sen suureksi luokkaukseksi ihan syyttä..
Viimesin riita oli kauhein, mies kävi käsiksi ja ravisteli minua, olin varma että lyö muttei onneksi sitä tehnyt, ja huusi täydellä raivolla kuinka tyhmä olen ja tasapainoton kun en siivoa kotona tarpeeksi.
Minulla on 2v. tyttö, jota mieheni rakastaa, vaikka ei olekaan hänen biologinen isä ja tyttöni on aivan haltioissaan ja hyvin kiintynyt mieheeni ja se oli varmaan suurin syy jatkaa suhdetta, ja nyt on mennytkin hyvin. Raivareita ei ole ollut sen viimesimmän jälkeen mutta niistä on jäänyt pelko, että aina kun mies juo niin yrittää olla varovainen ettei hän suutu mistään ja kun hän juo joka päivä niin tuntuu etten uskalla olla oma itseni kun en halua riidellä turhista asiosta.
Mies on muuten todella huomaavainen, aina kehuu ja on aivan loistava tyttöni kanssa. Miehen lapsuuden kodissa on juotu usein, vähintäänkin ruuan kanssa jotain alkoholipitoista päivittäin joten hän ei näe omassa juomisessaan mitään pahaa eikä se hallitse elämäänsä. Minun kodissa ei juotu koskaan ja viina aina pahasta..

• ylös 2
  • alas 20

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mitähän sä nyt haluaisit kuulla?
Mitä itse sanoisit jos joku muu olisi kirjoittanut tämän?

Vastaa itsellesi, katsotaan ollaanko samaa mieltä.

• ylös 21
  • alas 2
Vierailija

No ota lapsesi ja lähde äläkä ole ovimatto. Ei tuo ole mitään elämää. Pienen lapsesi vielä tuommoiselle helvetille altistat. Sairasta.

• ylös 24
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä juo molemmat. Viiniä juodaan päivällisen kanssa, ja mies usein ottaa muutaman kaljan siinä illan mittaan sen jälkeen. Minua ei haittaa ollenkaan, koska mies ei vaikuta humalaiselta eikä käyttäydy huonosti. Meillä ei ole lapsia (eikä tule) joten ei tarvitse sitäkään miettiä mitä lapsiin vaikuttaa.

Tuo teidän tilanne kuulostaa kyllä vähän huolestuttavalta kun käytöksen muutoksen päivittäisen juomisen jälkeen kuitenkin noinkin selvästi huomaa, ja miestä joutuu vähän jopa varomaan, ja kuvioissa on vielä lapsi... Ei minusta se ole mikään selitys että jos on lapsuudenkodissa juotu ruoan kanssa päivittäin joku lasillinen tai pari, perustella sitä että juo joka päivä 10 niin että käytös muuttuu selvästi normaalista... 

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

LÄHDE LÄHDE LÄHDE!!!!!!

Et tule koskaan olemaan onnellinen tässä suhteessasi!

Tämä ei ole pikkuasia. Se pahenee vain vanhetessaan.

Ero on paras ratkaisu, sinä vain päätät montako vuotta olet valmis tuota touhua ktsomaan ennenkuin tajuat lähteä.

Nopeammin parempi!

Vierailija

Olethan ap kertonut miehelle tuon, että vaikka mies väittää itse ettei humallu, niin sinun mielestäsi hänen käytöksensä muuttuu selvästi ja joudut jopa varomaan miestä? 

Jos et ole vielä sanonut, niin sano, ja järkevintä olisi myös laittaa joku ultimatum että juominen vähenee tai loppuu, tai sitten loppuu suhde. Kerro ihmeessä hänelle myös että rakastat ja lapsikin tykkää, joten toivot ettei eroon tarvitsisi mennä, mutta tee silti selväksi että sinä ja lapsi ette voi asua sellaisessa ilmapiirissä jossa juominen noin paljon hallitsee arkea.

Vierailija

Mieheni ei juo koskaan alkoholia eikä pidä siitä jos minä käytän alkoholia. Juon erittäin harvoin, korkeintaan jossain tilaisuudessa lasin viiniä jos sellainen tarjotaan.

Vierailija

Mun mies juo päivittäin 10-15 olutta.
11 vuotta yhteiseloa ja kaksi lasta, lapset ei juomista näe kun juo yöllä ! Juominen alkoi kun hän menetti yhden läheisensä.
Oon niin väsynyt tähän tilanteeseen!
Voimia ei ole vaan lähteä eikä tukiverkkoa ympärillä. Muutoinkin vaikeaa ollut itsellä oman perheen tilanteen vuoksi, menetin mm toisen vanhempani muutama kuukausi sitten äkillisesti.Omaa vapaa aikaa eikä mitään enää ole.kaikki on viety.

Vierailija

huolestuttavinta on se, että juominen vaikuttaa käytökseen negatiivisesti. Oli juomista usein tai harvoin, niin olennaisinta on muutos.

Vierailija

Sä kyllä kestät alkkista aika hienosti, mä olisin heivannut jo viikonloppukännivaiheessa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ihan järkyttävä määrä viikkoa kohden, siis 70 hyvässä lykyssä? Ei mene kauan kun miehesi alkaa poksumaan. Silmät menee keltaisiksi, maha turpoaa, tulee askistes ja sit se on menoa. Kukin valitsee elämänsä, sinun ei ole pakko jäädä tuohon jos et itse halua.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Juu, kaksivuotias oikein haltioissaan. Just.

Oikea löytö isäpuoleksi.

Viekö lasta ulos, leikkiikö, lukeeko lapselle, auttaaki vessajutuissa, peseekö hampaat jne...?

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Voi että muutenhan hän kuulostais kunnon kaverilta mutta pitää sitten kaljan kanssa läträtä.Mä aina arvostan piirteitä mitä huomaan itsestäni puuttuvan ja tuo että pystyy aidosti rakastamaan kumppanin exien mukuloita on yksi niistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei juo koskaan alkoholia eikä pidä siitä jos minä käytän alkoholia. Juon erittäin harvoin, korkeintaan jossain tilaisuudessa lasin viiniä jos sellainen tarjotaan.

Anna mä arvaan?Joskus on maistunnut senkin edestä ja pystynnyt lopettaa ajoissa.Yleensä liian tiukka suhtautuminen alkoon johtuu siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mies juo päivittäin 10-15 olutta.
11 vuotta yhteiseloa ja kaksi lasta, lapset ei juomista näe kun juo yöllä ! Juominen alkoi kun hän menetti yhden läheisensä.
Oon niin väsynyt tähän tilanteeseen!
Voimia ei ole vaan lähteä eikä tukiverkkoa ympärillä. Muutoinkin vaikeaa ollut itsellä oman perheen tilanteen vuoksi, menetin mm toisen vanhempani muutama kuukausi sitten äkillisesti.Omaa vapaa aikaa eikä mitään enää ole.kaikki on viety.

Onhan sinulla sinä ja lapset. Lapsilla on äitinsä. Lähtekää vaikka turvakotiin, jos ei muualle pääse. Saat toimeentulotukea jos et muuta saa. Ei kannata itse kaventaa omia mahdollisuuksia.

Vierailija

On edesvastuutonta pakottaa lapsia elämään juopon kanssa. Edesvastuutonta. Jokainen äiti joka niin tekee, on vastenmielinen.

Pelastakaa nyt ne lapset tuollaiselta esikuvalta ja vaaralta. Nyt.

Vierailija

Ap tilanne on huolestuttava ja pitää ratkaista, ihan tyttärenkin takia!
Oma mies juo joka päivä, ainakin neljä bissejä ja enemmänkin. Käytöksessä ei kuitenkaan mitään vikaa tai humaltumista, mutta silti ärsyttää. Rahaa siihen menee paljon jq jotenkin kaikki äänetkin liittyen juomiseen ärsyttää helvetisti. Pullon aukaisu, siitä "hörppääminen", haju. Lapsuudenkodissa tuli katseltua alkoholistia, joka kyllä käyttäytyikin huonosti, jäi yökötys siitä juomista ja humalaisia kohtaan.

Vierailija

Ethän sinä edes ole suhteessa ihmisen kanssa vaan alkoholistin. Ihminen on piiolossa siellä alkoholistin alla. Omasta perhepiiristä kokemusta omaavana voin sanoa että ratkaisut oman ja viattomien elämän suhteen kannattaa tehdä mahdollisimman pian. Niiden tekeminen vaikeutuu joka päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap tilanne on huolestuttava ja pitää ratkaista, ihan tyttärenkin takia!
Oma mies juo joka päivä, ainakin neljä bissejä ja enemmänkin. Käytöksessä ei kuitenkaan mitään vikaa tai humaltumista, mutta silti ärsyttää. Rahaa siihen menee paljon jq jotenkin kaikki äänetkin liittyen juomiseen ärsyttää helvetisti. Pullon aukaisu, siitä "hörppääminen", haju. Lapsuudenkodissa tuli katseltua alkoholistia, joka kyllä käyttäytyikin huonosti, jäi yökötys siitä juomista ja humalaisia kohtaan.

Tajuatkos että olet itsekin suhteessa mitä todennäköisimmin alkoholistin kanssa. Se, että on alkoholisti, ei tarkoita sitä että on mitään päällepäin näkyviä ongelmia. Noin ne ongelmat yleensä alkavat kun ensin on tissuteltu vuosia. Alkoholi vaikuttaa taustalla terveyteen monilla tavoilla ja mahdolliset vauriot saattavat näkyä vasta vuosien päästä. Kysykin sulta kun kerran oot lapsuudessasi nähnyt samaa menoa niin miksi olet valinnut puolisosi kautta saman elämän menon? En ymmärrä.

Sivut