Miksi yksi lapsi on ihan erinäköinen kuin muu perhe?
Siis jos vanhemmat ja sisarukset ovat kaikki tummia ja yksi onkin vaalea?
Kommentit (8)
Koko mun muu perhe on laihoja kuikeloita, mutta itse olen taistellut paino-ongelmien kanssa koko ikäni.
Ehkä tää johtuu siitä kun oon adoptoitu.
Itse olen perheeni suurin, 184cm, isäänikin pari senttiä pidempi. Äitini ja molemmat siskot ovat n. 170cm. Kyllä minua lääkäriin ja muualle vietiin tarkistettavaksi moneen kertaan, mutta ihan normaaliksi todettiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen perheeni suurin, 184cm, isäänikin pari senttiä pidempi. Äitini ja molemmat siskot ovat n. 170cm. Kyllä minua lääkäriin ja muualle vietiin tarkistettavaksi moneen kertaan, mutta ihan normaaliksi todettiin.
siis oletko mies vai nainen?
Geneettisesti peittyvät ominaisuudet (esim vaaleat hiukset) voivat periytyä useamman sukupolven takaa. Siis nuo sellaisia että geeni tulee saada molemmilta vanhemmilta.
Minulla on kaksoissisko, joka on tumma ja minä vaalea. Perheen ainoa vaalea siis olen. Silti sekoittivat nimemme keskenään, vaikka olimme ihan erinäköisiä. Joku välillä kyseli oliko meillä eri isä. 100% varma, että on siskoni koska meille on tehty dna testit.
Syytä siihen miksi näytämme niin erilaisilta en osaa sanoa.
Minun lapsuudenperheessäni oli noin. Minä olin vaalea ja vihreäsilmäinen, kaikki muut tummia ja ruskeasilmäisiä. Minun värini käsittääkseni periytyivät isovanhemmilta, sillä äidin isä oli maantienväritukkainen ja vihreäsilmäinen, ja isän äiti vaalea ja sinisilmäinen. Isä ja äiti olivat molemmat tummia mutta vaaleat värit isovanhemmilta osuivat sitten minuun.